Jump to content
IGNORERAD

Träning och midjemått


Surin P3

Recommended Posts

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    17

  • Surin P3

    16

  • Jive

    12

  • Odin

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

  • 4 månader senare...

Som jag skrev i en tråd för ett tag sedan så var jag på en grundlig hälsokontroll för knappt 3 veckor sedan och anledningen att jag gick dit var att jag den morgonen för första gången på mycket länge vägt mig och jag kan väl lugnt påstå att jag inte var så nöjd med resultatet :diablo: .

Hälsokontrollen avslöjade farligt högt kolesterol och blodsockervärde och läkaren tyckte, då jag trots allt har en bra grundkodition, att jag borde kunna gå ner 1 kg/vecka mellan 110 och 100 kg och sedan 0.5 kg/vecka ned till 90 för att hamna på relativt säkra nivåer. Nu har jag gått ned 3.6 kg på 19 dagar så det har ju varit en överraskande bra start men det är ju 16.7 kg kvar sad.gif . Mitt mål är att nå 90 kg sista januari när jag fyller 40 och det låter väl rimligt men det är nog några fallgropar på vägen.

De ändringar jag gjort, och som jag hittlls inte sett som några uppoffringar:

Bara knäckebröd med pålägg på morgonen (ingen juice och inga risrätter).

Ingen ris/pasta/nudlar till kvällsmaten bara kött och sallad.

Nolltolerans angående godis, chips och andra sötsaker.

Max en öl om dagen (och bara SML) samt ingen annan alkohol under vardagar och max två SML (och ingen annan akohol) på helgen (om ingen speciell anledning).

Träning på bifogad maskin (tror det är den Jive syftade på) 2 gånger om dagen.

Problemet är att jag reser minst varannan vecka och när jag reser är jag sällan på hotellet innan 9 på kvällen så det är svårt med både kosthållning och motion.

Kanske en speciell tråd där de som vill väger/mäter in sig varje måndag för att sätta extra press på att lyckas?

Japp, nu är det nästan sista januari.Att jag skulle gå ner 20 kg på 9 månader trodde jag aldrig men att jag skulle gå ner drygt 10 kg så jag hamnade på 2-siffrigt för första gången sedan vi flyttade tillbaka till Bkk för 3 år sedan hoppades jag på. Jag var nere på 103 redan i början av november och då kändes det rätt lugnt, 4 veckor på raken resandes och strax innan jul vägde jag 105 och då kändes det rätt hopplöst. Sedan dess har jag dock rest mindre och hoppet tändes igen och igår vägde jag in på 100.4. Jag fyller 40 på tisdag men idag och framföallt imorgon är det stort kalas hemma i byn så jag visste att idag var sista chansen. Jag har ju inget hår att raka av för att tjäna ett hekto men jag körde dubbla pass igår och en timme i morse och se på fan, det gick vägen, och med marginal också :)

Så alla som har vägarna förbi Phanom Sarakham, vilket man sällan har, imorgon är bjudna på partaj, nu ska firas!

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vågar mig på en vild chansning om att vågen tippade över till tresiffrigt efter festen? :wink:

Bra jobbat Atom! Lycka till med vikten och fyrtioårskrisen. :wink:

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Nä, kanske dags att börja röra på fläsket igen. :D Promenerade nästan en hel timme idag. Det blir inte så mycket aktivitet på dessa breddgrader på vintern för mig. Skulle behöva en lång resa till Los så man kunde gå ner några kilon. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

OK, nu har jag idag måttat mig.

Var runt 88 kg för ca 2.5 månader sen och nu 82.4 kg.

Siktar på 78 kg innan jag fyller 40, vilket är om exakt 377 dagar. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...