Jump to content
IGNORERAD

Hitta kvalificerat arbete i Sverige


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Till dom som tycker att Sverige inte är rasistiskt och diskriminerande så rekommenderar jag besök i Malmös, Göteborgs och Stockholms förorter där ungdommarna bränner bilar, kastar sten på både poliser och brandmän, tror ni verkligen att dom känner sig integrerade och likvärdigt behandlade, och tror sig ha en ljus framtid?

Eller känner dom sig negativt särbehandlade och saknar hopp och tar till sånt här i ren frustration?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Magnus-Chumphae

    7

  • Surin P3

    6

  • Luttrad

    6

  • Thaikalle

    4

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Hej

Till dom som tycker att Sverige inte är rasistiskt och diskriminerande så rekommenderar jag besök i Malmös, Göteborgs och Stockholms förorter där ungdommarna bränner bilar, kastar sten på både poliser och brandmän, tror ni verkligen att dom känner sig integrerade och likvärdigt behandlade, och tror sig ha en ljus framtid?

Eller känner dom sig negativt särbehandlade och saknar hopp och tar till sånt här i ren frustration?

Mvh Isan Lover

Ett tecken på att vi har tagit in fler än vi klarar av att integrera.

Det är inte Sveriges geografiska position i sig som har gjort Sverige till vad Sverige är/var.

Det är våran mentalitet, värderingar, kultur, politik och till stor det sekularisering som har gjort Sverige till ett bra land att leva i.

Om man sedan kommer till Sverige och ska fortsätta med sina gamla värderingar och sin stenålders mentalitet, ja, då skapar man på nytt det man en gång i tiden flydde ifrån. Enligt min mening så är det väldigt synd.

I Rosengård så verkar man bete sig precis som i Mogadishu, och vad fan blir bättre utav sådant????

Jo, den kriminella skaran vinner över den lilla del i Rosengård som faktiskt vill, kan och försöker göra det bästa utav sitt nya liv i Sverige.

En massa människor som tror att svenskarna har fått allt i livet gratis och ger sig på något jävla försök av egendomsutjämning (PK ord för rån, stöld o.s.v)

I Sverige har vi tydligen dåligt samvete för allt ont som har hänt i världen och ska givetvis ställa upp och fixa till det.

Problemet är nog att vi gör väldigt många människor en björntjänst just nu.

Såja, det lät säkert väldigt rasistiskt, men det var bara några lätta tankar och funderingar från min sida.

IL kan säkert komma med en bra lösning på det hela. Och en orsak till att det har blivit så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ett tecken på att vi har tagit in fler än vi klarar av att integrera.

Det är inte Sveriges geografiska position i sig som har gjort Sverige till vad Sverige är/var.

Det är våran mentalitet, värderingar, kultur, politik och till stor det sekularisering som har gjort Sverige till ett bra land att leva i.

Om man sedan kommer till Sverige och ska fortsätta med sina gamla värderingar och sin stenålders mentalitet, ja, då skapar man på nytt det man en gång i tiden flydde ifrån. Enligt min mening så är det väldigt synd.

I Rosengård så verkar man bete sig precis som i Mogadishu, och vad fan blir bättre utav sådant????

Jo, den kriminella skaran vinner över den lilla del i Rosengård som faktiskt vill, kan och försöker göra det bästa utav sitt nya liv i Sverige.

En massa människor som tror att svenskarna har fått allt i livet gratis och ger sig på något jävla försök av egendomsutjämning (PK ord för rån, stöld o.s.v)

I Sverige har vi tydligen dåligt samvete för allt ont som har hänt i världen och ska givetvis ställa upp och fixa till det.

Problemet är nog att vi gör väldigt många människor en björntjänst just nu.

Såja, det lät säkert väldigt rasistiskt, men det var bara några lätta tankar och funderingar från min sida.

IL kan säkert komma med en bra lösning på det hela. Och en orsak till att det har blivit så.

Hej

Jag håller med om att Sverige procentuellt har tagit ett stort ansvar i flyktingfrågan jämfört med andra länder i Europa och det spelar säkert in, men att dom nu finns här är fattade i demokratisk ordning och det är ju inte flyktingarnas fel att Sveriges politiker säger ja till att dom får komma, men att sen inte det svenska samhället och dess medborgare är beredda att släppa in dom i samhället på samma villkor som övriga svenskfödda medborgare.

