Jump to content
IGNORERAD

Träning och midjemått


Surin P3

Recommended Posts

Min Far kallade mig för avloppet, det bara rann igenom mig..

Mina matbilder har jag väl visat hur mycket jag äter.

post-5021-0-50234700-1305225412_thumb.jp

FF

post-5021-0-50234700-1305225412_thumb.jp

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    17

  • Surin P3

    16

  • Jive

    12

  • Odin

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Badminton för min del är en bra motion, jag behöver inget måttband eller gummiband..

FF

Spelar du utomhus så bör du fylla fickorna med småstenar.

Så att inte fiskmåsen tar dig :D

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Jag har sneglat på en maskin med pedaler som man trampar upp och ner och samtidigt håller i två spakar, som man för fram och tillbaka med armarna.

Kan de va nåt?

Skit bra apparat! Har tränat på en sån maskin ett tag nu och det har helt klart gett resultat. Hur mycket midjemåttet har minskat har jag ingen aning om, men brallorna börjar hänga i alla fall :):)

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har det gått undan. Såg tråden för drygt 3 timmar sedan när den var nystartad. Tänkte jag skulle fundera under tiden jag åkte ut med dottern. Jag har länge lovat henne att jag ska börja motionera, och hon har sagt att hon ska plåga mig bara skolan slutar. Att dra igång lite lugnare med draghjälp av denna tråd låter mera humant. Jag är på, drar igång på lördagsmorgon med promenader och cykling (bara jag får igång elcykeln).

Inmättning kommer senare när jag hittat lilla måttbandet, tycker 40m bandet blir lite väl överdimensionerat. Hittar jag inte något mindre drar jag 40m bandet runt magen och räknar hur många varv jag får runt det. Matchvikten hade varit lättare, men magmått låter sexigare så kör för de.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Som jag skrev i en tråd för ett tag sedan så var jag på en grundlig hälsokontroll för knappt 3 veckor sedan och anledningen att jag gick dit var att jag den morgonen för första gången på mycket länge vägt mig och jag kan väl lugnt påstå att jag inte var så nöjd med resultatet :diablo: .

Hälsokontrollen avslöjade farligt högt kolesterol och blodsockervärde och läkaren tyckte, då jag trots allt har en bra grundkodition, att jag borde kunna gå ner 1 kg/vecka mellan 110 och 100 kg och sedan 0.5 kg/vecka ned till 90 för att hamna på relativt säkra nivåer. Nu har jag gått ned 3.6 kg på 19 dagar så det har ju varit en överraskande bra start men det är ju 16.7 kg kvar :( . Mitt mål är att nå 90 kg sista januari när jag fyller 40 och det låter väl rimligt men det är nog några fallgropar på vägen.

De ändringar jag gjort, och som jag hittlls inte sett som några uppoffringar:

Bara knäckebröd med pålägg på morgonen (ingen juice och inga risrätter).

Ingen ris/pasta/nudlar till kvällsmaten bara kött och sallad.

Nolltolerans angående godis, chips och andra sötsaker.

Max en öl om dagen (och bara SML) samt ingen annan alkohol under vardagar och max två SML (och ingen annan akohol) på helgen (om ingen speciell anledning).

Träning på bifogad maskin (tror det är den Jive syftade på) 2 gånger om dagen.

Problemet är att jag reser minst varannan vecka och när jag reser är jag sällan på hotellet innan 9 på kvällen så det är svårt med både kosthållning och motion.

Kanske en speciell tråd där de som vill väger/mäter in sig varje måndag för att sätta extra press på att lyckas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en träningscykel med alla möjliga elektroniska mätinstrument på för några år sedan.Nu är den såld men annars så var den perfekt att hänga morgonrocken på(plus andra klädesplagg)Saknar den diciplin som behövs för att träna på cykeln(så jävla tråkigt)Numera blir det att hasa sig ner till gymmet(i bästa fall)några gånger i veckan.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Var ute på en 1 timmas prommis på morgonen.Brukar promenera förbi wasagolf.Blev sugen att börja spela lite golf igen.Kommer att leta reda på några bättre beg. klubbor och köra lite golf också.Har ju som sagt gång avstånd till golfbanan så varför inte förena nytta med nöje. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste medge att att jag inte åkte ut på min cykeltur i morse.

