Jump to content
IGNORERAD

Restaurangpriser Thaimat


Bäckis

Recommended Posts

Igår skulle jag och min tjej käka lite Thaimat i Malmö...

Men när min flickvän såg priset på Som Tam så gick hon ifrån stället...

Hon sa jag betalar INTE 119kr för en SomTam punkt slut

Är det sådana priser i övriga landet också?

Nästan 600bath alltså..

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • erkki

    3

  • carpenter

    3

  • thai p

    3

  • Sam sip sam

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Igår skulle jag och min tjej käka lite Thaimat i Malmö...

Men när min flickvän såg priset på Som Tam så gick hon ifrån stället...

Hon sa jag betalar INTE 119kr för en SomTam punkt slut

Är det sådana priser i övriga landet också?

Nästan 600bath alltså..

Ja det är ett normalt pris om du går på en riktig restaurang i sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Ja det är ett normalt pris om du går på en riktig restaurang i sverige

Å så gott är det ju ändå inte även om jag gillar thaimat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mellan 70-90 kronor i nhärnösand om man tar med sig en anningens dyrare om man äter där

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Tycker inte det var så dyrt, restaurangen skall betala

råvarukostnad

lokalhyra /el/renhållning/städ

personal för att producera

personal för servering

personal för att diska

Men vill man inte betala så kan man som ni gjorde, gå därifrån

:)

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

90 95 kroner möjlikt ok. Men var det någott extra ordinärt möjlikt rätt pris, ni vet inte, inte heller vi.Pris o va man får borde hänga i hop, inte alltid så. Kan man lura in strö kunder så kann mammon tala o du har blivet lurad. Så är det vi lever i en ny värd, Äta elle ätas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Mycket intressant, kom just precis från ätit en välsmakande lunch :)

post-4239-0-03746600-1304760825_thumb.jp

Åt på detta ställe som ligger utanför vårat område.

post-4239-0-39910800-1304760750_thumb.jp

Resonabla priser, rent och fräscht.

post-4239-0-68408400-1304760693_thumb.jp

Nudelsoppa (beef).

En stor Leo (vad annars) 50 Baht.

Nudelsoppa 30 Baht.

Totalt inklusive en stor starköl 80 Baht eller 16 Kronor och 70 Öre.

Ha en gör go lördag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men när min flickvän såg priset på Som Tam så gick hon ifrån stället...

Hon sa jag betalar INTE 119kr för en SomTam punkt slut

Är det sådana priser i övriga landet också?

Nästan 600bath alltså..

Det är egentligen inte dyrt alls, ca en timmes jobb för att tjäna in den för henne, är väl inte helt orimligt att det är ungefär samma förhållande i Thailand dvs hon får säkert jobba en timme för att tjäna in ett restaurang besök...

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Ja här ser man för en timma sedan åt jag samma soppa som på fotot Men vad betalade jag jo 25 pengar

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Men nu går priserna upp igen, i dag sa bilen med fläsk att det kommer at gå upp 10bht fån 130 till 140. För två år sedan betalade jag 100.

Men vad kostar fläsket hemma 100 Bensinen 15. Du får alltså 6,6 liter för ett kilo fläsk

Här kostar bensinen över 40 bht altså Du får 3,5 liter för ett kilo fläsk.

AÄÄÄ bara lite onödig matte

.

Men forsätter det i samma takt Så blir vi inte många som kan bo kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen

Där jag bor så är det svårt att köpa griskött för 100 kr/kg. Mellan 40-80 kr/kg beroende på vilken del på grisen man väljer att köpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Igår skulle jag och min tjej käka lite Thaimat i Malmö...

Men när min flickvän såg priset på Som Tam så gick hon ifrån stället...

Hon sa jag betalar INTE 119kr för en SomTam punkt slut

Är det sådana priser i övriga landet också?

Nästan 600bath alltså..

Mja nu skryter du allt, går hon ifrån en skoaffär oxå?

Skuldsatte Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår skulle jag och min tjej käka lite Thaimat i Malmö...

Men när min flickvän såg priset på Som Tam så gick hon ifrån stället...

Hon sa jag betalar INTE 119kr för en SomTam punkt slut

Är det sådana priser i övriga landet också?

Nästan 600bath alltså..

hej, På Thai-Thai kostar dagens 60 kr. men det är ju inte så fin resturang, snarare en snabb och take&away resturang. men relativ god mat för billig peng.
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Tyckte inte det var dyrt, att sälja en lunch för 60:- går däremot inte att få lönsamt(om man inte arbetar själv eller med svartpersonal).

Däremot kan man säkert få behålla personalen och tjäna lite pengar på kvällstid.

De flesta vill ju arbeta heltid idag, vilket gör att man "tvingas" att ha vissa tider på dygnet med billigare priser.

