leifen Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 Fick frågan av kollega som nyss hemkommen från Ao Nang och Krabi, varför så många har en lång nagel, men bara på ett enda finger? Jag hade inget bra svar till honom, men en teori att det kan visa på status att man inte behöver kroppsarbeta. Någon på forumet som vet? Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kuai Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 I grekland betyder det att din kvinna tar hand om dig. Livet är en resa, lev mera! Frihet det ger man och ansvar det tar man! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 I Sverige att man gillar att peta sig i örat med lång nagel på lillfingret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 I LOS kan man peta sig djupt i naveln med en sån Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 I flera kulturer att man är en "gangsta" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuligArne Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 (ändrad) I flera kulturer att man är en "gangsta" Klipper man inte av nageln och en del av fingret då? Ändrades April 27, 2011 av singh@ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
snömannen Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 Man kanske gillar vinter o snö Mvh Snömannen Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 Klipper man inte av nageln och en del av fingret då? Jo, fast på andra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 Kokain-nagel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 skrapa sig i rectum efter uträttat behov? To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuligArne Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 skrapa sig i rectum efter uträttat behov? Då gäller det att vara liten i maten om en nagel ska räcka till det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 Jag minns att många kring medelhavet hävdar att man inte idkar kroppsarbete. Huruvida det stämmer vet jag inte. Måhända att det är en liknande förklaring? Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
McTwist Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 Inte en susning om varför, men bra skabbigt är det iaf... -Forza Gnaget- Östra Övre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoiET Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 Frågade stora dottern(11 år): "För att det är coolt såklart." Jaha? http://www.maipenrai.se/forum/t/23687-konto-för-brännskadade-pop/#entry665085 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 Tjejen säger att de bara vill vara coola. Vet inte om det stämmer för alla dock /Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 Efter att ha läst den här tråden känns det mera avskräckande än coolt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 Fick frågan av kollega som nyss hemkommen från Ao Nang och Krabi, varför så många har en lång nagel, men bara på ett enda finger? Jag hade inget bra svar till honom, men en teori att det kan visa på status att man inte behöver kroppsarbeta. Någon på forumet som vet? Leif Ha Ha snacka om kroppsarbete & nageln är till för att kunna räkna stang fortare Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd April 27, 2011 Dela Inlagd April 27, 2011 (ändrad) Ringfingret på högra handen måste ha långg nagel så man kan skrapa bort klibb i näsan! Fick frågan av kollega som nyss hemkommen från Ao Nang och Krabi, varför så många har en lång nagel, men bara på ett enda finger? Jag hade inget bra svar till honom, men en teori att det kan visa på status att man inte behöver kroppsarbeta. Någon på forumet som vet? Leif Ringfingret på högra handen måste ha lång nagel så man kan skrapa bort klibb i näsan! Ändrades April 27, 2011 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 28, 2011 Trådstartare Dela Inlagd April 28, 2011 Här på forumet är det mest gissning så jag gogglade och kopierade en del teorier Från nätet Jag har sett många asiatiska män med långa naglar (inte bara pinky nageln). Jag fick höra att den representerar hög status. Korta naglar skulle representera händerna på en arbetstagare och därför märka mannen som "arbetarklass". Om mannen händer är "orörd", det är välskötta, med långa naglar han verkar ha tillräckligt med pengar för att inte behöva lyfta ett finger. Men någon jag känner från Singapore berättade för mig att det faktiskt är ett tecken på klass. Att ha en lång nagel representerar dig som tillhör en högre klass, för om du var tvungen att arbeta på fälten, som nagel skulle gå sönder och vara omöjligt att växa. Det visar person var ganska rik. Men mer ofta, är de människor jag ser med långa naglar (särskilt i Kina) är de av en lägre klass, till exempel en taxiförare. Så vem vet. Kanske är det representerade en gång en högre klass, men har sedan förlorat det mesta av denna innebörd och har antagits av fattiga människor som ett tecken på att vara "bättre" och ges ny användning som ett öra / näsa reskap. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd April 28, 2011 Dela Inlagd April 28, 2011 Jag kan inte påstå att jag vet men både i Thailand och Greater China (Kina, Taiwan, Hong Kong) så är väl en långnagel väldigt arbetarklass och ett sätt att vara lite gangsta cool, ungefär som tjejerna i samma klass har en massa guld vilket en medel- eller överklasstjej aldrig skulle bära. Det var säkert tecken på klass en gång i tiden precis som guld var för tjejerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd April 28, 2011 Dela Inlagd April 28, 2011 En lång nagel, behövs för att peta ut skit ur vissa håligheter. Tops är ett modernt påfund. /Siamkap Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd April 28, 2011 Dela Inlagd April 28, 2011 har allt sett det, men fan vet vad det ska vara bra för.lika skumt att många kineser spar långa hårstrån på en leverfläck...ser jävligt otrevligt ut.det finns säkert en orsak till detta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd April 29, 2011 Dela Inlagd April 29, 2011 Det jag har hört från en nisse med lång nagel stödjer Siamkaps teori lite. Han sa att nageln fungerar bra som ett verktyg. Men jag hoppas att han menade att öppna kartonger o dyl, ej för att rensa diverse kroppshåligheter :-( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pensionaren Inlagd April 29, 2011 Dela Inlagd April 29, 2011 Tjejen säger att de bara vill vara coola. Vet inte om det stämmer för alla dock /Marlon Stämmer nog!! Frågade just damen...betyder just inget...Dom vill bara ha det.. pensionaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Franco Inlagd April 29, 2011 Dela Inlagd April 29, 2011 Kokainskyffel. Mycket bra att ha om man kör buss och taxi dag och natt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu