Jump to content
IGNORERAD

Träning och midjemått


Surin P3

Recommended Posts

Hehe på mig räcker inte måttbandet runt hela isterbuken..det där med sund kost och motion är nog inte min grej direkt.

Pizza minst fyra dar i veckan hamburgare flera gånger om dagen för att inte tala om alla kanellängder ofta en om dagen.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    17

  • Surin P3

    16

  • Jive

    12

  • Odin

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag är tvungen att haka på den "slimma" linjen. Gör jag inte det så drabbas jag som mångra andra i mitt släktträd av diabetes.

Motivering är det enda som fungerar. Nu har jag lyckats rätt bra sen nyårslöftet. Nu 106 cm runt midjan och 106 kg. Startade på 121 kg och 113 cm.

Min nyfunna dam i Thailand är den stora motiveringen. För henne slutade jag att snusa, och nu är det att gå ned i vikt som gäller.

Detta utan att göra avkall på god mat.

Förra gången jag var motiverad, var när vi fick barn med "exet", och slutade röka.

100 cm och under 100 kg till jul.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag faktiskt lite stolt över mig själv, har nyss kommit in efter en timmas promenad. Det såg ut som det skulle spricka idag som skulle bli starten på mitt nya lilla motionsliv. Regnet försvann så jag tog tillfället att ge tji fick ni, till "som nam na"-sägarna. Men jag känner att det hänger på en skör tråd. Får man till det så att det börjar bli en vana så kan det gå, men börjar man tveka från början blir det lätt fläskpannkaka av allt motionerande. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu är jag faktiskt lite stolt över mig själv, har nyss kommit in efter en timmas promenad. Det såg ut som det skulle spricka idag som skulle bli starten på mitt nya lilla motionsliv. Regnet försvann så jag tog tillfället att ge tji fick ni, till "som nam na"-sägarna. Men jag känner att det hänger på en skör tråd. Får man till det så att det börjar bli en vana så kan det gå, men börjar man tveka från början blir det lätt fläskpannkaka av allt motionerande. :)

Bra jobbat :great: Men du får inte låta lite dåligt väder hindra dig till ditt nya liv. Själv köpte jag en motionscykel pga all is på vägarna i vintras, men så fort det blev isfritt var jag ute och gick oavsett väder.

Undrar hur det går för uppviglaren P3 som banga redan första dagen? :giggle::whoco5:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat :great: Men du får inte låta lite dåligt väder hindra dig till ditt nya liv. Själv köpte jag en motionscykel pga all is på vägarna i vintras, men så fort det blev isfritt var jag ute och gick oavsett väder.

Undrar hur det går för uppviglaren P3 som banga redan första dagen? :giggle::whoco5:

Tack för uppmuntran, Knasen!

Har alltid sagt det att lite blöta har ingen dött av, så regnet är ett svepskäl att luta sig mot för att latmasken ska få sitt. Men den däringa latmasken ska inte få det allt för lätt hädanefter.

P3 känner sig nog lite låg, men han kommer nog att ta revanch. Han har ju lite att ta igen nu, så han får inte ta det lugnt nån längre stund, om han ska behålla trovärdigheten! :) Om det inte bara var en bluff för att lura oss andra soffpotatisar. :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Han kanske vill sälja reklamplats till något företag med inriktning på motion och viktnedgång.. När han presenterar forumet för företaget kan han visa denna tråd och säga - Se vad många fetknoppar här som vill gå ner i vikt! :whoco5: Eller så blev han bara biten av latmasken :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni inte läst????

Han hade punka på cykeln!!!

Det var säkert en monstercykel med en massa blingbling och hydrauliska skivbromsar som ingen normal människa vågar röra, så cykeln måste skickas till Bankan för att fixa punkan, det tar tid!!

"Give him a rest". ha ha ha ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni inte läst????

Han hade punka på cykeln!!!

Det var säkert en monstercykel med en massa blingbling och hydrauliska skivbromsar som ingen normal människa vågar röra, så cykeln måste skickas till Bankan för att fixa punkan, det tar tid!!

"Give him a rest". ha ha ha ;)

Ha Ha Ha Kommer från rätt gubbe :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Mätinstrumenten är riktigt bra grejer att märka förbättringar. För ca 2 månader sen cyklade jag 500 kalorier för första gången, det tog 67 minuter. Idag när jag cyklade så nådde jag 500 kalorier på strax över 55 min. Efter 67 min blev det 607 kalorier :)

Jag trodde man cyklade kilometer :)

---

Som Knasen skrev i en annan post, så går det bra att gå ned genom att ändra vanor gällande vad man stoppar i sig.

(T ex jag har gått ner 11 kg av mina 15 kg övervikt bara genom att dra ner lite på MÄNGDEN mat och dryck.)