Nu verkar det ju trots allt som att restaurangmomsen äntligen ändras vilket kommer att underlätta för dem som driver restaurang.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Det är egentligen inte dyrt alls, ca en timmes jobb för att tjäna in den för henne, är väl inte helt orimligt att det är ungefär samma förhållande i Thailand dvs hon får säkert jobba en timme för att tjäna in ett restaurang besök...

Jag håller helt med, man måste titta på köpkraft och inte bara på priset.

Somtam borde dessutom vara rätt dyrt, papaya och räkor är inga billiga ingredienser och det är dessutom en arbetsintensiv rätt, något som är helt ointressant i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är rena rånet, 119kr för en som tam. Då går jag hellre till en annan krog och får en rejäl hamburgertallrik för 89kr.

Någon nämde att råvarukostnader,personal osv måste betalas. Självklart ska det göras men tycker vissa krögare har lite fel tänkande..höga priser=mer pengar. Men ingen verkar tänka på merförsäljning. Har flera krogar här i stan GBG som har har billig och bra mat under 100-lappen och då pratar jag inte om nån sallad utan en riktig stek t.ex plankstek + en stor stark 99kr och hur gott som helst och alltid fullt med folk.Nä,så 119kr skulle jag inte betala för en pappaya sallad som skulle kanske egentligen kost 69kr med tanke på vad råvarukostnaden är på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är rena rånet, 119kr för en som tam. Då går jag hellre till en annan krog och får en rejäl hamburgertallrik för 89kr.

Någon nämde att råvarukostnader,personal osv måste betalas. Självklart ska det göras men tycker vissa krögare har lite fel tänkande..höga priser=mer pengar. Men ingen verkar tänka på merförsäljning. Har flera krogar här i stan GBG som har har billig och bra mat under 100-lappen och då pratar jag inte om nån sallad utan en riktig stek t.ex plankstek + en stor stark 99kr och hur gott som helst och alltid fullt med folk.Nä,så 119kr skulle jag inte betala för en pappaya sallad som skulle kanske egentligen kost 69kr med tanke på vad råvarukostnaden är på den.

+1(jag tycker precis likadant):great:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är rena rånet, 119kr för en som tam. Då går jag hellre till en annan krog och får en rejäl hamburgertallrik för 89kr.

Någon nämde att råvarukostnader,personal osv måste betalas. Självklart ska det göras men tycker vissa krögare har lite fel tänkande..höga priser=mer pengar. Men ingen verkar tänka på merförsäljning. Har flera krogar här i stan GBG som har har billig och bra mat under 100-lappen och då pratar jag inte om nån sallad utan en riktig stek t.ex plankstek + en stor stark 99kr och hur gott som helst och alltid fullt med folk.Nä,så 119kr skulle jag inte betala för en pappaya sallad som skulle kanske egentligen kost 69kr med tanke på vad råvarukostnaden är på den.

Men jämför inte hamburgare/grismat med thaimat, hamburgare kostar 10:- på skrattande måsen utan tbh :crazy:

Det är ungefär som tobleronekärringen som inte vet vilkens plånbok hon ska betala schokladkakan

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jämför inte hamburgare/grismat med thaimat, hamburgare kostar 10:- på skrattande måsen utan tbh :crazy:

Det är ungefär som tobleronekärringen som inte vet vilkens plånbok hon ska betala schokladkakan

Jag jämför inte hamburgare med thaimat utan jag skrev att jag hellre äter en hamburgare tallrik för 89kr än att betala 119 kr för en sallad. Du kan ju inte kalla hamburgare för grismat då det är gjort på nötkött :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Chang

Tycker också det är dyrt. Men en av fördelarna med att leva i ett kapitalistisk land är att man kan välja någonting annat om man inte är nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kokade soppa på en spik nu pratar han ej mer pga han svalt ihjäl hej och hå vi snåla gå :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tycker det är rena rånet, 119kr för en som tam. Då går jag hellre till en annan krog och får en rejäl hamburgertallrik för 89kr.

Någon nämde att råvarukostnader,personal osv måste betalas. Självklart ska det göras men tycker vissa krögare har lite fel tänkande..höga priser=mer pengar. Men ingen verkar tänka på merförsäljning. Har flera krogar här i stan GBG som har har billig och bra mat under 100-lappen och då pratar jag inte om nån sallad utan en riktig stek t.ex plankstek + en stor stark 99kr och hur gott som helst och alltid fullt med folk.Nä,så 119kr skulle jag inte betala för en pappaya sallad som skulle kanske egentligen kost 69kr med tanke på vad råvarukostnaden är på den.

Ja 89 kr får man inte mkt till hamburgertallrik för på krogen

samma med 99 kr för en plankstek med en st stark till vilket skämt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...