Jump to content
IGNORERAD

Går det att "Ställa av" bilen i Thailand?


Tommy

Recommended Posts

Reser hem om drygt 3Veckor, och har inte lyckats få frugan att gå med på att sälja bilen.

Det skulle gått om jag slagit näven i bordet, och ibland har hon frågat om det kanske vore klokast, senast idag faktiskt, jag låter henne bestämma för det är hennes bil och hon vill ha kvar den.

Vi behåller den tills vidare här i Thailand och vi får parkera gratis under tak på en inhängnad tomt där hennes fd Svärmor, Ex-man och äldsta dotter bor.

Så till frågan, kan man ställa av bilen på samma vis som i Sverige och slippa betala skatt och försäkring?

Skatten är nästan försumbar men försäkringen kostar 26000 om året, kan iofs gå ner på trafikförsäkring istället, det blir billigt.

Nån som vet?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara att låta bli att betala nån ny försäkring.

Det enda som kan skapa problem då är väl om nån lånar bilen och råkar ut för en olycka.

Så, nej, det finns inte nåt som liknar "ställa av bilen" i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara att låta bli att betala nån ny försäkring.

Det enda som kan skapa problem då är väl om nån lånar bilen och råkar ut för en olycka.

Så, nej, det finns inte nåt som liknar "ställa av bilen" i Thailand.

5555

Jag tänkte direkt på tråden om den lindade pickisen, i våra gamla skogsåkarjargonger betydde ställa av nåt helt annat.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tommy,

kan inte svara på din fråga.En annan sak som jag tror mig veta är att bilen mår inte bra av att stå någon längre tid ostartad och orörlig pga motoroljan och däcken,ingen expert men tror det är så.Så det kan vara bra om hennes familj får nyttja bilen ibland om möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...