Jump to content
IGNORERAD

Hur ska jag göra....


TRookie

Recommended Posts

Har en liten fundering....

Träffade en tjej som jobbade i bar som var trevlig.

Hon ville att vi skulle resa till Koh Samet.

Hon verkade gilla mig..

Jag avböjde det....

Detta för att jag trodde mera på tjejen som jobbade på hotellet.

Nu kommer min fråga...

Vågar man inleda något förhållande med en bartjej?

Har ju hört att framförallt dom vill mjölka en på pengar...

Facit på hand så var inte hon på hotellet precis bättre.

Kommer nog att åka till Pattaya igen nästa gång för att det var kul där.

Fanns även annat att se än bara barliv och börjar känna igen stället lite...

Det finns ju en lite fler bartjejer där än vanliga så därmed min undran....

:drinks: TRookie

Hej. Det finns ett talesätt I Pattaya, 2-week millionaires. Du är en av dem. Och det är så många av de tjejer, som jobbar på barerna och gogos där ser oss. De förstår inte att vi kanske måste jobba hela året och spara för att kunna göra den där resan. Den första tjejen, släpp henne. Jag har också varit i den situationen så jag vet hur du känner det. Problemet är att hon inte känner samma sak. Att hon inte svarar, är typiskt. Du har ställt en fråga som innebär problem för henne och det vill hon inte ha. Som andra sagt, hon har förmodligen kontakt med flera män och som kanske också skickar pengar. Thailand har massor med trevliga tjejer, som gärna vill ha kontakt med en ärlig, godhjärtad västerlänning. Men Pattaya är INTE rätt plats att söka dem på!

Du har varit i Pattaya, du vet hur det är. De, som arbetar där, jobbar för att tjäna så mycket som möjligt under tiden de är där. Deras jobb är att få dig att må bra,att tycka om att vara där, att tycka om dem. För då blir du positiv till att ge ut pengar! Du vet precis hur jag menar.

Visst, det finns de, som träffar någon och inleder ett förhållande, i Thailand eller i farangland. Jag känner själv ett par bartjejer, som nu bor i Europa med man och barn. Det är ett par av många tusen. Oddsen att du ska lyckas i Pattaya är minst sagt minimala. Så varför försöka där när hela landet är öppet för dig? P är en nöjesort, se det som det. Ett annat talesätt där är 3F. Find them, f..k them, forget them.

Thai Love Links som någon nämnde är en variant. Jag träffade min fru den vägen. Men där finns många med samma mål som tjejerna i Pattaya så var skeptisk!

OCH SKICKA ALDRIG PENGAR!!!!!! Framförallt inte till någon du aldrig träffat.

Jag skickar ett PM till dig med information.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • TRookie

    23

  • Sek Losos uncle

    8

  • Wangthong

    7

  • leifen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Nästan allt i den här frågan har redan ventilerats, men Rookien orkar inte leta. Om du bodde i Malmö och åkte till Haparanda och blev kär, skulle du då skicka pengar... Nej

När du åker till Thailand och är 14 dagars miljonär, så tror dom att du är det. Problem.

Om/när du träffar en tjej, oavsett var, så gäller det att lära känna personen ifråga, säkerligen talar du bättre engelska än vad hon gör, men Kulturen ligger i det hela samtidigt, det du tror hon förstår, gör hon inte, hon säger yes, för det är enklast.

Mitt förslag, ta minst en månad ledigt och åk och lev med henne, inga tusenlappar på baren, utan hyr någon stuga efter kusten och lev, därefter har du mer kött på benen hur du ska gå vidare med henne, eller ej. Kanske någon redan har skrivit något liknande som detta,orkade inte läsa igenom allt. Lycka till med hälsningar från anders

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Känns ju tyvärr som detta inte var rätt tjej.

Mitt råd är,ge det lite tid, kom över besvikelsen. Sen får du fundera hur du ska göra.

En möjlighet är ju som nämnts att du söker kontakt på nätet, och sedan åker och hälsar på tjejen.

Annars bokar du en ny resa, och ser vad som händer på den.

Sen finns det ju inget facit, på hur det ska gå till.

I mitt fall, så gick jag imot nästan alla råd som finns på detta forum.

Träffade min fru i en bar på Phuket, spenderade några veckor tillsammans. När jag kom hem skickade jag ner lite pengar.

Sedan skickade jag lite mera pengar till en biljett, som hon köpte själv. 3 månader efter jag kom hem, kom hon på turistvisa.

Detta är ungefär 10 år sedan, och vi är fortfarande tillsammans.

Jag hittade Thailands-forumen på nätet först efter allt var avklarat. Kanske tur det:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon : Som sagt, man vet aldrig var lyckan finns, Lita på sitt Hjärta måste man göra. Den första december har vi varit gifta i tio år, vilken lycka för mig, även för min fru,

Hoppas jag ;-) // anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror TRookie är ett Troll. Med tanke på hur han formulerar sig bl a. Och det finns en liknande tråd på ThaiVisa som kan vara skriven av samma person. Jag har erbjudit mig att försöka hjäla honom eftersom jag bor i närheten men han har inte ens svarat på mitt PM! Troll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror TRookie är ett Troll. Med tanke på hur han formulerar sig bl a. Och det finns en liknande tråd på ThaiVisa som kan vara skriven av samma person. Jag har erbjudit mig att försöka hjäla honom eftersom jag bor i närheten men han har inte ens svarat på mitt PM! Troll.

