Jump to content
IGNORERAD

Äntligen ska man pegga upp....


fimmer

Recommended Posts

Så var det våran tur i Karlskoga..

Banan öppnar 08.00 i dag ,vi har startid 09.25...

Efter en lång vinter och hårt arbete på jobbet och nu i trädgården får man börja med det man tycker om mest(familjen kommer självklart först).

Hur har ni det i landet har ni kommit igång,hur ser banorna ut ? Vi har haft en hel del isbränna men de börjar att ta sig tror vi har en green som blir stängd i nån vecka

och vi får köra på vintergreen...

Om det är någon som vill komma och spela kan jag ordna greenfeebiljetter Karlskoga GK

Ha ett ott golfår

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Jag spelade golf en säsong .Tyckter inte jag har tid. Men nu blir man sugen. Såg redan förra veckan att dom var ute på banan här i Södertälje.Vet inte vad banan heter men det är den som ligger nere vid ishallen och fotbollsstadion.

Link to comment
Dela på andra sajter

årjängs gk öppnar idag great.gif ,,,lite tråkit att man inte är hemma.

men imorgon slår man ut kl 10.00 clapping.gif

Ändrades av tisse

Glöm dina problem,,,

Imorgon kommer nya,, ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelade golf en säsong .Tyckter inte jag har tid. Men nu blir man sugen. Såg redan förra veckan att dom var ute på banan här i Södertälje.Vet inte vad banan heter men det är den som ligger nere vid ishallen och fotbollsstadion.

Det är väl Wasa Golf som ligger där?

Där kan man i stort sett spela året runt, det är konstgräs på greener och tees.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Det är väl Wasa Golf som ligger där?

Där kan man i stort sett spela året runt, det är konstgräs på greener och tees.

Morron singa ! Ja så heter den nog. Ja jag tyckte att det var lite kontigt att dom spelade så tidigt, men då förstår jag. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar inte golf själv men tittar på mycket golf på tv´en, har ett par frågor angående publiken.

Varför applåderar publiken när spelaren slår till bollen ifrån tee innan dom har sett vad en hamnar? Bollen kan ju landa i en bunker, vattenpöl eller trädtopp och det är ju inte bra, för inte applåderar dom väl för att spelaren träffar bollen.

Sedan kan man ju undra varför spelare applåderas när väl får i bollen i hålet efter att ha 3-4 slag över par, det verkar ju mera vara ett hån att applådera då.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar inte golf själv men tittar på mycket golf på tv´en, har ett par frågor angående publiken.

Varför applåderar publiken när spelaren slår till bollen ifrån tee innan dom har sett vad en hamnar? Bollen kan ju landa i en bunker, vattenpöl eller trädtopp och det är ju inte bra, för inte applåderar dom väl för att spelaren träffar bollen.

Sedan kan man ju undra varför spelare applåderas när väl får i bollen i hålet efter att ha 3-4 slag över par, det verkar ju mera vara ett hån att applådera då.

Exactemente, och är alla golfare färgblinda eller har di bara dålig klädsmak.

Stilrene Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, och är alla golfare färgblinda eller har di bara dålig klädsmak.

Stilrene Arne

Ja det finns mycket frågor om det där sällskapsspelet. Bland annat den där handsken som ska hänga utanför fickan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det finns mycket frågor om det där sällskapsspelet. Bland annat den där handsken som ska hänga utanför fickan.

Det ser kanske löjligt ut för den oinvigde att ha handsken hängande utanför fickan, men det finns en anledning - att lufta handsken och hålla den torr efter handsvett.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vassunda GK utanför knifetown öppnade idag.

Det blir nog en runda imorgon

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Vassunda GK utanför knifetown öppnade idag.

Det blir nog en runda imorgon

Forsök att undvika såna här lägen

post-7077-0-37329100-1303397199_thumb.jp

Det blir så jobbigt annars :giggle:

mvh

post-7077-0-37329100-1303397199_thumb.jp

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser kanske löjligt ut för den oinvigde att ha handsken hängande utanför fickan, men det finns en anledning - att lufta handsken och hålla den torr efter handsvett.

