Jump to content
IGNORERAD

Korruptionen breder ut sig...


lenno

Recommended Posts

Och glöm INTE att bevista immigrationen, innan du skall göra en resa utanför Thailand, om du har O eller OA visa, eller annat visa för längre tid.

Gör du INTE detta så får du bara 15 eller 30 dagar och ditt förra visa förverkat.

Njaäää, jag har 0 multi entrence liksom så gott som alla 0 visa innehavarna har och med detta åker jag ut o in hur ofta jag vill dock inte längre mellan resorna än de stipulerade 90 dagarna vilket även anges såväl i passet som på exitcard.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lenno

    11

  • noBuzz

    10

  • MaiChai

    7

  • Sam sip sam

    7

Mest aktiva i denna tråd

Åh fan! Det låter bra. :)

Hur många Leo måste jag dricka för att tjäna in flygbiljetten? (Lilla burken kostar ca 45 baht i Sverige)

Nu blev det svårt, om vi säger att lilla Leoburken kostar 25 bath i LOS så...c:a 7000 burkar om du väljer ekonomiflyg för hela familjen, glöm dock inte att muta burkförsäljaren för det är väl ingen pant på dom i Svedala?

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev det svårt, om vi säger att lilla Leoburken kostar 25 bath i LOS så...c:a 7000 burkar om du väljer ekonomiflyg för hela familjen, glöm dock inte att muta burkförsäljaren för det är väl ingen pant på dom i Svedala?

Kom på att det var flaskan som jag köper här, inte burken. Men man får ingen pant för den heller.

Men 7000? Det var lite mycket. Så mycket dricker man inte upp. Får nog lämna frugan hemma. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på att det var flaskan som jag köper här, inte burken. Men man får ingen pant för den heller.

Men 7000? Det var lite mycket. Så mycket dricker man inte upp. Får nog lämna frugan hemma. :)

25B i min by, men handlar du direkt av bryggarbilen(bara hela backar) som handlarna gör så blir det mycket billigare(strax under 20B styck)

Bryggarbilen som besöker min by varannan dag.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

25B i min by, men handlar du direkt av bryggarbilen(bara hela backar) som handlarna gör så blir det mycket billigare(strax under 20B styck)

Bryggarbilen som besöker min by varannan dag.

Härlig bild, våffå har inte vi en sådan bil i Sverige? :(

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Såsom det nu börjat framkomma ser det faktiskt ut som att de levt i tron att inte behöva göra några visaruns med sina 1- årsvisa. whoco5.gif

Resan de gjorde till Kambodja sträckte sig tydligen bara till ngn gränshandel och därför hade de inte ens passen med sig. sFun_duh.gif

Sidan som revs ut påstår han nu vara ett vidhäftat visumtillstånd och inte Utresekortet. whistle.gif

Men jag är inte lika säker längre eftersom mina 1- årsvisa varit snyggt faststämplade i en passida. rtfm.gifwink.gif

Precis alltså som några mycket riktigt oxå misstänkte. Och det får man ju ändå anse vara för väl. great.gif

Men det var lite kul ändå, inte för din vän men läsningen... Skönt att det inte var så illa som det lät i början eller värre.

DIn vän och säkerligen alla andra här på MPR kommer inte glömma bort visaruns i fortsättningen så det var en nyttig påminnelse för oss alla. giggle.gif

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att förtydliga angående visum och stämplar osv.

Om du har ett Multi-entry Non Immigrant visum, giltigt för ett år, så får du självklart lämna landet precis när du vill och hur ofta du vill utan stämplar ifrån någon som helst. Men minst var 90. dag.

Har du däremot förlängningen på ditt visum (extension of stay, baserat på pengar på banken, inkomst osv.), då gäller det att infinna sig på immigrationen var 90. dag eller vid eventuell utresa ifrån Thailand skaffa ett re-entry permit för att vid återkomsten till Thailand kunna fortsätta på sitt "extension of stay".

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...