Jump to content
IGNORERAD

Är du en thairojalist?


noBuzz

Är du en thairojalist  

93 röster

  1. 1. Är du en thairojalist?

    • Ja - och jag tycker att kungahuset ska ha den yttersta makten
      3
    • Ja - jag ger dem mitt stöd men tycker inte att de ska ha någon egentlig makt
      14
    • Nej - men jag tycker att de ska få finnas och respekterar att andra värderar kungen högt.
      48
    • Nej - avskaffa tomtarna
      28


Recommended Posts

Sam sip sam

Jag hade en´cykel av just märket monark och den var svensk på den tiden ,möjligt att den tillverkas i Thailand numera

men den var bra på den gamla goda tiden , numera vet jag ej

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.. hur ser ni på den Thailändska monarkin?

Ungefär som på alla andra monarkier.... lägg ner

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägger mig inte i andras vilja, UP2U i detta fallet med, vi betalar ju inte för deras kunungahus, mer än möjligen ytterst mariginellt så varför bry sig.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär som på alla andra monarkier.... lägg ner

mvh

Ungefär som alla andra traditioner!

Lägg ner Julen, nyårsfirandet och Midsommar oxå!

Att vara artig mot äldre är ju bara trams, varför skall man bry sej extra om nån bara för att de råkat födas långt innan en själv?

Landet man växt opp i skall man själklart inte gilla mer än andra länder, man vill ju inte bli kallad för Nationalist, eller värre.

Skrota allt, dags att dra ett streck över sånt där gammalt trams, varför inte tillbe Söta Filmstjärnor och rika affärsmän istället?

Allmän helgdag för alla på Ingvar Kamprads födelsedag!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Är man i Thailand något är det säkrast att inte ha några (officiella) onvändningar mot det thailänska kungahuset :)

(I alla fall inte nu, kanske ändrar det sig om nuvarande kronprinsen tar över, för en del thai gillar honom inte.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Enligt mig så får dom gärna finnas som en symbol för landet men dom och deras rådgivare ska absolut inte ha något som helst politiskt inflytande eller makt, och dom ska absolut inte få tillsätta och avsätta regeringar som folket utser i fria val.

Och dom ska inte vara inblandade i tillsättning av Generaler eller ha något som helst inflytande över militären, militären ska vara underordnad landets valda ledare och vara helt fristående ifrån kungahuset.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Ungefär som alla andra traditioner!

Lägg ner Julen, nyårsfirandet och Midsommar oxå!

Att vara artig mot äldre är ju bara trams, varför skall man bry sej extra om nån bara för att de råkat födas långt innan en själv?

Landet man växt opp i skall man själklart inte gilla mer än andra länder, man vill ju inte bli kallad för Nationalist, eller värre.

Skrota allt, dags att dra ett streck över sånt där gammalt trams, varför inte tillbe Söta Filmstjärnor och rika affärsmän istället?

Allmän helgdag för alla på Ingvar Kamprads födelsedag!

MVH Tommy

Exactemente, även utedasset är ju en fin gammal svensk sedvana som nästan helt försvunnit.

Konservisten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man i Thailand något är det säkrast att inte ha några (officiella) onvändningar mot det thailänska kungahuset :)

(I alla fall inte nu, kanske ändrar det sig om nuvarande kronprinsen tar över, för en del thai gillar honom inte.)

Har du varit i Thailand någon gång?

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Respekt måste man ha för en person, kung eller inte, som kan producera regn. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Respekt måste man ha för en person, kung eller inte, som kan producera regn. :)

Regn i all ära, men själv föredrar jag nog solsken.

Länge leve Ludvig XIV - Solkungen!

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

semipalatinsk dvs semi

Jag är absolut rojalist och tycker att det är bra att både Sverige och Thailand har kungahus som representanter för våra länder. Man ska ha respekt för kungligheterna eftersom de, liksom nationsflaggan, symboliserar landet och nationen. Man ifrågasätter knappast den svenska flaggan, eller?

Däremot anser jag förstås, i likhet med Isaan Lover, att kungen inte ska ha någon politisk makt. I Thailand är detta problematiskt, eftersom vi alla vet att kungen har ett visst inflytande över politiken i kraft av sin ställning och popularitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från mitt hjärta: Har levt i Sverige mest av min tid, har alltid varit Royalist, Läser man böcker, som kanske några av er gör, så vet ni Historien Hur SNUBBEN RAGGADES UPP från fRANKRIKE, Det Var Fint då Ok Han ställde upp med pudrad näsa.

Sedan rullade allt på, Oskar den andre, Gustav den femte ( Han var bög)

Vad har dom gjort för människorna som behövde hjälp, Inte ett Jävla dugg. Gustav den 16 En Jävla belastning ekonomiskt för Sverige. Men fortfarande tror jag på Kungadöme.

Anledning: Presidentval, Så blir det sju resor värre

Till Saken: Nian har gjort mycket för människorna här, Han tänker på hela Thailand, till skillnad mot vissa här på MPR Sen som jag kallar BKK Maffian, Ungdomar med rika föräldrar, Som Aldrig har tjänat ihop en möbel själv, Det har PAPPA betalt

Läs på, Fram för allt ÅK UTANFÖR BKK, Ta av solglasögonen, LYFT på Kepsen. Kram från Buriram

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Är man i Thailand något är det säkrast att inte ha några (officiella) onvändningar mot det thailänska kungahuset :)

(I alla fall inte nu, kanske ändrar det sig om nuvarande kronprinsen tar över, för en del thai gillar honom inte.)

Då passar det ju dig utmärkt att ha invändningar. Så, bara lufta invändningarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige : Vad tyckte Du om Mitt inlägg?

Skynda Dig på Kl. är över 22.00 Mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

andrejsdenruskige : Vad tyckte Du om Mitt inlägg?

Skynda Dig på Kl. är över 22.00 Mvh anders

Det var inget fel i Ditt inlägg.

Varför undrar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Från mitt hjärta: Har levt i Sverige mest av min tid, har alltid varit Royalist, Läser man böcker, som kanske några av er gör, så vet ni Historien Hur SNUBBEN RAGGADES UPP från fRANKRIKE, Det Var Fint då Ok Han ställde upp med pudrad näsa.

Sedan rullade allt på, Oskar den andre, Gustav den femte ( Han var bög)

Vad har dom gjort för människorna som behövde hjälp, Inte ett Jävla dugg. Gustav den 16 En Jävla belastning ekonomiskt för Sverige. Men fortfarande tror jag på Kungadöme.

Anledning: Presidentval, Så blir det sju resor värre

Till Saken: Nian har gjort mycket för människorna här, Han tänker på hela Thailand, till skillnad mot vissa här på MPR Sen som jag kallar BKK Maffian, Ungdomar med rika föräldrar, Som Aldrig har tjänat ihop en möbel själv, Det har PAPPA betalt

Läs på, Fram för allt ÅK UTANFÖR BKK, Ta av solglasögonen, LYFT på Kepsen. Kram från Buriram

Några mindre invändningar:

Den förste Bernadotten på svenska tronen var nog inte så mycket för puder :) för han var fransk militär, vilket Sverige behövde då p g a de stora hoten från omgivningen,

och Oscar II var väl mycket demokratisk för att vara på den tiden och låg väl t ex bakom att kvinnor fick arvsrätt?

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några mindre invändningar:

och Oscar II var väl mycket demokratisk för att vara på den tiden och låg väl t ex bakom att kvinnor fick arvsrätt?

Nja, det var nog farsgubben Oscar I som genomdrev den reformen.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Är jag thai-rojalist eller ej?

Att bunta ihop individerna i familjen Chakri som en och samma enhet

vore ju som att samtidigt smaka av både Dtom-Jam-Gong och Phla-Raa,

och sedan ställa sig frågan – gillar jag ” Thai Cuisine” ?

Svaret blir väl då - Ja, men bara ibland . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...