Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Tillslag mot försäljare av piratkopior i Patong


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Dagens tillslag mot butiker som säljer piratkopierade dvd och cd-skivor i Patong, Phuket, slutade med elva arresterade och

beslagtaget bevismaterial värt nära 6 miljoner baht.

Tillslagen gjordes på 13 butiker utmed strandpromenaden i Patong och vid OTOP Plaza på Rat-U-Thit 200

Pi Road.

Vid 11 av butikerna arresterade man säljare av piratkopior, med vi de två resterande lyckades

försäljarna fly.

Tusentals dvd och cd-skivor från affärerna lastades i svarta sopsäckar och fraktades sedan

till Patong´s polisstation.

Kampen att stoppa handeln med piratkopior i Patong försvåras av att de lokala handlarna ofta

känner lokala auktoriteter.

Källa: http://www.phuketgaz...ticle10262.html

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inget viktigare än att fylla fickorna! Beslagtagna CD och dvd togs i plastsäckar. Vad tror du händer med det tagna materialet? Säljarna får betala statsmaffian för att få tillbaka det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är det som köper pirat CD/DVD? Det är ju inte år 1999 längre... Det måste ju vara något av det dummaste man kan köpa utomlands, man kan fastna i tullen och få böter, köp en VPN-tjänst istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Den plötsliga räden och städivern kanske beror på detta?

http://www.asiaviews.org/index.php?option=com_content&view=article&id=29439%3Alack-of-change-in-us-list-disappoints-Thailand&Itemid=46

Thailand is disappointed with Washington's decision to keep the country on its priority watch list despite clear progress in addressing intellectual property violations over the past year, according to Deputy Commerce Minister Alongkorn Ponlaboot.

The most recent report by the US Trade representative (USTR) said that Thailand had shown a "continuing commitment to improving protection and enforcement" but had failed to make substantial progress.

"Piracy and counterfeiting, including illegal downloading of pirated works from the Internet, and the theft of cable and satellite signals, remain rampant in Thailand, and the motion picture industry has reported a significant increase in unauthorised camcording of motion pictures in theaters," said the report.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är det som köper pirat CD/DVD? Det är ju inte år 1999 längre... Det måste ju vara något av det dummaste man kan köpa utomlands, man kan fastna i tullen och få böter, köp en VPN-tjänst istället.

Om man som farang bor i Thailand med taskig internet-lina och vill se en film på lördagskvällen ihop med familjen, vad fan skall man med en VPN till då?

Detta måste ju vara något av det dummaste jag hört, :sFduh: bara att åka in till shoppen och handla en lämplig film för x antal Bath och sen är kvällen räddad.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man som farang bor i Thailand med taskig internet-lina och vill se en film på lördagskvällen ihop med familjen, vad fan skall man med en VPN till då?

Detta måste ju vara något av det dummaste jag hört, :sFduh: bara att åka in till shoppen och handla en lämplig film för x antal Bath och sen är kvällen räddad.

Du verkar leva kvar i förra seklet... men nu fick jag iaf svar på vilka det är som köper dessa filmer.

Är det inte bättre att hyra en film då? Det kan ju inte vara så dyrt i Thailand...

VPN rekommenderade jag ju så klart för folk som köper och tar med sig hem (men det kanske inte du förstod).

Ändrades av kokos
Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar leva kvar i förra seklet... men nu fick jag iaf svar på vilka det är som köper dessa filmer.

Är det inte bättre att hyra en film då? Det kan ju inte vara så dyrt i Thailand...

VPN rekommenderade jag ju så klart för folk som köper och tar med sig hem (men det kanske inte du förstod).

Och du verkar tro att det bara är 2v charterturister i Patong som reser till Thailand, hyra :giggle:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du verkar tro att det bara är 2v charterturister i Patong som reser till Thailand, hyra :giggle:

Nu får du förklara hur en 2v charterturist i Patong kan åka till Thailand? Vet du inte att Patong ligger i Thailand? En 2v charterturist i Thailand kan åka till Patong... men det är ju svårare att åka till ett land som man redan befinner sig i...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu får du förklara hur en 2v charterturist i Patong kan åka till Thailand? Vet du inte att Patong ligger i Thailand? En 2v charterturist i Thailand kan åka till Patong... men det är ju svårare att åka till ett land som man redan befinner sig i...

Det är inte det riktiga Thailand. Det är lika mycket Thailand som Mallorca är Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Nu får du förklara hur en 2v charterturist i Patong kan åka till Thailand? Vet du inte att Patong ligger i Thailand? En 2v charterturist i Thailand kan åka till Patong... men det är ju svårare att åka till ett land som man redan befinner sig i...

En charterturist är väl en person som åker på en resa med ett chartrat plan?

Om resan går till ett annat land eller inom landet spelar väl ingen roll??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Det är inte det riktiga Thailand. Det är lika mycket Thailand som Mallorca är Thailand.

Det är där riktiga Thailändare tjänar pengar på turisterna som vill ha sol,bad och shopping i Thailand. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är där riktiga Thailändare tjänar pengar på turisterna som vill ha sol,bad och shopping i Thailand. ;)

Utlandsarbetare ska ha bra betalt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Du verkar leva kvar i förra seklet... men nu fick jag iaf svar på vilka det är som köper dessa filmer.

Är det inte bättre att hyra en film då? Det kan ju inte vara så dyrt i Thailand...

VPN rekommenderade jag ju så klart för folk som köper och tar med sig hem (men det kanske inte du förstod).

Jag lever också i detta sekel och jag förstår heller inte vad jag är hjälpt med en VPN??

Om jag är nere en månad och vill se en film eller serie så köper jag en,ser den och sen slänger den.

Är det moraliskt fel,det är det säkert men bara för att jag inte gör det tror jag inte att utbudet minskar eller att dom slutar sälja.

Fanns det ett enklare,billigare alternativ så använde jag det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...