Jump to content
IGNORERAD

För att få uppehållstillstånd.........


gubben4906

Recommended Posts

i Thailand räcker det med att vare gift med en Thailändska eller är det 3 stycken årsvisa innan man kan få PUT i Thailand? Har säkert varit uppe tidigare men jag är en gubbe på 59 år och börjar bli glömsk.  :crazy:   :Drogar-Laugh(LBG):   :Drogar-Evil(LBG): :Drogar-Evil(LBG):

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp så lätt är det, nästan, jag tror man måste kunna Det Thailändska språket också :gasp:

Är inte helt säker, men jag har fattat det så.

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag vill stanna i Thailand under 7 till 8 månader per år hur gör jag då? Är det 1-årsvisa som gäller och skaffar jag den på ambassaden i Stockholm då? Eller är det lättare att ordna visa nere i Thailand. Jag har hört om folk som åker ner på flygvisa och sedan går till imigration och ordnar 1-årsvisa. stämmer det?

  :morgon: gubben  :glasses:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben, i din ålder behöver du inte vara gift för att få 1-års visa.

Har du ett sådant, så behöver du bara gå till "Immigration" var nittionde dag och "stämpla in".

Men det är ju rätt trevligt att vara gift med en Thaitjej, och det underlättar!

Läs i länken som Paw-76 delgav, där finns svar, och jag rekommenderar att du skaffar visat i Sverige, på Ambassaden, för i Thailand så kan de få för sig att hitta på¨egna regler (Jag har haft vissa problem) :grrrrrr:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gubben, i din ålder behöver du inte vara gift för att få 1-års visa.

Har du ett sådant, så behöver du bara gå till "Immigration" var nittionde dag och "stämpla in".

Men det är ju rätt trevligt att vara gift med en Thaitjej, och det underlättar!

Läs i länken som Paw-76 delgav, där finns svar, och jag rekommenderar att du skaffar visat i Sverige, på Ambassaden, för i Thailand så kan de få för sig att hitta på¨egna regler (Jag har haft vissa problem) :grrrrrr:

?? Har för mig att på 1 års måste man ut var 90 dag, i varje fall i fjol.  :bs_offtopic:

S.k. multi entrence 0, -A s.k. retirement erfordrar väl en hel del dokumentering om bankmedel, brottsregisterutdrag, läkar/friskintyg e.t.c. Jag hade för mig att det var retirement som gäller att visa upp var 90 dag.

Baa,Lätt förvirrad men glad ändå

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa, jag har aldrig gjort en Visa-run, men det är sällan jag stannar mer än 90 dagar.

Från Thailändska Ambassadens hemsida:

"Non-Immigrant Visum 1 år ( Flera inresor )

Utfärdas för 1 år med flera inresor och varje inresa får man stanna max. 90 dagar. Möjligheten av förlängning får man själv kontakta migrationpolisen i Thailand.

Ansökningsavgift SEK 1000 per person.

Gäller endast pensionärer/förtid pensionärer/sjukpensionärer som fyller 55 år+ eller de som är gifta med Thailändska medborgare. "

Man behöver inte lämna landet efter 90 dagar, har för mig att det kostar 1900bath att stämpla in igen... Nån annan kanske vet?

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat från inl av Tommy:

Man behöver inte lämna landet efter 90 dagar, har för mig att det kostar 1900bath att stämpla in igen... Nån annan kanske vet?

I så fall är det ju billigare att gå ut och  in igen, men jag har frågat vid gränsen till Laos och dom stäplar INTE ett 0 multi entrence visa.

Kan väl var så att Thaistyle med stålar hjälper. Har varit där i 6-7 mån de senast 4 åren och kört mina runs. No big deal, man kan ju frossa lite på taxfreegodiset.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...