Jump to content
IGNORERAD

Träning och midjemått


Surin P3

Recommended Posts

OK, nu är jag trött på min oförmåga att ta mig i kragen och börja träna bort lite fett.

Så om nån vill hänga med på detta, så är ni hjärtligt välkomna.

Tänkte inte sätta upp ett mål på att väga ett visst antal kilo, utan mäter hellre i cm runt midjan.

Sitter nu med exakt 99 cm i omkrets.

Och jag sätter heller inte upp några mål idag, utan gör det om en vecka, när jag har tränat varje morgon.

Alla får självklart sätta upp sina egna mål och metoder...

Vem vill vara med och "massträna" samt redovisa sina resultat här på MPR i den här tråden?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    17

  • Surin P3

    16

  • Jive

    12

  • Odin

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

OK, nu är jag trött på min oförmåga att ta mig i kragen och börja träna bort lite fett.

Så om nån vill hänga med på detta, så är ni hjärtligt välkomna.

Tänkte inte sätta upp ett mål på att väga ett visst antal kilo, utan mäter hellre i cm runt midjan.

Sitter nu med exakt 99 cm i omkrets.

Och jag sätter heller inte upp några mål idag, utan gör det om en vecka, när jag har tränat varje morgon.

Alla får självklart sätta upp sina egna mål och metoder...

Vem vill vara med och "massträna" samt redovisa sina resultat här på MPR i den här tråden?

Föreslå en vettig träningsmetod i hemmet, så är jag kanske på.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé där... Träningstips... Vem har sådana?

Jag har inga själv, utan börjar helt enkelt med att cykla en mil imorgon bitti.

Men ni som vet hur man gör på bästa sätt, kan gärna dela med er här i tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jobbar så jag hinner inte skriva mågot utförligt just nu. Kopierar in ett inlägg jag skrev häromdan.

Ja du, att äta rätt är ju a&o och då inte svälta sig utan att man är noga med att äta mellanmål för att hålla igång kroppens förbränningen annars går den ner på sparlåga, men vill man ha snabbt resultat så måste man träna, ofta. Mitt knep som jag fått tips om är att träna före frukost, dricker en kopp kaffe, 2 fisktabletter typ omega-3 och äter en banan sen MINST en timmes högintensiv träning, typ cykla på motionscykel i högt tempo eller jogga, därefter en rejäl frukost. Sen måste man lura kroppen som har en jävla förmåga att anpassa sig och träna i lite olika tempo samt att fettchocka kroppen ibland, käka lite onyttigt en dag :) Dessa tips är från kroppsbyggare..

Kan ju säga att det tog ganska lång tid innan jag orkade med att träna ordentligt och man har lidit av träningsverk, ont i arslet av allt cyklande och skavsår sen jag började jogga, men nu mår jag fan nästan dåligt om jag håller uppe mer än 1 dag från träning. Men som Caveman skriver så ska man ju försöka hålla i det här nu också, hur det ska gå med stundande Thailandsresa :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sneglat på en maskin med pedaler som man trampar upp och ner och samtidigt håller i två spakar, som man för fram och tillbaka med armarna.

Kan de va nåt?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Bra förslag ! :great: Jag är med.Frugan mätte just midjan 111 cm. :bag: Men jag kommer enbart köra med raska promenader.Bra för kropp och själ. :great: Och dra ner på sötsakerna.Hatar att träna på gym.så för mig fungerar det bäst med att gå eller cyckla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra förslag ! :great: Jag är med.Frugan mätte just midjan 111 cm. :bag: Men jag kommer enbart köra med raska promenader.Bra för kropp och själ. :great: Och dra ner på sötsakerna.Hatar att träna på gym.så för mig fungerar det bäst med att gå eller cyckla.

Jag känner mej inte bekväm med all vilda hundar, så för mej är det inomhus som gäller.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan vara med och komma med uppmuntrande bilder på vad jag har på min tallrik. :giggle:

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är med har mått 111 cm runt magen, har löpband hemma som jag ska köra med + promenader och inga mackor efter kl 18.00

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag kan vara med och komma med uppmuntrande bilder på vad jag har på min tallrik. :giggle:

/enis

Kan ju säga att den tråden har jag undvikit de senaste månaderna.. För mycket som får det att vattnas i munnen där :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist detta, hade jag levt för 2000 år sen hade jag varit perfekt konstruerad för att överleva länge och frodas, jag är lat och älskar äta massa fet mat. Tyvärr idagens värld är det väl det som kommer döda mig!

