Jump to content
IGNORERAD

Korruptionen breder ut sig...


lenno

Recommended Posts

Sam sip sam

Visarun gjordes senast veckan innan hemfärd till Kambodja med pickupflaket full med thai som skulle göra fynd. Inga som helst problem med gränsövergången. Sedan är han lite för slipad för att missa visarun även om han har haft häcken full med husbygget.

Att tro det handlar om det vidhäftade Utrikeskortet är väl ändå lite väl magstarkt - såvida man inte är ute på sin premiärresa.

Återigen; alla handlingar i ordning och visumsidan i passet utrivet av passpolisen på Suvvan. Uppträdandet kan jag inte bedöma men för mig är det den mest timide och "waiande" farang man kan möta i LOS.

Bra där nu har vi fått en ordentlig redogörelse , om det bara är visumsidan på passet som är utrivet så

har han ju stämpeln kvar från sista visarunet som talar om sista utresedag ,så jag tycker han ska göra en polisanmälan och meddela pressen om detta

eller kanske skita i det och slippa framtida komplikationer

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lenno

    11

  • noBuzz

    10

  • MaiChai

    7

  • Sam sip sam

    7

Mest aktiva i denna tråd

Och det är inte "maj maj måne jag kan lura.)1maj idag???

Inte vill jag väl lura dig, måne?

Nej, inte från min sida iaf. Mytomaner har man ju stött på i sina da´r. Men här undrar jag vad motivet skulle vara även om det är första gången jag hört just denna typ av scam. Hade jag inte känt personen hade jag kanske reagerat precis som många andra här och sökt förklaringar till höger och vänster - men jag får som sagt inte ihop det med vilket motiv man skulle ha.

Tror jag har återgett och förtydligat allt jag kan just nu och lägger ned här. Men jag lovar att återkomma vad resultatet blir efter kontakten med ambassaden, men där tror jag inte på några snabba besked.

Tills dess kan ju de som vill försäkra sig om att inte bli blåsta på samma scam - ta en kopia även på visasidan.

Det var allt jag ville förmedla. I övrigt en trefvlig 1:a maj.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte vill jag väl lura dig, måne?

Nej, inte från min sida iaf. Mytomaner har man ju stött på i sina da´r. Men här undrar jag vad motivet skulle vara även om det är första gången jag hört just denna typ av scam. Hade jag inte känt personen hade jag kanske reagerat precis som många andra här och sökt förklaringar till höger och vänster - men jag får som sagt inte ihop det med vilket motiv man skulle ha.

Tror jag har återgett och förtydligat allt jag kan just nu och lägger ned här. Men jag lovar att återkomma vad resultatet blir efter kontakten med ambassaden, men där tror jag inte på några snabba besked.

Tills dess kan ju de som vill försäkra sig om att inte bli blåsta på samma scam - ta en kopia även på visasidan.

Det var allt jag ville förmedla. I övrigt en trefvlig 1:a maj.

Trevlig 1:a maj på dig oxå lenno.Och vi får väl hoppas att det är ett skämt annars är det ju förjävligt.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tills dess kan ju de som vill försäkra sig om att inte bli blåsta på samma scam - ta en kopia även på visasidan.

Den kopian har han ju redan tagit och lämnat in på immigrationen när han stämplade alt. köpte nya dagar, då krävs att man lämnar in en kopia på just visumsidan.

Så be din juristkunnige vän att ringa till den immigrationen han besökt och be om en kopia på kopian som han lämnade in vid sitt besök.

ps. Ingen kan vistas i 6mån i sträck utan att besöka immigrationen(alt. att betala 20.000B för overstay), så där har han garanterat gjort ett besök, oavsett vilken visatyp han hade.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Visarun gjordes senast veckan innan hemfärd till Kambodja med pickupflaket full med thai som skulle göra fynd. Inga som helst problem med gränsövergången. Sedan är han lite för slipad för att missa visarun även om han har haft häcken full med husbygget.

Att tro det handlar om det vidhäftade Utrikeskortet är väl ändå lite väl magstarkt - såvida man inte är ute på sin premiärresa.

Återigen; alla handlingar i ordning och visumsidan i passet utrivet av passpolisen på Suvvan. Uppträdandet kan jag inte bedöma men för mig är det den mest timide och "waiande" farang man kan möta i LOS.

Men...inte första resan, har lixom vistats här i 7år med oändliga visaruns och visa till Thailand används väl endast vid ankomst hit för att bestämma sista vistelsedatum i Thailand? Kan ju variere beroende på visats utformning av O, OA, turist e.t.c.

Behövs väl inget visa för att åka härifrån bara utresekortet finns i passet och datumet stämmer.eller nåt nytt som jag missat?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Men...inte första resan, har lixom vistats här i 7år med oändliga visaruns och visa till Thailand används väl endast vid ankomst hit för att bestämma sista vistelsedatum i Thailand? Kan ju variere beroende på visats utformning av O, OA, turist e.t.c.