De flesta gör felet att köra för hårt, och så blir det bakslag när det inte håller. Mycket bättre att ändra VANOR, för då har det mycket större chans att det håller.

Gällande träning, så är det mycket mer lockande att få träning genom att göra något ROLIGT. Och ha flera ALTERNATIVA träningsmetoder, så man inte lockas att skylla på vädret :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde man cyklade kilometer :)

---

Som Knasen skrev i en annan post, så går det bra att gå ned genom att ändra vanor gällande vad man stoppar i sig.

(T ex jag har gått ner 11 kg av mina 15 kg övervikt bara genom att dra ner lite på MÄNGDEN mat och dryck.)

Precis, därför bytte jag nyss ut den fettbildande och onyttiga ölen mot en whisky istället, det gäller ju att tänka på vikten.

Nyttigare Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag trodde man cyklade kilometer :)

---

Å fan! Som jag har trampat å trampat och ändå inte rört mig ur fläcken :whoco5: Eftersom jag tränar fettförbränning är sträckan ointressant, tid och tempo är det som gäller för mig :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, därför bytte jag nyss ut den fettbildande och onyttiga ölen mot en whisky istället, det gäller ju att tänka på vikten.

Nyttigare Micke

eller %:en

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Om man vill nå snabba resultat lägger man om till LCHF. Speciellt om man inte längre är ungdom. Motion är överskattat men inte onödigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Precis, därför bytte jag nyss ut den fettbildande och onyttiga ölen mot en whisky istället, det gäller ju att tänka på vikten.

Nyttigare Micke

Fast all alkohol är fettbildande :) för levern blir upptagen av att bränna alkohol istället för att bränna fett.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast all alkohol är fettbildande :) för levern blir upptagen av att bränna alkohol istället för att bränna fett.

Jag bränner alkoholen själv så får kroppen bränna fett :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Fortfarande punktering :(

Ja idag har jag också punktering..:( Vi får vila oss i form..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar snart en vilopaus från dagens motion(4 timmar på MPR)Skall inmundiga nåt mastigt så jag orkar några timmar till här på forumet.F.ö så ska jag röra på mig snart(ska skjutsa min polare att hämta sin bil som blev stående igår :drinks: Så nog ryker det kalorier alltid.Keep up the good work :dance1: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Akta så du inte överanstränger dig Måne :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Akta så du inte överanstränger dig Måne :crazy:

Portionerar noga med energin(vill ju inte att den tar slut på en gång)Träningspass a.l.a gym inplanerade i veckan som kommer(om jag hinner)Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag så har det varit riktig hårdträning, började kl 6:30 och åkte hem från träningen 18:00.

Tog ett 20min uppehåll för lunch bestående av en liten hamburgare. Måste vila upp mig lite nu, så jag orkar fixa middag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag körde Kettlebells träning idag.

Det blev bara ett kort pass på 30 min.

Pga av att jag drack ett par bääärs igår.

Så jag ville inte överanstränga pumpen idag.

Men det kändes ordentligt i kroppen framförallt i ländryggen och i

axlarna. Pumpen fick jobba hårdare än jag ville, men jaja så är det

om man dricker det gula guldet. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

I dag blev det inte mycket motion.Var för visso inne i Stockholm och promenerade,men där blev,räkmacka på kondis och sen hade dom nåt jippo vid Sergelstorg med massa mat från olika länder i Europa.Så då var man ju tvungen att prov smaka lite av varje. :D:im_happy:

Men det kommer en dag imorgon också, och då :diablo: .och han som startade det här,han har ju fortfarande punka eller nåt sånt :lazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Jag har precis avklarat mitt första test på min viljeförmåga; en helg hemma i byn. Svärmor lagar väldigt god mat och den är givetvis risbaserad och normalt sett blir det rätt många Singha på verandan. Det avlöpte dock väl och idag var min lägsta vikt sedan nedgången började och wille, som jag nyss träffade i loungen på Suvvan, kan intyga hur duktig jag var med mitt kaffe. Nu väntar dock en 10-dagars i Japan och Kina med oregelbundna tider och minimala möjligheter till motion men maximala möjligheter till skräpmat och alkohol ;) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har precis avklarat mitt första test på min viljeförmåga; en helg hemma i byn. Svärmor lagar väldigt god mat och den är givetvis risbaserad och normalt sett blir det rätt många Singha på verandan. Det avlöpte dock väl och idag var min lägsta vikt sedan nedgången började och wille, som jag nyss träffade i loungen på Suvvan, kan intyga hur duktig jag var med mitt kaffe. Nu väntar dock en 10-dagars i Japan och Kina med oregelbundna tider och minimala möjligheter till motion men maximala möjligheter till skräpmat och alkohol ;) .

Du får väl välja "motion" efter miljö och omständigheter.;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...