Jump to content
IGNORERAD

Vill du få en chans att bli rik? Del 2.


Ulrika

Recommended Posts

Tyvärr är tråden är stängd och jag skulle gärna låta det vara därvid om jag inte kände mig så himla kränkt och arg!

Jag kan ta att ni kallar mig och mina vänner för dumma i huvudet men att ni påstår att jag är kriminell och bara vill luras det tar jag f-n i mig inte!!!!

För det första. Detta är INTE ett pyramidspel! Nätverksmarknadsföring, eller multi leverl marketing som det också kallas, är fullt lagligt och används sedan decennier av diverse företag som valt att inte använda sig av butiker eller reklam utan i stället av mun mot mun metoden hemma hos sig själva eller vänner som t ex Herbalife och sminkföretagen Avon, Oriflame och Mary Kay.

För den som inte kan se skillnad mellan nätverksmarknadsföring och pyramidspel så är den stora skillnaden - näst efter det att man faktiskt säljer en produkt (!!!) - att i ett pyramidspel hamnar du i botten och måste rekrytera folk för att stiga i pyramiden innan du får några pengar, i detta system så hamnar du direkt på toppen av din egen pyramid. Alla som går med startar en egen pyramid där man är på toppen direkt, så ingen behöver klättra för att få betalt. Eftersom varje pyramid bara går i 4 steg kan man i princip ha obegränsat med små pyramider där alla tjänar.

Och vad bråkar ni egentligen om???!!! Det här är ju för tusan bara en kul grej. Funkar det så funkar det och just hur ruinerad kan någon bli om det inte funkar?! 150 spänn är väl inte ens en grogg i Sverige! 700 baht i månaden kan du ijfs få 7 groggar för i Pattaya men det är det väl ändå ingen som går under av att vara utan dem?!

Och det här är väl inte mer lurendrejeri än svenska spel, atg, postkodslotteriet, penninglottoriet, bingolotto, black jack, roulette, enarmade banditer eller vad ni vill som har med spel att göra. Att spel är ett nöje som kostar pengar och där de flesta förlorar och några få vinner är ett allmänt känt faktum. Men jag, och många med mig, tycker det är kul att spela. Om man inte spelar så kan man inte vinna och att drömma om vinsten är ju halva nöjet som jag ser det…!

Ändrades av Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Så hur mycket har du vunnit?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Upplägget är exakt så som pyramidspel och liknande spel fungerar..läs vad du själv skriver:

Den andra delen är att om man skaffar minst två nya medlemmar så är man automatiskt med i ”affärssystemet”. Ett marknadsföringssystem där man får provision på alla medlemmar man skaffar i fyra direkt nedstigande led. 2 euro (ca 18 sek) i månaden för de man skaffar själv, 1,5 euro (ca 14 sek) i andra ledet, 1 euro (ca 9 sek) i tredje ledet och 0,5 (ca 4,5 sek) i fjärde och sista ledet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pyramidspel

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du försöker läsa och förstå inlägget som står i den HÄR tråden så kanske klarnar. Det LIKNAR kanske pyramidspel lite grann men det ÄR INTE ett pyramidspel!!!

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är tråden är stängd och jag skulle gärna låta det vara därvid om jag inte kände mig så himla kränkt och arg!

Det finns ju en anledning till att den är låst.

100% pyramid spel

Lås skiten!:kort:

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag ser det så är skälet till att det finns en produkt endast att döpa om pyramidspelet till nätverksmarknadsföring.

I själva verket är det fortfarande ett pyramidspel eftersom själva poängen med det hela är att värva deltagare. Och dessa deltagare tar slut eftersom vi bara är X antal personer på detta klot.

Att sälja en produkt går att göra flera gånger till en och samma person, men att värva en person kan bara ske en gång.

Så min definition av detta blir ändå pyramidspel. Och därmed bryter mot våra regler.

Vill inte låsa tråden nu eftersom jag gissar att Ulrika har mer att säga, men jag kommer att låsa tråden när hon sagt sitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Om du försöker läsa och förstå inlägget som står i den HÄR tråden så kanske klarnar. Det LIKNAR kanske pyramidspel lite grann men det ÄR INTE ett pyramidspel!!!

Även om du döper om en gris till delfin så är det fortfarande en jävla gris :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror tamigfan att det skulle varit bättre att köpa en andel i Håkans bananhus, när det tillfället fanns,än att haka på Ulrikas pyramid. Och det säger inte lite...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Up to you. Men rent defintionsmässigt så är det inte ett pyramidspel oavsett vad ni envisas med att snöa in på. Lås tråden du!

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...