Jump to content
IGNORERAD

Vad gör trafikpolisen om natten?


Jive

Recommended Posts

Denna tråd har blivit till av en annan tråds innehåll som flyttades till den här alldeles egna tråden.

//Admin

... var så god och läs vidare...

Jag vet inte riktigt om jag betalat mutor...

Men 2 ggr har jag betalat rabbaterade bötesbelopp (en rödljuskörning och en körning i bussfil), direkt på plats och sluppit ta mig till polisstationen :great: sparade både tid och pengar.

2 ggr har jag betalat på stationen, en var för att jag kört utan körkort (det gick bra att köra därifrån efter att jag betalt), en annan var en felparkering.

Alla 4 gångerna hade Jag/vi gjort fel, så jag vet inte om det är så farligt med trafikpoliskorruptionen.

Från att "vetat" att trafikpolisen bara letar mutor, till att faktiskt tycka att de gör ett gott jobb, har tagit mej ca 6 års körande i trafiken i Thailand, mest i Bkk.

Hur tror ni det sett ut i trafiken om polisen inte funnits?

De kollar lastbilar och pickupers last och surrning av lasterna,

De kollar att folk bär hjälm vid MC körning, de kollar att skatt och försäkring är betald, helt OK!

Men bäste Tommy!

Något måste väl alla dessa poliser kunna klara av - koll av papper, hjälmar, parkeringar och annat småtjafs.

När någon kunglighet eller annan prominent person är på G, så ser man hur många de egentligen är. Längs en sträcka på 10-tals km står en polis på var 50:e m och på sträckor med mittsträng som skiljer körbanorna, står de på båda sidor.

Var finns alla dessa trafikpoliser efter mörkrets inbrott?

Snacka om livsfarlig trafik i Thaland när det är mörkt och med alla dessa helt mörklagda trafikanter.

Du kan väl ändå inte påstå ett de gör ett bra jobb med sin prioritering av insats.

Nu får man kanske vara glad att de blandar sej i trafiken så lite som de gör, för de enda gångerna det verkligen kör ihop sej och blir proppar är, när en polis är ute och viftar med fingertopparna.

Ändrades av Surin P3

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Var finns alla dessa trafikpoliser efter mörkrets inbrott?

Snacka om livsfarlig trafik i Thaland när det är mörkt och med alla dessa helt mörklagda trafikanter."

Ja här i Pattaya finns det många snutar ute på nätterna. Dom har trafikkontroller på flera platser varje natt.

och eftersom nästan alla har en moppe eller bil och kör jämt så åker det dit folk som langar yaba tex, alltså inte bara trafikbrott.

Jag tycker att det är bra.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Var finns alla dessa trafikpoliser efter mörkrets inbrott?

Snacka om livsfarlig trafik i Thaland när det är mörkt och med alla dessa helt mörklagda trafikanter."

Ja här i Pattaya finns det många snutar ute på nätterna. Dom har trafikkontroller på flera platser varje natt.

och eftersom nästan alla har en moppe eller bil och kör jämt så åker det dit folk som langar yaba tex, alltså inte bara trafikbrott.

Jag tycker att det är bra.

Yes, det har du alldeles rätt i - nämligen många poliskontroller på nätterna som kollar knark- och vapeninnehav.

Men nu talar vi om trafikpoliser och dessa kontrollerna bemannas ej av trafikpolisen och de de gör heller inga kontroller som har med fordonets trfiksäkerhet att göra.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes, det har du alldeles rätt i - nämligen många poliskontroller på nätterna som kollar knark- och vapeninnehav.

Men nu talar vi om trafikpoliser och dessa kontrollerna bemannas ej av trafikpolisen och de de gör heller inga kontroller som har med fordonets trfiksäkerhet att göra.

Även om dom inte kontrollerar skicket på fordonen så har ju såna här kontroller en stor påverkan på trafiken ändå.

Vi är ju ögontjänare och dom flesta - även thaifolk tror jag :-) - släpper på gasen och tar det lugnare när man vet att polisen är igång. Men om man skulle komma utan hjälm och fastna i en sån här nattlig kontroll, skulle dom inte börja kolla hur moppen ser ut då? På dagstid har jag blivit stoppad flera gånger och då kollar dom bara hjälm, körkort, skattelappen. Dom bryr sej inte om moppen alls. Är det trafikpolis eller poliskontroll?&nbsp; :-)<br>

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Även om dom inte kontrollerar skicket på fordonen så har ju såna här kontroller en stor påverkan på trafiken ändå.

