Jump to content
IGNORERAD

Hur ska jag göra....


TRookie

Recommended Posts

klart det ,skicka en slant varje månad,så ska du se att det går bra :whistle:

Anar ironi i svaret :ironi:

Pengar vetifan om jag ska skicka :blah:

:drinks: TRookie

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • TRookie

    23

  • Sek Losos uncle

    8

  • Wangthong

    7

  • nissefisk1

    5

Mest aktiva i denna tråd

Var träffade du henne till slut?

I Pattaya så tillbringa sedan en hel del tid med henne :)

:drinks: TRookie

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Varit i Thailand nu och vart "såld" på en tjej...

Kan jag förvänta mig att hon väntar på mig om jag besöker henne i slutet av året igen?

Hon skickar sms varje dag .

:drinks:TRookie

Det beror på :) Du berättade inget om vilken sorts tjej det är.

Liksom i andra länder finns det golddiggers och trogna, och i Thailand är skillnaden "ännu större" än i Sverige d v s det finns fler av båda ytterligheterna prostituerade respektive de, som är oskulder till de gifter sig.

I storstäderna har de "vanliga" blivit några steg mer som västerlänningar är, och då spelar det såklart in hur hon ser på ert förhållande.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på :) Du berättade inget om vilken sorts tjej det är.

Liksom i andra länder finns det golddiggers och trogna, och i Thailand är skillnaden "ännu större" än i Sverige d v s det finns fler av båda ytterligheterna prostituerade respektive de, som är oskulder till de gifter sig.

I storstäderna har de "vanliga" blivit några steg mer som västerlänningar är, och då spelar det såklart in hur hon ser på ert förhållande.

Så hur vet man att det är en "Goldigger" då ?

:drinks: TRookie

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som att det är ett lotteri.. :(

:drinks: TRookie

Är inte kvinnor det alltid? :whistle:

Svåra att förstå sig på.

Lycka till

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte kvinnor det alltid? :whistle:

Svåra att förstå sig på.

Lycka till

pigge01

Sant och spendera pengar på dem får man ju göra vilken världsdel de än kommer ifrån.;)

:drinks: TRookie

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm en fråga

Vad kostar det för tjejen att skicka ett sms till mig från Thailand till Sverige?

Någon som vet?

:drinks: TRookie

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att ett sms med dtac ligger på runt 5 baht till Sverige

Aha tackar för svaret!

:drinks: TRookie

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Så hur vet man att det är en "Goldigger" då ?

:drinks: TRookie

I rikare länder syns det på ögonen

men i fattigare länder är det betydligt svårare. En stor del går fortfarande att se på, men annat då det gäller egentligen bra tjejer, men kan behöva lura till sig pengar för att familjen ska klara sig.

Några varningsignaler:

/Vad jobbar de med. En del hävdar annat :) men större risk med dem som har som yrke att luras.

/Är de för inställsamma på ett sexigt sätt och försöker få mannen att "tänka" med fel huvud. :)

/Lever de dyrare än vad deras lön borde räcka till? - Då har de troligen redan plockat pengar av andra män.

Iofs kan man förstå att fattiga har ett uppdämt köpbehov och vill shoppa, om de är mycket prylfixerade, så är det inget för mig.

Fast det är inget konstigt om de vill ha en kåk vid giftemål :) Det verkar vara mångas dröm.

Om de har så de klarar sig ok, så finns det ett ganska enkelt sätt, som jag sorterade bort en golddigger på för ett tag sedan. Man väntar med att gå med på att skicka några pengar, för då ledsnar troligen golddiggers :) medan de verkligen intresserade fortsätter. (Fast långsiktiga golddiggers, som siktar långsiktigt på giftemål, kan såklart fortsätta de också.)

Många fattiga är bra människor, som är stolta, så de vill inte ta emot några pengar (före det är klart att det blir giftemål) så de vill bara få pengar i yttersta nödfall.

(((Jag har aldrig skickat några pengar. Några med dåliga engelskakunskaper har jag erbjudit att betala en mindre engelskakurs, men de ville klara sig själva. T ex känner jag två, som är så fattiga att de sällan får ihop till Internetshop. Ingen av dem vill ha pengar. Däremot tyckte de att det är OK att jag lär dem hur de kan tjäna pengar själva, Den ena håller jag på att försöka lära bokföriing. Den andra lärde jag en del om försäljning och hur hon skulle kunna skaffa intressant info och kontakter. Nu har hon fått jobb, och försöker spara ihop till att starta en egen liten försäljningsverksamhet.)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så hur vet man att det är en "Goldigger" då ?