Vet ej om jag är ett Troll men hoppas att jag inte är det.

Beklagar att jag svarat så sent på ditt PM men hoppas du ursäktar efter att du läst PM:et.

Tackar som sagt för ditt PM och tar tacksamt emot det du skrev.

Uppskattar verkligen din omtanke.

:drinks: TRookie

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ge en fortsättning på vad som hänt.

Har åter kontakt med tjejen men inge prat om pengar längre.

Jag får se vad framtiden har på lut när det gäller henne...

Hon är däremot väldigt gullig och trevlig nu.

Jag vill tala om att är ganska överhopad i mitt arbete just nu så därför blir det mindre tid över här på Maipenrai.

Kommer däremot försöka titta in här då och då... om jag hinner.

:drinks: TRookie

Link to comment
Dela på andra sajter

THAISWEDE

Kan ge en fortsättning på vad som hänt.

Har åter kontakt med tjejen men inge prat om pengar längre.

Hon är däremot väldigt gullig och trevlig nu.

Kanske några av dom andra eventuella bidragsskickare som insett att buffeln kanske inte alls är så trasig och dragit in biståndet... Bara en tanke.

Och det där med att hon inte svarade på dina sms. Har varit med om att dom sagt att dom har glömt, tappat eller nån trollkarl trollade bort telefonen... Skitsnack! Thaidamer går knappt på toa utan sin älskling... Dvs. mobilen!

Tänkte på uttrycket nån skrev här om att man är en 2 veckors milionär. Har aldig hört det förrut, men det gäller nog i allra högsta grad mig med isf. Blåste 85.000 SEK i fickpengar på 6 veckor förra vintern.

Jag tycker absolut att du skall fortsätta med henne om hon ger dig så starka känslor. Lycka till och hoppas allt går bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)

Kanske några av dom andra eventuella bidragsskickare som insett att buffeln kanske inte alls är så trasig och dragit in biståndet... Bara en tanke.

Och det där med att hon inte svarade på dina sms. Har varit med om att dom sagt att dom har glömt, tappat eller nån trollkarl trollade bort telefonen... Skitsnack! Thaidamer går knappt på toa utan sin älskling... Dvs. mobilen!

Tänkte på uttrycket nån skrev här om att man är en 2 veckors milionär. Har aldig hört det förrut, men det gäller nog i allra högsta grad mig med isf. Blåste 85.000 SEK i fickpengar på 6 veckor förra vintern.

Jag tycker absolut att du skall fortsätta med henne om hon ger dig så starka känslor. Lycka till och hoppas allt går bra!

Du har "läst" mig väldigt bra.

Vill göra ett försök med henne.

Däremot så känns det som omständigheter och tiden är emot mig.

Kan inte åka till Thailand förrän tidigast i slutet av året.

Hur ser det ut då?

Hon kanske inte väntar och kanske anser att jag inte bryr mig om henne.

Kommer inte skicka pengar innan...det kanske också gör att hon inte väntar... vem vet...

Hon svarar och skickar mail och vi pratar och allt känns bra på det viset nu.men vem vet..(tänker då jag)

Kan inte glömma henne fast det vore det enklaste och sedan kanske träffa någon ny som jag fått råd här på nästa resa...

Känns ibland som jag ska explodera i skallen men okej det beror även på andra saker i mitt liv.

Tackar för råd och känns bra att få erfarenheter och råd av andra...

Det ger en lite större perspektiv på hur jag kanske bör göra...men hjärtat styr mig alldeles för mycket vet jag...

:drinks: TRookie

Ändrades av TRookie
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte. Varför har du så himla bråttom? Känns som att du bara ute efter att hitta drömtjejen och gifta dej så snart som möjligt och skaffa villa, volvo, ungar och skulder.

Varför det?

Och har du förstått kulturen i Thailand? Den är väldigt annorlunda vad det gäller familjeliv och att "älska" varann.

Speciellt om hon är från Issan och inte har så mycket utbildning. Då är det lätt att tjejerna blir stöpta i samma "form".

Den är väldigt bra att lära sej hur den funkar Innan du har släntrat uppför altargången med ringar och psalmer och fulla släktingar som vill äta gratis.

Vet inte hur gammal du är men tycker ändå att du ska slappna av och få lite satellitperspektiv på detta.

Se dej själv från ovan lite, byt ut närsyntheten och samla mera erfarenhet. Ut och träffa tjejer, man behöver inte vara kääär för att umgås.. ;)

Många äro dom som gått i minfältet, varför ska du ut dit det första du gör??

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge bruden 3 månaders turistvisum då! Känns det bra, sök 3 månader till!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Är glad för din skull att ni tagit upp kontakten igen. Penga-kravet hon hade tidigare kan ju ha kommit efter råd från familj eller s.k.farang-expert-kompis.

Har du funderat på att bjuda henne till Sverige? Kan ju vara ett alternativ till att åka själv i slutet på året.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...