Jump to content
IGNORERAD

Asus Eee PC


hakancnx

Recommended Posts

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hakancnx

    5

  • Krögarn

    3

  • Skibi

    2

  • AnOnYm

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej.

Är också intresserad av denna, men kommer att vänta till kring jul innan jag handlar den.

Ligger som du säger kring 3500 - 3600.

Det som gör den intressant är Atom processorn plus att batteritiden är på ca 4-5 timmar...plus mycket annat  :great::yes:

//Akha

Link to comment
Dela på andra sajter

Skälet till mitt intresse är just storleken. Man kan lägga med den i handbaget, och behöver alltså ingen extra väska.

Visst finns det bra 15´-datorer för knappt 4.000, men dessa är skrymande och tunga.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

"Du kan få en MYCKET bättre dator för samma pengar. Fattar inte varför någon skulle köpa en laptop som är lika kraftfull som min dator från 2001"

990 gram, en riktigt bärbar för resan.

Funderar också på en, mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Kika på den här innan ni bestämmer er.

http://www.dustinhom...5010165614.aspx

En riktig EEE utmanare med nästan fullstora tangenter.

Finns i 2 versioner, Linux eller XP.

Den med XP har en HDD på 120 gig och ligger på en tusing dyrare. 995 gram.

Det finns även 6-cells batteri som ger en användartid på upp till 7 timmar.

Den kommer jag ha i handbagaget nästa tripp..

Sett film på youtube där de även kör Vista på den som funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

"Kika på den här innan ni bestämmer er"

Bra alternativ. 995 gram också. Perfekt för handbagaget på semestern. Lite surfning och Bildredigering.

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Krögarn har du nån aning hur mycket det kostar ( i Thailand ) att få ytterligare 1Gb ram installerad ?

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Media markt säljer nu en laptop för 3.333kr 2mb minne  dual-core processor o dvd läsare.

är mycke mer prisvärd än dessa mini-note

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

"Media markt säljer nu en laptop för 3.333kr 2mb minne  dual-core processor o dvd läsare.

är mycke mer prisvärd än dessa mini-note "

Vilken vikt?

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Anonym : svar nej men jag såg att en likadan kostade 17000B tucom i Pattaya

Erik-sson : det e ju en 15 tums dator ligger ju inte i denna kategori direkt även om det e en billig dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

"Acer emachine E510 vikt 2,8kg"

Jag tror inte det är priset som attraherar dessa mini-notes typ Asus Eee el. ACER ASPIRE ONE utan en kombination av pris och vikt, kring 990 gram och 3-4 tusen kronor. 2.8 kilo är väl OK att bära mellan olika rum hemma, men ska man ha en RESEDATOR som man kan ha med både i hotellrum, kafeer, flygplatser  och i tåg och bussar tror jag ca 1.25 kilo är max.

Letar nu efter ngn mer kraftigare än dom billigaste mini-notes och med CD-läsare, dock max 1,25 kilo och helst max 6-7 tusen, eftersom det blir som tredjedator.

ngn som har en rekommendation?

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Acer Aspire One A110  - 9999 Baht & 990 gram . :wai:   Perfekt liten leksak att ha med sig när man är ute & reser.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Asus EEE 900 1 gb ram +16 gb ssd disk 3195:- i svedala nu

storerbror EEE 904 med 2 gb ram och 80ssd hårddisk och xp 4195:- inkl mums.

Någon som kollat Pantip Plaza i BKK ??? ?

// Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att elektronik i Thailand börjar bli dyrt om man skall betala med "Svenska" pengar, Bathen stiger för tillfället även mot Dollarn.

Är nu i Istnbul, och här rasar valutan (Nya liran) mot dollarn (nästan lika illa som för SEK), så illa att Datorförsäljare och, av nån anledning Apotek, börjat prismärka i US-Dollar...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Har införskaffat en ny reskamrat som fungerar utmärkt. Det är en Asus EEE 901 med Linux o 20 Gb SSD.

Mycket trevligt format. Lätt att ta med överallt.

R0011164.jpg

Jag använder Hotmail för mail, Picasa för att fixa bilder samt Firefox för surfning.

Det funkar skapligt att kolla film också.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Sitter själv just nu i bilen på väg mellan Pattaya och Baan Phe.

Surfar på min nyinförskaffade Elonex Webbook... 10" med 1Gb RAM och 80Gb HDD...

Uppgraderingsbar till 2Gb RAM.

Jäkligt nöjd med denna resedator som köptes på Geab The Phonehouse Malmö för ca: 3700:-

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så är ju batteritiderna på "laptops" bedrövliga  :kort: så jag väntar gärna tills det förbättras, man ska ju kunna sitta på ett tåg tex. och kunna se ett par filmer.

Så jag får tyvärr släpa på min 12" men den kan man ju bara använda på rummet med kabel. USEL batteritid (jävligt trött på det) :on_the_quiet:

men 12" funkar ok tills vidare.

xp vs. linux vilket e bäst ? känns som man vill ha xp. Men jag har ju ingen susning vad LINUX är för nåt,nån som kan förklara ?

annars j... sugen på en 7"  el  8"  :clapping:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Har införskaffat en ny reskamrat som fungerar utmärkt. Det är en Asus EEE 901 med Linux o 20 Gb SSD.

Mycket trevligt format. Lätt att ta med överallt.

R0011164.jpg

Jag använder Hotmail för mail, Picasa för att fixa bilder samt Firefox för surfning.

Det funkar skapligt att kolla film också.

Ser klumpigt ut med den däringar musen.

Du har ju bluetooth så varför inte nyttja det, slippa sladden och få en USB-port fri.

Jag har denna och den funkar hur bra som helst med datorns egen bluetooth.

/GD

MS_BT_Mouse.jpg

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Chiangnoi

Ett av skälen till valet av Asus var just batteritiden. När jag tittat på en video, (senaste James Bonden) så var batteritiden på ca hälften, så jag tror jag klarar två filmer.

Gammeldansken

Om jag upplever problem med musen så blir det kanske en blåtanddito, men då skall battererna där också bevakas...

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter just nu med en EEE 901 med Win XP och är kanonnöjd att ha den som "resedator", enda som man får tänka på är att inte installera för mycket program. Och framförallt att installera batchen som lägger bla. alla Windows uppdateringar på D-disken istället för C-disken.

Såg att dom tog 10 850 Baht i Pattya för WWW 901 med Linux, men verkade som man kunde få med Win XP för ett par hundra lappar extra.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Guest boffe1609

Hej

Jag har Acer extensa 5620

När jag var i Thalan Lade den av ville Regnr annars gick den bra men kunde ej skriva listor

men enskilda dok. Det var Vista och det fungerade ej i Thailan i september

Se till att få Xp Har aldrig haft ett ärligt program och har aldrig haft så mycket strul som med de ärliga

Nu har jag Xp i ärligt det funkar mycket bätter men inte lika bra som de jag fått av kompisar

Tex. När jag skulle byta från Vista till Xp home ed. gick det inte Åkte till en polare som hade Xp profesional då givk det Strular fortfarande Måste logga in på internet med special adress ej den som leverantören rekomenderar

Har mer prob. men orkarinte skriva om allt Gynna inte Microsoft om ni inte måste

" Det finns ingen som skapat så mycket arbete som Bill Gates" OBS Ironi

Boffe

T upp för maipenrai

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en Acer One 150 som rese dator lite upphottade med en 7200 varvs 250 GB hårddisk och 1,5 GB DDR2 minne 6 cells batteriet gör att den klarar lite över 6 timmars användande, något mindre om man bara kör film.

funkar helt kanon med Windows XP 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...