Behövs väl inget visa för att åka härifrån bara utresekortet finns i passet och datumet stämmer.eller nåt nytt som jag missat?

Ja precis så är det väl

det är väl denna sida dom tagit

det är väl stämpeln som gäller där står det ju hur länge jag får stanna

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis så är det väl

det är väl denna sida dom tagit

det är väl stämpeln som gäller där står det ju hur länge jag får stanna

Jo, min uppfattning oxå, dessutom, skulle en sida fattas i passet räknas det som en ogiltig handling och med den kan man inte passera någon tull/gräns överhuvudtaget, skulle förvåna om man slapp vare sig in eller ut någonstans med ett trasigt pass.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visarun gjordes senast veckan innan hemfärd till Kambodja med pickupflaket full med thai som skulle göra fynd. Inga som helst problem med gränsövergången. Sedan är han lite för slipad för att missa visarun även om han har haft häcken full med husbygget.

Att tro det handlar om det vidhäftade Utrikeskortet är väl ändå lite väl magstarkt - såvida man inte är ute på sin premiärresa.

Återigen; alla handlingar i ordning och visumsidan i passet utrivet av passpolisen på Suvvan. Uppträdandet kan jag inte bedöma men för mig är det den mest timide och "waiande" farang man kan möta i LOS.

Jag är lite nyfiken. Har du fått mer klarhet om de exakta omständigheterna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Såsom det nu börjat framkomma ser det faktiskt ut som att de levt i tron att inte behöva göra några visaruns med sina 1- årsvisa. Resan de gjorde till Kambodja sträckte sig tydligen bara till ngn gränshandel och därför hade de inte ens passen med sig. Sidan som revs ut påstår han nu vara ett vidhäftat visumtillstånd och inte Utresekortet. Men jag är inte lika säker längre eftersom mina 1- årsvisa varit snyggt faststämplade i en passida.

Precis alltså som några mycket riktigt oxå misstänkte. Och det får man ju ändå anse vara för väl.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såsom det nu börjat framkomma ser det faktiskt ut som att de levt i tron att inte behöva göra några visaruns med sina 1- årsvisa. Resan de gjorde till Kambodja sträckte sig tydligen bara till ngn gränshandel och därför hade de inte ens passen med sig. Sidan som revs ut påstår han nu vara ett vidhäftat visumtillstånd och inte Utresekortet. Men jag är inte lika säker längre eftersom mina 1- årsvisa varit snyggt faststämplade i en passida.

Precis alltså som några mycket riktigt oxå misstänkte. Och det får man ju ändå anse vara för väl.

Bra att det är uppklarat nu, lät ju fullständigt uppåt väggarna då första versionen lades ut här. Skönt att det inte var så :great:

Mina 1-årsvisum är fastklistrade i passet och går inte att riva ut utan att förstöra hela passet. men var 90 dag måste jag till Immigration i Bangkok för en stämpel om jag inte har lämnat landet de senaste 90 dagarna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visarun gjordes senast veckan innan hemfärd till Kambodja med pickupflaket full med thai som skulle göra fynd. Inga som helst problem med gränsövergången. Sedan är han lite för slipad för att missa visarun även om han har haft häcken full med husbygget.

Att tro det handlar om det vidhäftade Utrikeskortet är väl ändå lite väl magstarkt - såvida man inte är ute på sin premiärresa.

Återigen; alla handlingar i ordning och visumsidan i passet utrivet av passpolisen på Suvvan. Uppträdandet kan jag inte bedöma men för mig är det den mest timide och "waiande" farang man kan möta i LOS.

Nu när sanningen kom fram så kan vi ju konstatera att din slipade juristkunnige vän är ett riktigt klantarsle! :giggle:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Korruptionen vinner allt större terräng och har nu nått ohämmade proportioner. T.o.m. så långt som att statstjänstemän helt ogenerat rånar turister, innan de lämnar landet. Det är i.a.f. vad som hände min vän i fredags då han tillsammans med sin thailändska hustru skulle resa tillbaka till Sverige efter ett halvårs vistelse i landet.

Tulltjänstemännen rev helt sonika ut deras viseringar i passen och sa helt frankt att de befunnit sig olagligt i landet utan visum! För detta krävde de 20000Bt av dem vardera - annars skulle de inte släppas på planet. Min vän som är känd för att ha juridiska kunskaper motsatte sig naturligtvis anklagelserna, men de viftades bara bort och konsekvensen upprepades. Hur han än argumenterade att han hade rätten på sin sida och alla handlingar i ordning - fann tullarna "motargument".

Resignerad gick han och plockade ut de 40000 bathen från en ATM på Suvarnabuhmi. När han därefter begärde kvitto på pengarna blev han återigen anklagad, denna gång för att använda sig av "vilda västern- fasoner".