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra förslag ! :great: Jag är med.Frugan mätte just midjan 111 cm. :bag: Men jag kommer enbart köra med raska promenader.Bra för kropp och själ. :great: Och dra ner på sötsakerna.Hatar att träna på gym.så för mig fungerar det bäst med att gå eller cyckla.

Hej alla!

Mitt första inlägg men inte sista, måste ju skriva minst tre inlägg för att få lägga till en avatar (tror jag?)

Som otränad är raska promenader det bästa (och billigaste) alternativet.

Kom ihåg att börja försiktigt, annars är det lätt man tappar sugen.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist detta, hade jag levt för 2000 år sen hade jag varit perfekt konstruerad för att överleva länge och frodas, jag är lat och älskar äta massa fet mat. Tyvärr idagens värld är det väl det som kommer döda mig!

Människan är av naturen lat - och jag (och du) är jävligt mänsklig...

ja för tusan Petteri jag e på, fan du har stulit min ide' som legat å grott i skallen ett tag att jag skulle starta en viktminsknings tråd...

Men jag har inget måttband hemma (de e lite svårt att mäta kaggen med tumstock) så jag återkommer i morgon i ämnet...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Jag känner mej inte bekväm med all vilda hundar, så för mej är det inomhus som gäller.

Då kanske nån motionscyckel eller liknande kan vara nåt.Sen finns ju dom klassiska situps och pushups också men huh så trist,och jobbigt. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Människan är av naturen lat - och jag (och du) är jävligt mänsklig...

ja för tusan Petteri jag e på, fan du har stulit min ide' som legat å grott i skallen ett tag att jag skulle starta en viktminsknings tråd...

Men jag har inget måttband hemma (de e lite svårt att mäta kaggen med tumstock) så jag återkommer i morgon i ämnet...

Hörru Jägmästarn!

Lägg nu ett snöre runt maggen, lägg sen snöret på tumstocken och kom tillbaka om en kvart med ditt mått.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen

Jag har sneglat på en maskin med pedaler som man trampar upp och ner och samtidigt håller i två spakar, som man för fram och tillbaka med armarna.

Kan de va nåt?

Den tror jag kan vara ett bra träningsredskap, det borde ju vara så att man tränar dom flesta musklerna med en sån.

Link to comment
Dela på andra sajter

pikelocator

Ut och gå långa, raska promenader är alltid gött. I Svea. Nackdelen är hundarna i Thailand. Löp/gång band, mp3 eller tv är ett bra alternativ

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru Jägmästarn!

Lägg nu ett snöre runt maggen, lägg sen snöret på tumstocken och kom tillbaka om en kvart med ditt mått.

43 tum.110cm och Aya 67cm... hmmm. jävla måttbandshelvete å visa fel...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 tum.110cm och Aya 67cm... hmmm. jävla måttbandshelvete å visa fel...

Du skall inte använda gummiband.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skall inte använda gummiband.

Näärå, Aya va snabb som en Vessla på att leta fram ett måttband... Undrar varför??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett förslag: Invägningen får ske på eget be(våg) och ansvar (alltså är inte BTT m.m. betrodda) och "utvägning" på Västgötaträffen.

Om ni är på så är jag på.

Wille... nääää, vad fan tänkte jag nu. men P3 och alla andra!!!???

Swippe, vad säger du? ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ihåg att börja försiktigt, annars är det lätt man tappar sugen.

Ska börja med att ta batteriet ur fjärrkontrollen till TV;n

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ett förslag: Invägningen får ske på eget be(våg) och ansvar (alltså är inte BTT m.m. betrodda) och "utvägning" på Västgötaträffen.

Om ni är på så är jag på.

Wille... nääää, vad fan tänkte jag nu. men P3 och alla andra!!!???

Swippe, vad säger du? ;)

Jag är på, behöver tappa ett gäng kilon som hittat magen min. Dock tror jag att jag väntar ett par veckor med att starta om träningen innan vi kommit till Sverige. Ut och promenera i rask takt i Bangkok lockar inte så vansinnigt mkt just nu i heta Maj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...