Jag skyller på punktering. Kunde ha åkt en mil på moppen, men det hade känts som att fuska... lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Jag måste medge att att jag inte åkte ut på min cykeltur i morse.

Jag skyller på punktering. Kunde ha åkt en mil på moppen, men det hade känts som att fuska... lite.

Du kunde ha joggat istället! :D Nä då det kommer nya dagar. :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag köpte en träningscykel med alla möjliga elektroniska mätinstrument på för några år sedan.Nu är den såld men annars så var den perfekt att hänga morgonrocken på(plus andra klädesplagg)Saknar den diciplin som behövs för att träna på cykeln(så jävla tråkigt)Numera blir det att hasa sig ner till gymmet(i bästa fall)några gånger i veckan.Mvh Måne

Mätinstrumenten är riktigt bra grejer att märka förbättringar. För ca 2 månader sen cyklade jag 500 kalorier för första gången, det tog 67 minuter. Idag när jag cyklade så nådde jag 500 kalorier på strax över 55 min. Efter 67 min blev det 607 kalorier :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamenvafaan jag skulle få tuppjuck av att sitta på en träningscykel i 67 minuter.

Där bevisar du din mentala styrka Knasboll

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hehe, det bästa är att jag ska jobba 12 timmar nu också, så det rycker nog några till kalorier under dagen :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så motionerar jag lite lagom med att promenera,cykla och simma. Det stora felet jag gör är att jag unnar mig några Chang efteråt som belöning för att jag varit duktig :bag:

Dyra mediciner mot högt kolesterol har jag slutat med efter att läst artiklar på nätet typ denna.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/ar-kolesterol-en-riskfaktor_3201249.svd

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mätinstrumenten är riktigt bra grejer att märka förbättringar. För ca 2 månader sen cyklade jag 500 kalorier för första gången, det tog 67 minuter. Idag när jag cyklade så nådde jag 500 kalorier på strax över 55 min. Efter 67 min blev det 607 kalorier :)

Och efter det belönade du dig med 4 öl med en kalorimängd av 1132-607=525+ summa

sumarum så har du lagt på dig :crazy: Mvh Måne Ps såg att nån hade skrivit ung.samma sak DS ( Fritz)

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag önskar att jag orkade hänga på.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Men.

Jag befinner mej på livets höstsida efter ett långt liv utan att nånsin ha tackat nej till livets goda.

Jag slutade röka för fem år sedan och det är väl i stort den enda inskränkningen jag har gjort på njutningssidan.

Skall jag nu plötsligt börja leva som en asket de sista åren för att bli belönad med ..döden?!

Hmmm.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men.

Jag befinner mej på livets höstsida efter ett långt liv utan att nånsin ha tackat nej till livets goda.

Jag slutade röka för fem år sedan och det är väl i stort den enda inskränkningen jag har gjort på njutningssidan.

Skall jag nu plötsligt börja leva som en asket de sista åren för att bli belönad med ..döden?!

Hmmm.

Det kanske är några som vill ha dig med lite längre,så att säga,skjuta upp döden lite granna :giggle: Mvh Måne som hoppas men inte tror på ett på ett hundraårigt liv för egen del

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Och efter det belönade du dig med 4 öl med en kalorimängd av 1132-607=525+ summa

sumarum så har du lagt på dig :crazy: Mvh Måne Ps såg att nån hade skrivit ung.samma sak DS ( Fritz)

Antar att du inte hade sett mitt inlägg efter det du citerade :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men.

Jag befinner mej på livets höstsida efter ett långt liv utan att nånsin ha tackat nej till livets goda.Jag slutade röka för fem år sedan och det är väl i stort den enda inskränkningen jag har gjort på njutningssidan.

Skall jag nu plötsligt börja leva som en asket de sista åren för att bli belönad med ..döden?!

Hmmm.

Farsans fråga till läkaren när han fick beskedet att han hade max 2 år kvar: Måste jag sluta leva för att slippa dö?

Och jag finner att dina (av mej rödfärgade) ord passar som hand i handske även på undertecknad.

