Jump to content
IGNORERAD

Diabetesvården i Thailand?


JMitchell

Recommended Posts

Hej alla intresserade!

Undrar lite om erfarenhet av diabetesvården i Thailand, någon som har det och i så fall hur de funkar? Hur gör man för att få tag på nytt insulin? Har vid mina tidigare resor som varit av kortare variant (som längst 4 veckor) haft med mig så att det har funnits. Men nästa tur tänkte jag stanna lite längre, måste jag ta kontakt med Thailändsk sjukvård för att få recept eller ska jag ordna någon form av intyg/ recept frrån sverige?

// JMitchell

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte tänka mig att du måste ha några recept/intyg från Sverige, för att få köpa insulin. Apoteken i Thailand säljer både farliga och mindre farliga mediciner lite hur som helst. Frugan fixade hjärtmediciner på apoteket utan problem när hon fick slut på sina. Det var något av pillren de inte hade så det tog lite tid (40min) innan de fått till en bra ersättare.

Gå till apoteket i god tid innan. Kan de identifiera din sort så är det inga problem. Kan de inte identifiera vad det är, ja då är det bra att om du har en diagnos på vad du lider av. Om du blir tvungen att gå till en doktor så kan de se på din diagnos vad du lider av och behöver inte göra allt från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du vara i Thailand väldigt länge, annars finns det väl ett alternativ att ta med dej insulin och div andra saker du behöver för att klara dej ca 3 mån.

Men då gäller det att stanna kanske på 1-2 ställen i Thailand och inte fara runt i hela landet.

Det väger ju inte så mycket så du kan ju packa allt i en väska sen har du även vanligt bagage i en annan väska.

Jag vet en som gjorde så inför en 3 månaders resa, det funkade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla intresserade!

Undrar lite om erfarenhet av diabetesvården i Thailand, någon som har det och i så fall hur de funkar? Hur gör man för att få tag på nytt insulin? Har vid mina tidigare resor som varit av kortare variant (som längst 4 veckor) haft med mig så att det har funnits. Men nästa tur tänkte jag stanna lite längre, måste jag ta kontakt med Thailändsk sjukvård för att få recept eller ska jag ordna någon form av intyg/ recept frrån sverige?

// JMitchell

Det du behöver finnes på de stora sjukhusen!

Du ska ha med dig original förpackningen till din medicin!

Du får kanske använda vanlig insulinspruta och dra upp mängden själva!

Pennorna vi har här är svåra att så tag i och mycket dyrare!

Så packa med lite mera än du behöver!

Tror att det är billigare så.

Kylskåp finnes i de flesta hotell rum!

Lycka till!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren, snällt av er att bistå med information då min läkare inte kunde svara på dessa frågor.

// JMItchell :av-109998::great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren, snällt av er att bistå med information då min läkare inte kunde svara på dessa frågor.

// JMItchell :av-109998::great:

Hej.sag till lakare att han/hon skriver ut pa Engelska vad du har for sjukdommar,

i ditt fall Diabetes.Vilken dos du maste ha/dag,OCH Innehall.Du kan ej komma med en svensk forpackning

Och fa samma medicin,i Thailand har dom samma men ett annat namn.

Om du skulle bli utan medicin,ga till en klinik kostar cirka 300-500 Bath.

//Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

JMitchell

Hej.sag till lakare att han/hon skriver ut pa Engelska vad du har for sjukdommar,

i ditt fall Diabetes.Vilken dos du maste ha/dag,OCH Innehall.Du kan ej komma med en svensk forpackning

Och fa samma medicin,i Thailand har dom samma men ett annat namn.

Om du skulle bli utan medicin,ga till en klinik kostar cirka 300-500 Bath.

//Roger

Tack Roger!

Underbart med informationen.

// JMitchell

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...