Mja, vill inte veta hur Ni hanterar effekterna av pungsvetten.

Torre Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

LÖJLIGT, har man som proffsen caddies som sköter ens utrustning behöver man inte lufta några handskar, bara att plocka upp en av sponsorerna medskickad dito, nä, immage stavas det.själv har jag min på mig för att få en hand vit, vänster, och en hand solbränd, höger, immage... :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

LÖJLIGT, har man som proffsen caddies som sköter ens utrustning behöver man inte lufta några handskar, bara att plocka upp en av sponsorerna medskickad dito, nä, immage stavas det.själv har jag min på mig för att få en hand vit, vänster, och en hand solbränd, höger, immage... :crazy:

Ja här fick man veta sanningen, jag som först trodde att det var någon tramsig regel som det är inom golfen, att tävlingsledningen såg att spelaren hade en synlig handske med sig.

Väntar på svar i mitt inlägg #7.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför applåderar publiken när spelaren slår till bollen ifrån tee innan dom har sett vad en hamnar? Bollen kan ju landa i en bunker, vattenpöl eller trädtopp och det är ju inte bra, för inte applåderar dom väl för att spelaren träffar bollen.

När man ser utslaget så "ser" man också riktning på bollen och med lite vana så ser man om det blir bra eller ej

applåder för 4 över är enbart dumt håller med om det.

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar inte golf själv men tittar på mycket golf på tv´en, har ett par frågor angående publiken.

Varför applåderar publiken när spelaren slår till bollen ifrån tee innan dom har sett vad en hamnar? Bollen kan ju landa i en bunker, vattenpöl eller trädtopp och det är ju inte bra, för inte applåderar dom väl för att spelaren träffar bollen.

Sedan kan man ju undra varför spelare applåderas när väl får i bollen i hålet efter att ha 3-4 slag över par, det verkar ju mera vara ett hån att applådera då.

Man applåderar åt en världsartist då han uppenbarar sig live, inte åt hans omedelbara prestation, man skall ha i åtanke att det är ett fåtal som tjänar grova slantar och en mängd som hankar sig fram i en branch som omsätter flera miljarder dollar om året.

Tar man ett förhållandevis framgångsrikt land som Sveriga så är det ett 20 tal (kanske) spelare som kan försörja sig själva och sin staf, resten är i behov av sponsorer.

Spelar man golf, även i de mest amatörmässiga förhållande så bidrager man till sporten (inte idrott) och de som provat och tycker det är OK har lika långt kvar som att köra carting på Liseberg som att köra F1...Njaaa, lite längre faktiskt.

Hoppas Du fått LITE svar på Din fråga även om det blidde lite kryptiskt.

Handicappparen Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Resultatet...

Ganska bra kändes det.8 par 8 boggies 2 dubbel. Sedan hem för ett par sexor.

Glad påsk på er alla

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Man applåderar åt en världsartist då han uppenbarar sig live, inte åt hans omedelbara prestation, man skall ha i åtanke att det är ett fåtal som tjänar grova slantar och en mängd som hankar sig fram i en branch som omsätter flera miljarder dollar om året.

Tar man ett förhållandevis framgångsrikt land som Sveriga så är det ett 20 tal (kanske) spelare som kan försörja sig själva och sin staf, resten är i behov av sponsorer.

Spelar man golf, även i de mest amatörmässiga förhållande så bidrager man till sporten (inte idrott) och de som provat och tycker det är OK har lika långt kvar som att köra carting på Liseberg som att köra F1...Njaaa, lite längre faktiskt.

Hoppas Du fått LITE svar på Din fråga även om det blidde lite kryptiskt.

Handicappparen Baa

Mja, nog vet väl di allra flesta att resultatet i golf till största delen är tur och resten beror på utrustningen.

Välutrustade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...