Jump to content
IGNORERAD

Som tam i Göteborg


Marlon

Recommended Posts

Hej,

Behöver tips på bra thairestauranger i Göteborg, där de dessutom serverar Som tam.

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

bullerobang

Två bra ställen är

Sukhothai Lilla Kyrkogatan och

Thai Oriental Kaserntorget 6 Min Länk

Båda ställena har somtam

Ändrades av bullerobang

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

Två bra ställen är

Sukhothai Lilla Kyrkogatan och

Thai Oriental Kaserntorget 6 Min Länk

Båda ställena har somtam

Tackar, provar Sukhothai. Tjejen har inte ätit Som tam sedan hon kom hit i Mars, tänkte att jag måste ändra på det :)

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Annars så kan ju alla ingredienser till en god Som Tam köpas på t.ex. Saigon Cash i Gamlestan. Eller nån av de mindre Asiatiska affärerna i centrum.

Och det är ju snart säsong för att fiska krabbor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Tackar, provar Sukhothai. Tjejen har inte ätit Som tam sedan hon kom hit i Mars, tänkte att jag måste ändra på det :)

/Marlon

Om jag minns rätt serverar dom bara Som Tam Thai, så är det Som Tam Lao, hon vill ha så blir det svårare, Sukhothai är annars den i mitt tycke bästa Thai restaurangen i Stan.

Du får kanske ta en tur till Saigon cash och inhandla ingridienserna samt en stor lermortel om hon ska kunna få Som Tam Lao.

mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag minns rätt serverar dom bara Som Tam Thai, så är det Som Tam Lao, hon vill ha så blir det svårare, Sukhothai är annars den i mitt tycke bästa Thai restaurangen i Stan.

Du får kanske ta en tur till Saigon cash och inhandla ingridienserna samt en stor lermortel om hon ska kunna få Som Tam Lao.

mvh

Magnus-Chumphae

Tackar för tipsen om Sukhothai, tjejen tyckte att deras Som Tam var mycket bra. Är den varianten av Som Tam som hon själv köper/lagar i Thailand. Frågade henne om Som Tam Lao, men hon kände inte till den. Är nyfiken, vad är det för skillnad mot en Som Tam Thai? Och i vilka delar av Thailand äter man Som Tam Lao, är det som namnet antyder i gränstrakten mot Laos?

Jodå, vi passade även på att besöka Saigon Cash när vi ändå var i "storstan" över dagen :).

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Tackar för tipsen om Sukhothai, tjejen tyckte att deras Som Tam var mycket bra. Är den varianten av Som Tam som hon själv köper/lagar i Thailand. Frågade henne om Som Tam Lao, men hon kände inte till den. Är nyfiken, vad är det för skillnad mot en Som Tam Thai? Och i vilka delar av Thailand äter man Som Tam Lao, är det som namnet antyder i gränstrakten mot Laos?

Jodå, vi passade även på att besöka Saigon Cash när vi ändå var i "storstan" över dagen :).

/Marlon

ja det är riktigt, Som Tam Lao är den som äts i gränsområdena nära Laos den har "pala" i sig det är en sås som luktar ganska illa faktiskt snarlik surströmming i lukten.

Så ni bor inte i Göteborg då!

mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tackar, provar Sukhothai. Tjejen har inte ätit Som tam sedan hon kom hit i Mars, tänkte att jag måste ändra på det :)

/Marlon

Kan hon inte banka ihop det slafset själv :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det är riktigt, Som Tam Lao är den som äts i gränsområdena nära Laos den har "pala" i sig det är en sås som luktar ganska illa faktiskt snarlik surströmming i lukten.

Så ni bor inte i Göteborg då!

mvh

Magnus-Chumphae

Nä, vi håller till uppe i trestadsområdet :)

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hon inte banka ihop det slafset själv :ironi:

Precis!

Och så byter hon ut pappayan mot gurka/morot så blir den prisvärd också + att det går att handla på konsum :great:

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hon inte banka ihop det slafset själv :ironi:

He he, kan hon helt säkert. Dock har hon inte gjort det sedan hon kom hit. Vi har varit på Saigon cash vid flertal tillfällen men hon har aldrig velat handlat någon Papaya för att göra sin egen Som Tam. Är hon sjuk, ska jag vara orolig :ironi: ?

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...