Dessförinnan hade de checkat in hos Finnair som krävde dem på 7500Bt för övervikt, trots att de vägt väskorna på hotellet innan de åkte ut till flyget.

Jo, han skall kontakta ambassaden efter helgen, men hur stora är utsikterna att denna bananmonarki skall reda ut detta och återgälda det de förlorat. Kränkningen av integriteten och maktlösheten, minst jämförbar med ett personrån eller hemfridsbrott.

Han tänker i fortsättningen göra kopior, inte bara på passet, utan även visumsidan, eftersom han måste återvända till landet han nu står färdig med ett nytt, stort husbygge.

Var det verkligen i TULLEN vem passerar tullen vid avresa, verkar märkligt!!!!!

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att höra. Betyder det att Thailand inte är lika korrupt nu? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att höra. Betyder det att Thailand inte är lika korrupt nu? :)

Nä, men spriten är fortfarande lika billig jämfört med Sverige.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, men spriten är fortfarande lika billig jämfört med Sverige.

Åh fan! Det låter bra. :)

Hur många Leo måste jag dricka för att tjäna in flygbiljetten? (Lilla burken kostar ca 45 baht i Sverige)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att det är uppklarat nu, lät ju fullständigt uppåt väggarna då första versionen lades ut här. Skönt att det inte var så :great:

Mina 1-årsvisum är fastklistrade i passet och går inte att riva ut utan att förstöra hela passet. men var 90 dag måste jag till Immigration i Bangkok för en stämpel om jag inte har lämnat landet de senaste 90 dagarna.

Och glöm INTE att bevista immigrationen, innan du skall göra en resa utanför Thailand, om du har O eller OA visa, eller annat visa för längre tid.

Gör du INTE detta så får du bara 15 eller 30 dagar och ditt förra visa förverkat.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när sanningen kom fram så kan vi ju konstatera att din slipade juristkunnige vän är ett riktigt klantarsle! :giggle:

Ja, så uttrycker sig klientelet medan andra finner förklaringen i kombinationen newbie och missuppfattning.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh fan! Det låter bra. :)

Hur många Leo måste jag dricka för att tjäna in flygbiljetten? (Lilla burken kostar ca 45 baht i Sverige)

Och här på 7&11 kostar den ibland 105 tbh för 4 pack annars så tror jag du får ge 29 tbh. Detta gäller CHANG .

Antalet öl får du själv återkomma med.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och här på 7&11 kostar den ibland 105 tbh för 4 pack annars så tror jag du får ge 29 tbh. Detta gäller CHANG .

Antalet öl får du själv återkomma med.

Tja .. det blir ju bara sådär 2000 burkar då... det hinner man väl klämma i sig på två år eller så.. Får inte resa så ofta helt enkelt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och glöm INTE att bevista immigrationen, innan du skall göra en resa utanför Thailand, om du har O eller OA visa, eller annat visa för längre tid.

Gör du INTE detta så får du bara 15 eller 30 dagar och ditt förra visa förverkat.

Jag har "Multiple entry" i mitt visa så det är bara att komma och gå som jag vill.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har "Multiple entry" i mitt visa så det är bara att komma och gå som jag vill.

Det spelar ingen roll!

Du måste ändå ha en stämpel från Immigration i passet vid utresa. Kostar 1000 Baht.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det spelar ingen roll!

Du måste ändå ha en stämpel från Immigration i passet vid utresa. Kostar 1000 Baht.

Han menar såklart att han får 90 dagar vid inresa på sitt multi-entry-visum. För det behövs ingen stämpel.

eller fortsätter på sin extention-tid om han har mult-entry-stämpel från immigration

Ändrades av kokos
Link to comment
Dela på andra sajter

Det spelar ingen roll!

Du måste ändå ha en stämpel från Immigration i passet vid utresa. Kostar 1000 Baht.

Nix, jag stämplar ut vid gränsen som vanligt och in som vanligt när jag återkommer. Kostar inte en baht om man inte räknar de 3800 battingarna som "Multiple entry" stämplen kostar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har "Multiple entry" i mitt visa så det är bara att komma och gå som jag vill.

Ok jag tror dig!!!!!.Jag var och förlängde mitt Mulytiple entry den 29 Mars 2011.

Då sa den vackra damen till mig, om du skall resa ut ur Thailand, så MÅSTE du komma hit innan annars så kommer ditt visa att förverkas. och du får bara vanligt turistvisa 15 eller 30 dagar, på din återresa.

Min nya multi entry kostade 1900tbh. Du behåller det ursprungliga visat och får bara en NY sista dags stämpel som då är 1 år senare. Så var det för mig.

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix, jag stämplar ut vid gränsen som vanligt och in som vanligt när jag återkommer. Kostar inte en baht om man inte räknar de 3800 battingarna som "Multiple entry" stämplen kostar.

Ok, jag utgick från ett års OA-visa multi entry och då måste man ha stämpel.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...