Jump to content
IGNORERAD

en lång nagel

leifen

Recommended Posts

Fick frågan av kollega som nyss hemkommen från Ao Nang och Krabi, varför så många har en lång nagel, men bara på ett enda finger?

Jag hade inget bra svar till honom, men en teori att det kan visa på status att man inte behöver kroppsarbeta.

Någon på forumet som vet?

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

I grekland betyder det att din kvinna tar hand om dig.

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Dela på andra sajter

I LOS kan man peta sig djupt i naveln med en sån

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

I flera kulturer att man är en "gangsta"

Klipper man inte av nageln och en del av fingret då? :dance:

Ändrades av singh@
Dela på andra sajter

Man kanske gillar vinter o snö :crazy:

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

skrapa sig i rectum efter uträttat behov?

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Dela på andra sajter

skrapa sig i rectum efter uträttat behov?

Då gäller det att vara liten i maten om en nagel ska räcka till det. :crazy:

Dela på andra sajter

swedenfarang

Jag minns att många kring medelhavet hävdar att man inte idkar kroppsarbete. Huruvida det stämmer vet jag inte. Måhända att det är en liknande förklaring?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Tjejen säger att de bara vill vara coola. Vet inte om det stämmer för alla dock :whistle:

/Marlon

Dela på andra sajter

Fick frågan av kollega som nyss hemkommen från Ao Nang och Krabi, varför så många har en lång nagel, men bara på ett enda finger?

Jag hade inget bra svar till honom, men en teori att det kan visa på status att man inte behöver kroppsarbeta.

Leif

Ha Ha snacka om kroppsarbete & nageln är till för att kunna räkna stang fortare :whistle::rotfl:

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Ringfingret på högra handen måste ha långg nagel så man kan skrapa bort klibb i näsan! ;)

Leif

Ringfingret på högra handen måste ha lång nagel så man kan skrapa bort klibb i näsan! ;)

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Här på forumet är det mest gissning så jag gogglade och kopierade en del teorier

Från nätet

Jag har sett många asiatiska män med långa naglar (inte bara pinky nageln). Jag fick höra att den representerar hög status. Korta naglar skulle representera händerna på en arbetstagare och därför märka mannen som "arbetarklass". Om mannen händer är "orörd", det är välskötta, med långa naglar han verkar ha tillräckligt med pengar för att inte behöva lyfta ett finger.

Men någon jag känner från Singapore berättade för mig att det faktiskt är ett tecken på klass. Att ha en lång nagel representerar dig som tillhör en högre klass, för om du var tvungen att arbeta på fälten, som nagel skulle gå sönder och vara omöjligt att växa. Det visar person var ganska rik.

Men mer ofta, är de människor jag ser med långa naglar (särskilt i Kina) är de av en lägre klass, till exempel en taxiförare. Så vem vet. Kanske är det representerade en gång en högre klass, men har sedan förlorat det mesta av denna innebörd och har antagits av fattiga människor som ett tecken på att vara "bättre" och ges ny användning som ett öra / näsa reskap.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Jag kan inte påstå att jag vet men både i Thailand och Greater China (Kina, Taiwan, Hong Kong) så är väl en långnagel väldigt arbetarklass och ett sätt att vara lite gangsta cool, ungefär som tjejerna i samma klass har en massa guld vilket en medel- eller överklasstjej aldrig skulle bära. Det var säkert tecken på klass en gång i tiden precis som guld var för tjejerna.

Dela på andra sajter

En lång nagel, behövs för att peta ut skit ur vissa håligheter. Tops är ett modernt påfund.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Dela på andra sajter

har allt sett det, men fan vet vad det ska vara bra för.lika skumt att många kineser spar långa

hårstrån på en leverfläck...ser jävligt otrevligt ut.det finns säkert en orsak till detta :whistle:

Dela på andra sajter

Det jag har hört från en nisse med lång nagel stödjer Siamkaps teori lite. Han sa att nageln fungerar bra som ett verktyg. Men jag hoppas att han menade att öppna kartonger o dyl, ej för att rensa diverse kroppshåligheter :-(

Dela på andra sajter

pensionaren

Tjejen säger att de bara vill vara coola. Vet inte om det stämmer för alla dock :whistle:

/Marlon

Stämmer nog!! Frågade just damen...betyder just inget...Dom vill bara ha det..

pensionaren

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...