Detta skapar ett klasssamhälle med spänningar, och det är något som både ansvariga politiker och vi alla som vardags diskriminerar borde tänka på.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej

Jag håller med om att Sverige procentuellt har tagit ett stort ansvar i flyktingfrågan jämfört med andra länder i Europa och det spelar säkert in, men att dom nu finns här är fattade i demokratisk ordning och det är ju inte flyktingarnas fel att Sveriges politiker säger ja till att dom får komma, men att sen inte det svenska samhället och dess medborgare är beredda att släppa in dom i samhället på samma villkor som övriga svenskfödda medborgare.

Detta skapar ett klasssamhälle med spänningar, och det är något som både ansvariga politiker och vi alla som vardags diskriminerar borde tänka på.

Mvh Isan Lover

Ja, politiken kan ha varit lite sned och allt för givmild vilket kanske har skapat denna vardagsdiskriminering. Det var lite det som var min poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Hej

Till dom som tycker att Sverige inte är rasistiskt och diskriminerande så rekommenderar jag besök i Malmös, Göteborgs och Stockholms förorter där ungdommarna bränner bilar, kastar sten på både poliser och brandmän, tror ni verkligen att dom känner sig integrerade och likvärdigt behandlade, och tror sig ha en ljus framtid?

Eller känner dom sig negativt särbehandlade och saknar hopp och tar till sånt här i ren frustration?

Mvh Isan Lover

Det är ju ett enkel svar att skylla deras beteende på omgivningen, och jag är nog oftare i dessa områden än vad du är men det är ovidkommande det finns tydliga samband med skolledigheter helger och när vissa personer som är grovt kriminellt belastade råkar komma tillbaka från ungdomsvårdsskolor eller liknande tvångsåtgärder som dessa händelser blossar upp i vart fall när det handlar om Göteborg.

Många av de som är aktiva i dessa händelser är yrkeskriminella trots sina unga år att enbart skylla det på trasiga leksaker håller inte de har en personlig materiell standard som är hög.

Tyvärr är det snarare det att deras familjer valt att ej respektera Sverige och våra Svenska normer för det är samma killar som bränner bilar som nästa gång medverkar till tvång och hedersmord mot sina systrar om dessa ej lyder, eller vågar välja livspartner själva.

Så tyck inte alltför synd om dessa individer deras frustration över att tvingas följa lagar och normer i samhället som inte stämmer med de normer deras familjer skall leva efter enligt deras fäder är en självpåtagen frustration. Det är tydligt att bland de etniska grupper som dessa problem har varit störst så är det nästan enbart killar som skapar problemen tjejerna deltar inte alls så är det bara killarna som utsetts för rasism eller kan det kanske vara som jag här hävdar att det är en motvilja mot att följa normerna i det svenska samhället som skapar deras frustration.

mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Till dom som tycker att Sverige inte är rasistiskt och diskriminerande så rekommenderar jag besök i Malmös, Göteborgs och Stockholms förorter där ungdommarna bränner bilar, kastar sten på både poliser och brandmän, tror ni verkligen att dom känner sig integrerade och likvärdigt behandlade, och tror sig ha en ljus framtid?

Eller känner dom sig negativt särbehandlade och saknar hopp och tar till sånt här i ren frustration?

Mvh Isan Lover

Varför hatar "Svensken" sig själv så mycket att man skyller på sig själv för något som en annan gör? När en person tar en sten i handen och kastar den på en annan så är det ENBART kastarens fel. Eller tänker du Isan Lover likadant när en kvinna våldtas eller när någon misshandlas/rånas/mördas? Vidare så behöver du inte rekommendera mig ett besök i Rosengård, Bergsjön eller Rinkeby. Jag är uppvuxen och bor själv i en förort där majoriteten är invandrare och jag har inget positivt att säga om massinvandringen till Sverige senaste 30 åren.

Vidare undrar jag vad du menar när du säger att invandrare är "negativt särbehandlade". Menar du att vi har någon slags apartheid som säger att vita går före kön till universitet och skolor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Varför hatar "Svensken" sig själv så mycket att man skyller på sig själv för något som en annan gör? När en person tar en sten i handen och kastar den på en annan så är det ENBART kastarens fel. Eller tänker du Isan Lover likadant när en kvinna våldtas eller när någon misshandlas/rånas/mördas? Vidare så behöver du inte rekommendera mig ett besök i Rosengård, Bergsjön eller Rinkeby. Jag är uppvuxen och bor själv i en förort där majoriteten är invandrare och jag har inget positivt att säga om massinvandringen till Sverige senaste 30 åren.

Vidare undrar jag vad du menar när du säger att invandrare är "negativt särbehandlade". Menar du att vi har någon slags apartheid som säger att vita går före kön till universitet och skolor?

Håller helt med dig varje individ är ansvarig för sitt eget handlande!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...