Jump to content
IGNORERAD

Restaurangpriser Thaimat


Bäckis

Recommended Posts

Khun Chang

Ja 89 kr får man inte mkt till hamburgertallrik för på krogen

samma med 99 kr för en plankstek med en st stark till vilket skämt

Jo. Finns massor med sunkhak som har planka + stöl för under hundralappen. Speciellt frekvent i trakterna kring Fridhemsplan och på Kniv-Söder.

/Finsmakaren KC

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • erkki

    3

  • carpenter

    3

  • thai p

    3

  • Up2You

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Igår var vi på ett annat ställe och käkade lunch,kollade menyn

och där tog dom otroliga 149kr för en Som Tam...

Dvs drygt 700 bath!!!

Ändrades av Bäckis

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

En hamburgermeny om man har strips till kostar ca 10-15 kr i inköp.

En thairätt ca 40 kr om du ej snålar på grönsaker.

Köttet till en plankstek är garanterat billigare än många grönsaker.

Har försökt ett flertal gånger att få merförsäljning genom attraktiva priser, fungerar aldrig eftersom dessa erbjudanden bara lockar en viss typ av människor.

En planka och en storstark till kanonpris kan på sin höjd generera en extra öl.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså det där var dyrt riktigt dyrt, vilka priser blev du inte förbannad.Se till så de sänker priset annars gå inte dit igen ja vad gör man när de inte håller humana priser :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Tja,

En hamburgermeny om man har strips till kostar ca 10-15 kr i inköp.

En thairätt ca 40 kr om du ej snålar på grönsaker.

Köttet till en plankstek är garanterat billigare än många grönsaker.

Har försökt ett flertal gånger att få merförsäljning genom attraktiva priser, fungerar aldrig eftersom dessa erbjudanden bara lockar en viss typ av människor.

En planka och en storstark till kanonpris kan på sin höjd generera en extra öl.

Erkki

Jag har hört att för att en restaurang ska få lönsamhet så måste priset på ingredienserna man använder till en maträtt multipliceras med fem. Då stämmer det ju bra med att en hamburgermeny kostar 10-15 kr i inköp :great: . Ibland är det inte möjligt att multiplicera en ingrediens med fem då maten skulle bli ohyggligt dyr men det får restaurangen ta igen på nåt som är billigare vitkål potatis makaroner såsbas m.m. Men ibland så är inte gästen beredd att betala detta pris för Han/hon är van att det ska kosta si och så mycket Det går heller inte att snåla för mycket på att köpa billiga men kassa ingredienser servera pyttesmå portioner eller servera åtta kokta potatisar med 2 cm2 bacon och en kvarts liter färdig såsbas som en portion bacongryta. Då slutar gästerna äta på den restaurangen. :diablo:

Nu har jag inte haft äran att jobba inom restaurangranchen men gillar att äta gott så lite mat restaurangintresse finns.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, På Thai-Thai kostar dagens 60 kr. men det är ju inte så fin resturang, snarare en snabb och take&away resturang. men relativ god mat för billig peng.

Tyckte inte det var dyrt, att sälja en lunch för 60:- går däremot inte att få lönsamt(om man inte arbetar själv eller med svartpersonal).

Däremot kan man säkert få behålla personalen och tjäna lite pengar på kvällstid.

De flesta vill ju arbeta heltid idag, vilket gör att man "tvingas" att ha vissa tider på dygnet med billigare priser.

Nu verkar det ju trots allt som att restaurangmomsen äntligen ändras vilket kommer att underlätta för dem som driver restaurang.

Vid Triangeln i Malmö finns ett ställe som heter Tamnack Thai, där kostar en rätt 45 kr, samma pris alltid, alltså inte annat pris vid lunch!!

Helt ok, 7 olika rätter att välja på, 10 kr extra om man vill ha läsk eller lättöl. Kaffe ingår i priset.

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att för att en restaurang ska få lönsamhet så måste priset på ingredienserna man använder till en maträtt multipliceras med fem. Då stämmer det ju bra med att en hamburgermeny kostar 10-15 kr i inköp :great: . Ibland är det inte möjligt att multiplicera en ingrediens med fem då maten skulle bli ohyggligt dyr men det får restaurangen ta igen på nåt som är billigare vitkål potatis makaroner såsbas m.m. Men ibland så är inte gästen beredd att betala detta pris för Han/hon är van att det ska kosta si och så mycket Det går heller inte att snåla för mycket på att köpa billiga men kassa ingredienser servera pyttesmå portioner eller servera åtta kokta potatisar med 2 cm2 bacon och en kvarts liter färdig såsbas som en portion bacongryta. Då slutar gästerna äta på den restaurangen. :diablo:

Nu har jag inte haft äran att jobba inom restaurangranchen men gillar att äta gott så lite mat restaurangintresse finns.

Som Tham är ju problematisk då många jämför priset på rå papaya i Thailand och i Sverige. Kan väl tänka mig att det är ungefär 30ggr dyrare här. Priset i Thailand är i stort sett obefintligt på rå papaya och här är det en av de dyraste frukterna som finns.

Kan också tänka mig hur många i den thailändska personalen som ska vara smakråd och deltaga i avsmakningen innan kunden får rätten. Skulle dessutom förvåna mig om det blev någon papaya kvar någon längre tid efter det att rätten är serverad till kunden. Vore jag ägare till en thairestaurang vore som tham den sista rätten jag skulle ha på meny om jag inte hade tillgång till rå papaya till thailändskt pris förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

tja joe,

Jag har faktiskt själv ätirt på triangeln i Malmö, hur de tjänar pengar är en gåta för mig.

De är helt klart bättre än mig, jag kan inte tjäna pengar med dessa priser.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Med samma resonemang kan man ju då påstå att det är korkat att överhuvudtaget äta något utanför egen dörr när man befinner sig i Sverige.

Är man longstayare eller flitig resenär till Thailand kan man ju tänka så att man istället sparar dessa slantar tills man kan äta ute för 5-20 kronor igen.

Man behöver ju inte slänga ut 100 kronpr på en khao pad om man inte vill.

Men visst är det irriterande att någon har mage att begära 100 kronor för ris och kyckling.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...