Vi är ju ögontjänare och dom flesta - även thaifolk tror jag :-) - släpper på gasen och tar det lugnare när man vet att polisen är igång.

Ja det kan ju bli rejäla proppar i trafiken,när polisen tar en rast vid sidan av vägen. :giggle:Tycker det vore intressant att höra om några fler har blivit utsatta för korruptionen i Los.

Tror det är ett av dom större hoten mot trygghet och demokrati. :yes:

Ändrades av paw-76
Link to comment
Dela på andra sajter

Även om dom inte kontrollerar skicket på fordonen så har ju såna här kontroller en stor påverkan på trafiken ändå.

Vi är ju ögontjänare och dom flesta - även thaifolk tror jag :-) - släpper på gasen och tar det lugnare när man vet att polisen är igång. Men om man skulle komma utan hjälm och fastna i en sån här nattlig kontroll, skulle dom inte börja kolla hur moppen ser ut då? På dagstid har jag blivit stoppad flera gånger och då kollar dom bara hjälm, körkort, skattelappen. Dom bryr sej inte om moppen alls. Är det trafikpolis eller poliskontroll?&nbsp; :-)<br>

Det är precis tvärt om!

En thai med med "dåligt samvete" trycker lite extra på gasen när han närmar sej en poliskontroll och försöker med blandat resultat susa förbi kontrollen och in närmaste soilabyrint.

Att vistas i thaitrafiken på natten är förenat med extrem fara och det är på natten som polisresurserna borde sättas in.

Hänga i ett gathörn på dagen och stoppa mopedister utan hjälm är ju bara löjligt i sammanhanget.

De kan ju lika gärna knö en plastpåse över huvudet - ungefär samma skydd som en thaihjälm.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Jag vet.. Se svaret nedan.

30% av trafikpolisen sitter dygnfulla hos någon kompis.

29% av trafikpolisen är på någon KTV.

11% av trafikpolisen är på den lokala bordellen.

10% av trafikpolisen är hos sin Mia Noi.

9% av trafikpolisen sover i en bil gömd på en liten väg.

8% av trafikpolisen har åkt hem.

2% av trafikpolisen okänt var dom befinner sig.

1% av trafikpolisen utför kontroller nattetid (kallas även arbetar på Svenska)

Mvh Statistik Jönnsen..

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Jag vet.. Se svaret nedan.

30% av trafikpolisen sitter dygnfulla hos någon kompis.

29% av trafikpolisen är på någon KTV.

11% av trafikpolisen är på den lokala bordellen.

10% av trafikpolisen är hos sin Mia Noi.

9% av trafikpolisen sover i en bil gömd på en liten väg.

8% av trafikpolisen har åkt hem.

2% av trafikpolisen okänt var dom befinner sig.

1% av trafikpolisen utför kontroller nattetid (kallas även arbetar på Svenska)

Mvh Statistik Jönnsen..

:wai:

Den där 1% aren satte väl i alla fall en liten broms på dej Stjp, när du körde ditt race från Malajsia till Thailand?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där 1% aren satte väl i alla fall en liten broms på dej Stjp, när du körde ditt race från Malajsia till Thailand?

MVH Tommy

Det är ju tur att han jobbar i BKK när du susar förbi här utanför då o då Stjp. Man kanske skulle köpa en fjällko med radaratrapp och ställa utanför grinden och se om du bromsar... :diablo::giggle:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Jag vet.. Se svaret nedan.

30% av trafikpolisen sitter dygnfulla hos någon kompis.

29% av trafikpolisen är på någon KTV.

11% av trafikpolisen är på den lokala bordellen.

10% av trafikpolisen är hos sin Mia Noi.

9% av trafikpolisen sover i en bil gömd på en liten väg.

8% av trafikpolisen har åkt hem.

2% av trafikpolisen okänt var dom befinner sig.

1% av trafikpolisen utför kontroller nattetid (kallas även arbetar på Svenska)

Mvh Statistik Jönnsen..

:wai:

Jag tror att 50 % av de som ingår i kategorin "okänt" fortfarande sover i sitt luftkonditionerade övervakningsbås i någon av Bangkoks korsningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör trafikpolisen om natten?

Sover? :giggle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...