:drinks: TRookie

Mja, di har ofta jeans, flanellskjorta och en stor spade eller yxa.

Antropologen Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Varit i Thailand nu och vart "såld" på en tjej...

Kan jag förvänta mig att hon väntar på mig om jag besöker henne i slutet av året igen?

Hon skickar sms varje dag .

:drinks:TRookie

Med tanke på att du frågar om en sån här sak så ringer varningsklockorna omgående. Tyder på generell oerfarenhet av kvinnor och då är det förstås mycket lättare att halka. Så ta det lungt och skynda långsamt. Time will tell.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så hur vet man att det är en "Goldigger" då ?

:drinks: TRookie

Hej

Det finns många tecken så egentligen borde det vara ganska lätt, men ändå är det oftast så att folk i omgivningen ser det före den som har förhållandet, kärleken förblindar du vet, så ett gott tips kan vara lyssna på dina mer erfarna kompisar.

Men är man osäker och inte vill ta goda råd så finns det nog bara ett sätt och det är att lära sig och det är på det hårda sättet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant och spendera pengar på dem får man ju göra vilken världsdel de än kommer ifrån.;)

:drinks: TRookie

Hemma så bjuder du kanske på middag och bio samt en och annan Ålands tripp.Och ibland blir det något tillbaka ibland inte.

I Thailand betalar du kontant.

Skicka någon hundring i mån. så märker du snart var hon står i ditt/ ert förhållande.

Når hon efter ett tag börjar berätta om sjuka mamma, och buffeln som håller på att dö så DRA.

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte glömma henne och vill inte det heller.

Hon är trevlig och snäll.

Får skynda långsamt och ta till mig råd från er.

Låter som att tiden utvisar om det kan bli något.

:drinks: TRookie

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte glömma henne och vill inte det heller.

Hon är trevlig och snäll.

Får skynda långsamt och ta till mig råd från er.

Låter som att tiden utvisar om det kan bli något.

:drinks: TRookie

Finns det andra kontakter än SMS från damen?

Mail med vardags göromål mm. kan vara bra. Det är du som måste ta iniativet till känna henne på distans.

Hon kan ha många boyfriens på kroken samtidigt

Fråga mycket om vardagliga saker, så dyker en profil av en människa fram.

Ställ samma frågeställning med några veckors mellanrum. Skiljer sig svaren...

Har hon dator så chatta med henne....

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det andra kontakter än SMS från damen?

Mail med vardags göromål mm. kan vara bra. Det är du som måste ta iniativet till känna henne på distans.

Hon kan ha många boyfriens på kroken samtidigt

Fråga mycket om vardagliga saker, så dyker en profil av en människa fram.

Ställ samma frågeställning med några veckors mellanrum. Skiljer sig svaren...

Har hon dator så chatta med henne....

Leif

Har haft telefonkontakt med.

Besökte henne även i hennes hem en towhouse 2 vånings som hon dela med en kompis.

Känns som hon är intresserad.

:drinks:TRookie

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft telefonkontakt med.

Besökte henne även i hennes hem en towhouse 2 vånings som hon dela med en kompis.

Känns som hon är intresserad.

:drinks:TRookie

Hon verkar ha gott om pengar, så du behöver nog inte oroa dig för att skicka pengar till eventuellt sjuka bufflar!

Vad arbetar hon med och var bor hennes föräldrar?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Hon verkar ha gott om pengar, så du behöver nog inte oroa dig för att skicka pengar till eventuellt sjuka bufflar!

Vad arbetar hon med och var bor hennes föräldrar?

Hon arbetar på hotellet som jag bodde i som samordnare som tog hand om gäster mm.

Bodde först på ett sämre hotell 1:a natten i Pattaya sedan bytte jag till detta hotell.

Tror att någon släkting till henne ägde det.

Tror inte att hon är så rik men hon klarar sig om jag förstått rätt.

Hennes föräldrar bor i Udonthani och honoch systern skickar tydligen pengar dit så att dom klarar sig.

Ja hon har en syster som sagt som också jobbade på hotellet.

Saknar henne något förbannat :sFduh:

:drinks: TRookie

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...