Bra skrivet Jive...som faan

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Men.

Jag befinner mej på livets höstsida efter ett långt liv utan att nånsin ha tackat nej till livets goda.

Jag slutade röka för fem år sedan och det är väl i stort den enda inskränkningen jag har gjort på njutningssidan.

Skall jag nu plötsligt börja leva som en asket de sista åren för att bli belönad med ..döden?!

Hmmm.

Du behöver inte sluta leva bara för att du motionerar,tvärtom så kan du njuta ännu mer av det goda då.Det är ju bättre att röra på fläsket lite grann än inget alls.Vad är det Farbror doktorn brukar säga, en halvtimme om dagen räcker.

Man kan ju träna bara för att få upp sin kondition och låta hjärtat jobba lite.Man behöver ju inte träna bara för att gå ner i vikt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte sluta leva bara för att du motionerar,tvärtom så kan du njuta ännu mer av det goda då.Det är ju bättre att röra på fläsket lite grann än inget alls.Vad är det Farbror doktorn brukar säga, en halvtimme om dagen räcker.

Man kan ju träna bara för att få upp sin kondition och låta hjärtat jobba lite.Man behöver ju inte träna bara för att gå ner i vikt. :)

Detta köper jag rakt av, men köra med en spartansk diet vid min ålder - där går gränsen för min del.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Detta köper jag rakt av, men köra med en spartansk diet vid min ålder - där går gränsen för min del.

Jag har gått ner ca 20 kg på lite drygt 4 månader och jag har inte levt på någon direkt spartansk diet. Visserligen har jag tränat jävligt hårt och ibland valt att tex äta tzatziki istället för bea till köttbiten. Det går att göra små kloka val som inte behöver innebära allt för stora förändringar. Kolhydrater som vissa väljer att förkasta har jag ätit för att orka träna. Den enda större uppoffring jag har gjort är väl att jag gått från att dricka mycket läsk (Trocadero) till att bara dricka coke zero i groggen och det har inte varit några problem att avstå..

Kan inte påstå att jag gått omkring och varit hungrig heller, snarare tvärtom då jag ibland fått tvinga i mig ett mellanmål för att försöka äta i rätt intervaller..

Så börja träna du Jive och du kan fortsätta leva ett gott liv på ålderns höst :great:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

som hemma träning skulle jag starkt rekomendera Kettlebells. Det är en suverän träningsform som passar dom flesta. Dom kostar inte särskilt mycket heller. Och det finns otaliga tränings videor på youtube.

post-4543-0-38201300-1305378876_thumb.jp

post-4543-0-38201300-1305378876_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Att äta bra och träna regelbundet är en vanesak men känns det inte som att det är mödan värt blir det nog svårt i

längden att motivera sig och lägga ner den energi och tid som krävs. Samtidigt är det ju inte nödvändigt att leva

som en askét för det. Kan ju som Knasen påpekade räcka med små justeringar i kosten. Ännu bättre är det förstås

att dessutom träna något som är kul. Kanske bara ett par gånger i veckan. Förhoppningsvis leder den nya livsstilen

(om den är ny) till att man kommer i så pass fysiskt gott skick att det inte känns som en allt för stor uppoffring.

För egen del har jag inga stora problem att gå ner ett kilo eller fler, men att sedan bibehålla den uppnådda vikten,

ja det är en en annan femma. Har tyvärr för vana att efter uppnått mål dra ner på den aeroba träningen(jogging,

powerwalking bl a)samtidigt som det även fuskas lite grand med kosten då och då och vips, så har man gått upp en

4-5 kg. Trivselvikt skulle kanske vissa säga men det vore ju trevligare att vara i "shape" året runt. Har inget

måttband men gissar att midjemåttet ligger på runt 85 men det ska ner under 80 så det är väl bara att fortsätta på

den inslagna vägen och visa prov på bättre disciplin nästa gång ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade tänkt ut på promenad på morgonen, men det har regnat och varit kallt så premiären blev uppskjuten.

I varje fall letade jag reda på lilla måttbandet och det var inte allt för uppmuntrande 111cm, vilket jag kom ihåg att någon annan också hade. Skärpning första dagen redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...