Jump to content
IGNORERAD

laos


henrik

Recommended Posts

Vart i Laos skulle ni åka ? Jag o min dotter behöver förnya vårat visum så det blir Laos i början av juli:::...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • henrik

    7

  • falukorven

    4

  • MaiChai

    3

  • Khun Chang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Vi bor i Bangkok .. Så det e ju bara att ta flyget till Vientiane .. Eller? är det värt o åka dit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bor i Bangkok .. Så det e ju bara att ta flyget till Vientiane .. Eller? är det värt o åka dit?

Flyg till Udon Thani istället och åk med bussen till Nong Khai och gränsen-det blir billigare än att flyga till Vientiane.

Eller varför inte ta tåget till Vientiane från Bangkok?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror väl också på hur många dagar ni behöver. Om ni ska flyga eller åka på något annat vis över gränsen.

Om ni klarar er med 15 dagar åk till Chiang Mai och ta en tripp runt i området och åk över till Burma i Mae Sai.

Har gjort det en gång och det var den bästa visa run jag gjort.

Eller flyg till Singapore.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

vi måste ta flyg ut ur landet annars får vi bara 14 dagar till.flyger man ut o in får man 30 dagar... har ni några tips på hotell där?? jag hittar knappt några på agoda o dyl

Link to comment
Dela på andra sajter

vi måste ta flyg ut ur landet annars får vi bara 14 dagar till.flyger man ut o in får man 30 dagar... har ni några tips på hotell där?? jag hittar knappt några på agoda o dyl

Tror ärligt talat det är billigare att flyga tur och retur till Kuala Lumpur med Air asia istället-då kan man fixa det över dagen och slipper hotellkostnaden

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Men, Vientiane är ett härligt ställe med mkt att se och göra. God mat, billigt vin och ett trevligt klimat!

Finns mängder av prisvärda hotel längs med Mekong eller i närheten som håller bra standard.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, Vientiane är ett härligt ställe med mkt att se och göra. God mat, billigt vin och ett trevligt klimat!

Finns mängder av prisvärda hotel längs med Mekong eller i närheten som håller bra standard.

Helt riktigt, men om TS är ute efter en snabb, billig och effektiv visa-run med flyg så passar nog KL bättre. Kollade lite snabbt, den 6 juni kostar det 5 555THB för en R/T biljett BKK-KUL medan en R/T BKK-VTE kostar 10 120 THB samma dag.

Sen vet jag inte om det funkar att flyga ut ena hållet och sedan passerar på landvägen tillbaka in i Thailand?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

ok ...det låter trevligt ... tror frugan uppskattar laos oxå . med språk o sånt e det dollar som gäller

Link to comment
Dela på andra sajter

jag mena tjejen har språket som fördel .och betalar man med dollar eller vad gäller???

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Baht, dollar och Kip - alla tre alternativ funkar. Man kan med fördel skita i att växla och köra baht men se till att ha mkt mindre valörer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

väskan fylld med tjugor altså ...mynten fukar oxå?

Skulle skippa mynten och oftast men inte alltid får man växel i Kip vilket leder till att du har småväxel vid behov.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vientaine är rätt trist tycker jag men därifrån så kan man ju ta en buss till Vang Vieng som är betydligt trevligare och billigare. Är det enbart en visarun man är ute efter så spelar det kanske inte så stor roll men ska man spendera några dagar i Laos så tycker jag absolut att man ska göra ett besök till Vang Vieng. Glida runt i en gummiring på floden och blir man sugen på en bira så får man försöka paddla sig in till nån av alla strandbarer där de spelar 70-tals musik för fulla muggar. :drinks:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Baht, dollar och Kip - alla tre alternativ funkar. Man kan med fördel skita i att växla och köra baht men se till att ha mkt mindre valörer.

Hej

Att betala med baht är en bra ide så att man vet vad man betalar, för det blir mycket nollor att hålla reda på om man använder khip och är man inte van så är det lätt att bli lurad.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med swippe där.rätt så tråkig stad.jag skulle valt singapore som är kanoners :whistle:... :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

väskan fylld med tjugor altså ...mynten fukar oxå?

Glöm det jag och kompisen var där i feb. och att tjugor var som att betala hotellet med tjugor i sverige, skämdes arslet av mig.

Fick också tipset att ta med små valörer, var på väg tillbaka till den som gav mig tipset bara för att ge den jävel en lavett.

Nä skämt och sido ta med 500 baht i tjugor till krimskram och sånt, men växla in 100 bahtare det är den bästa valören

Växel får du i regel i baht.

Ett tips på bra hotell är det hotellet vid Thailänska ambassaden den ligger ca 200-300 meter ner på gatan på vänster sida när du går från ambassaden.

Hotellet kostar 400 baht/natten rummen består av ett tv rum samt ett sovrum med dush och balkong.

Annars är hotell dyrt i Laos (huvudstaden).

mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Khun Chang

Men, Vientiane är ett härligt ställe med mkt att se och göra. God mat, billigt vin och ett trevligt klimat!

Finns mängder av prisvärda hotel längs med Mekong eller i närheten som håller bra standard.

Hej. Har du tips på nåt bra och trevligt hotell? Och kanske nån bra restaurang?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

City Inn ar ett helt ok hotell. La Silapa resturang tycker jag ar overlagsen nar det galler fine dining.

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Åker ni till Laos rekar jag att åka zipline. Den ligger mitt i djungeln mellan Vientianne och Vang Vieng. Det är en härlig naturupplevelse och tar en heldag. Man åker från Vientianne eller Vang Vieng tidigt på morgonen och hem på kvällen, vägen till själva ziplinen består även av en liten båtresa på flod. Utflykten arrangeras av Green Discovery. De tar med Beer lao och mat för grillning. Om någon är intresserad kan jag lägga in bilder från detta ikväll eller imon.

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

hm, nu har jag tagit mig lite tid å lagt över lite bilder till datan men vete fan hur jag får in dem.. ? Går det inte bara bifoade den eller måsta jag länka till dem ?

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Sådär, fick några stycken. Orkar inte kommentera bilderna men här kommer ett urplock i hasten..

På väg till zipline:

djunglefly001.jpg

Fortfarande på väg:

djunglefly002.jpg

Lite picknick innan start:

djunglefly003.jpg

Då är vi klara för att ge oss upp

djunglefly004.jpg

Någonstans i banan

djunglefly006.jpg

Tror det är jag

djunglefly007.jpg

Det är hjärtat som åker

djunglefly008.jpg

Vår galna laovänina

djunglefly009.jpg

Någonstans i banan

djunglefly010.jpg

En station efter banan

djunglefly011.jpg

På väg ner,

djunglefly013.jpg

Någonstans i slutet på banan

djunglefly014.jpg

Bara ner från denna så är vi klara

djunglefly015.jpg

Klara, bara av med skiten så är man förtjänt av massa Beer Lao

djunglefly016.jpg

Ändrades av Herr Chang
Fixade länkar till Photobucket
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...