Jump to content
IGNORERAD

Vill du få en chans att bli rik?


Ulrika

Recommended Posts

Hej!

Jag har gått med i en grej som kanske några av er också skulle vilja prova på? Jag vet att det här kommer låta för bra för att vara sant men själv tycker jag den låter helt genial i sin enkelhet och att det handlar om så lite pengar att det vore dumt att inte testa...

I grund och botten handlar det om att man är med i ett spelbolag där man för 17 euro (ca 155 sek) i månaden är med på 250 nummerkombinationer i en dragning i Europas största lottospel, Euromillions, där minimivinsten för alla rätt är 15 miljoner euro (ca 135 miljoner sek). Största vinsten hittills var på över 138 miljoner euro (1 miljard 240 miljoner sek!!!) och utföll 25 mars 2011. Detta är förstås tillräckligt bra i sig men samtidigt bara en del av den här geniala affärsidén!

Den andra delen är att om man skaffar minst två nya medlemmar så är man automatiskt med i ”affärssystemet”. Ett marknadsföringssystem där man får provision på alla medlemmar man skaffar i fyra direkt nedstigande led. 2 euro (ca 18 sek) i månaden för de man skaffar själv, 1,5 euro (ca 14 sek) i andra ledet, 1 euro (ca 9 sek) i tredje ledet och 0,5 (ca 4,5 sek) i fjärde och sista ledet.

Några jag pratat med har felaktigt associerat till 80-talets pyramidspel. Det här är helt annorlunda! Nätverksförsäljning används sedan decennier av massvis med företag som valt att inte lägga pengar på butiker och reklam utan i stället ger högre provision till sina återförsäljare (t ex Herbalife, Avon, Oriflame, Mary Kay).

Min egen analys av det här säger att det handlar om så lite pengar att satsa för att kunna vinna så mycket att det inte finns någon anledning att inte testa. Tänk efter. Hur skulle man egentligen kunna förlora på det? Man är med i ett jättelotteri och om det inte blir utdelning där kan man ändå max förlora 155 spänn och det bara om ingen av polarna skulle nappa på sälj-idén alternativt dra sig ur. Men varför skulle de inte nappa och varför skulle de vilja dra sig ur???

De flesta spelar på trav, lotto, stryktips, måltips, triss, m.m. för betydligt mer än 155 sek i månaden och tror ni inte fler än jag skulle välja att omfördela lite i spelbudgeten och vara med i det här, där vinspotentialen faktiskt är högre än på rena spel?! Själv har jag spelat 1000 baht på hästar varje vecka i flera år utan att dra in några jättevinster men nu har jag gått ner det till 500 i veckan på travet och 700 i månaden på Euromillions. Dubbelt så kul för mindre pengar mao. Och om man inte spelar så kan man ju inte vinna!

Vidare så behöver man inte skaffa fler än två personer i tre led för att få medlemskapet gratis. Två personer ska de flesta väl kunna skrapa ihop med tanke på att man har hela världen som marknad. Och om man inte behöver göra något mer och ändå vara med helt gratis i Europas största lotteri så vore det väl dumt att hoppa av?!

Företagets mål är liksom de flesta företags att få så många medlemmar/kunder som möjligt och de betalar dig mellan 2 euro (ca 18 sek) och 0,5 euro (ca 4,5 sek) i månaden i provision för alla de medlemmar du hjälpt till att skaffa. I tabellen på hemsidan kan man se hur roligt man skulle kunna få för 17 euro i månaden och några mail (vid sidan av att vara med i lotteriet alltså):

Om alla i fyra led under dig skaffar minimiantalet 2 nya medlemmar vardera får du in 312 euro (ca 2 800 sek) på ett år. Skaffar alla i stället 6 medlemmar får du in 11 160 euro på ett år (ca 100 000 sek). Om alla skaffar en medlem i månaden under ett år, dvs 12 stycken totalt, och sedan ”pensionerar” sig kommer du tjäna 148 032 euro (ca 1,3 miljoner sek) varje år!!!

Är det för bra för att vara sant? Gå in på hemsidan www.eu10lotto.com och tänk på saken. Hör gärna av dig om du har några frågor eller funderingar! Vill du gå med på en gång så ange referensnummer 1061022 för att bli medlem. (OBS! När du har blivit medlem får du ett eget referensnummer som du ska ge till medlemmarna du skaffar så du får din provision). För att kunna bli medlem måste man ha ett konto i PayPal men det är lätt fixat och bra att ha av säkerhetsskäl för alla tänkbara köp över internet.

Tips: Dammsug inte hela vänskapskretsen i första ledet utan försök sprid ut din ”säljkår” bland olika kretsar, gärna runt om i världen. På så vis underlättar du för din egen säljorganisation och det kan du faktiskt bjuda på med tanke på att du får avkastning på deras ”jobb” också…

Lycka till!

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu ska du ha 5000 mpr medlemmar under dig och bli ekonomiskt oberoende? whistle.gif. Skillnaden mot pyramid är? Nä det är som vanligt med det här ...dom i toppen tar hem dom grova pengarna. Har hört 10-tals sådana här "historier" under åren och alla går ut på samma sak= Värva vänner som ska värva vänner som.... Fick frågan för några år sedan att gå med i ett liknande upplägg (mer insats)...Gick inte med...Frågade killen som ville ha med mig för ett tag sen varför han fortfarande jobbade? Behöver jag skriva att han inte tjänade en krona och förlorade dom tusenlapparna han lagt in. Men jag väntar och ser om sec losos uncle analyserar detta...Finner han det här lukrativt så är jag med. Untitled-1.gif

Men lycka till och uppdatera gärna vad du gör med miljonerna i framtidengreat.gif. MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej1

Är inte pyramid spel förbjudet i de flesta länder?

MVH/ Jocko

Detta drivs av ett antal statligt ägda lotterier så då är det "OK" att lura folk på pengar

Finns en hel del att läsa om detta på internet. Inte allt är positivt

Statligt pyramidspel skulle jag kalla det.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Några jag pratat med har felaktigt associerat till 80-talets pyramidspel. Det här är helt annorlunda!

Lycka till!

//Ulrika

Ja precis! detta är 2010-talets pyramidspel.

RADERA SKITEN! Och ge Ulrika en varning enl. reglerna :kort:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta spel låter som ett annat som var igång under 2003-2006 under namner Gii-corp.

Lasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Ja lättlurade är vi gubbar här på MPR. Men nån måtta får det vara. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Jag låser tråden, helt självklart är det ett pyramidspel och man måste vara ordentligt naiv eller pengakåt för att rekommendera någon att gå med något liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...