Jump to content
IGNORERAD

Historien om en båt. Del 3


Baa

Recommended Posts

Det är så jävla snyggt att man blir tårögd, grattis till ett kanonjobb. :av-109998:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt fint bygge :great:

Det skulle vara intressant och höra vad slutnotan vart, om det skenade iväg mycket mer än du beräknade i början(arbetstimmar ej inräknade)

Jag byggde en 6m styrpulpetbåt 2001 helt ifrån början, jag fick hjälp med att plasta skrovet+ovansidan av en båtbyggare, men efter att vi tagit ur skrovet ur formen så byggde jag allt själv.

Och mina ekonomiska beräkningar sprack rejält när jag sumerade ihop slutnotan, det vart fan så mycket dyrare än jag räknat med från början.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kan bara hålla med de övriga...kanonjobb :clapping: :clapping: :clapping::clapping::clapping:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Jäkligt fint bygge :great:

Det skulle vara intressant och höra vad slutnotan vart, om det skenade iväg mycket mer än du beräknade i början(arbetstimmar ej inräknade)

Jag byggde en 6m styrpulpetbåt 2001 helt ifrån början, jag fick hjälp med att plasta skrovet+ovansidan av en båtbyggare, men efter att vi tagit ur skrovet ur formen så byggde jag allt själv.

Och mina ekonomiska beräkningar sprack rejält när jag sumerade ihop slutnotan, det vart fan så mycket dyrare än jag räknat med från början.

Alla fakta kommer i nästa avsnitt som blir det sista om båten

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Man blir lite avis faktiskt. Du måste vara rätt stolt tycker jag, snyggt jobbat.

Jag mäktade bara med att bygga en kajak, och den blev knappt flytduglig heller :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir lite avis faktiskt. Du måste vara rätt stolt tycker jag, snyggt jobbat.

Jag mäktade bara med att bygga en kajak, och den blev knappt flytduglig heller :(

Wille här har du två objekt att sätta tänderna i...

http://www.blocket.se/blekinge/Blekingeeka__renoveringsobjekt_33366371.htm?ca=5&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Renoveringsobjekt__Kontor__fritidsbat__bobat_32590182.htm?ca=5&w=3&last=1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har klippt sönder många halv färdiga båtar som bara har blivit drömmar för många båt byggare men du har fått din dröm helt färdig ,en av dom finaste båtar jag sett .en fantastisk opplevelse å få följa dina båttrådar 1,2,3

bravo :great:

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla fakta kommer i nästa avsnitt som blir det sista om båten

Jag blir glad(eld o lågor) för varje foto du lägger ut, jag tror inte att folk fattar hur det är att vara kär/förälskad i en båt!

Nu kommer jag ju inte ens i närheten av de timmar och arbete som du har lagt ner men här är resultatet av mitt lilla projekt..

Det är jag till höger, och båten har jag byggt själv :-)

motor= 135HP + 7,5HP trolling

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag blir glad(eld o lågor) för varje foto du lägger ut, jag tror inte att folk fattar hur det är att vara kär/förälskad i en båt!

Nu kommer jag ju inte ens i närheten av de timmar och arbete som du har lagt ner men här är resultatet av mitt lilla projekt..

Det är jag till höger, och båten har jag byggt själv :-)

motor= 135HP + 7,5HP trolling

japp...vi har noterat :)

Link to comment
Dela på andra sajter

japp...vi har noterat :)

Tack för att du deltog och framförde din åsikt....

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir glad(eld o lågor) för varje foto du lägger ut, jag tror inte att folk fattar hur det är att vara kär/förälskad i en båt!

Nu kommer jag ju inte ens i närheten av de timmar och arbete som du har lagt ner men här är resultatet av mitt lilla projekt..

Det är jag till höger, och båten har jag byggt själv :-)

motor= 135HP + 7,5HP trolling

Idag så minns jag inte alla timmar jag la ner på "båtbygget" men de var åtskilliga...

Skulle jag ens fundera på att bli med båt idag så skulle jag köpa en RYDS 565 med 100-130HP 4takt direkt utan att passera...

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

MR Ning Ning: Verkligen kul att du delgav denna historia. Jag är mäkta imponerad av ditt arbete.

Lägg gärna ut fler bilder.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...