Jump to content
IGNORERAD

Burmesiska sexslavar säljs till Thailand.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Läste den här skrämmande artikeln i The Irrawaddy som är en Burmesisk tidning , där man tar upp att Burmesiska tjejer ibland så unga som 13-14 år säljs av traffickers till bordeller i Ranong province i Thailand som gränsar till Burma.

Enligt artikeln kommer det ca 30-40 nya tjejer varje månad till Ranong och en del av dom hamnar även i Phuket, där dom i artikeln säger sig ha 200 tjejer i arbete enbart i denna organisation.

Tjejerna som ofta har låg utbildning drogas och säljs, och riskerar dessutom att drabbas av HIV/Aids och andra sjukdommar eftersom kunderna oftast vägrar använda kondom, en skrämmande läsning om vad som förekommer i Thailand.

http://www.irrawaddy.org/article.php?art_id=21134

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tragiskt att sådant förekommer! men det är ett världsproblem och inte enbart ett Thailändskt bekymmer att sådant förekommer. En del av de forna sovjetstaterna har liknande problem med att unga flickor slussas till amsterdam berlin o.s.v . Tyvär är det nog så att så länge det finns kunder finns det folk/fä som kommer att utnyttja dessa unga försvarslösa flickor.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det är tragiskt att sådant förekommer! men det är ett världsproblem och inte enbart ett Thailändskt bekymmer att sådant förekommer. En del av de forna sovjetstaterna har liknande problem med att unga flickor slussas till amsterdam berlin o.s.v . Tyvär är det nog så att så länge det finns kunder finns det folk/fä som kommer att utnyttja dessa unga försvarslösa flickor.

Precis.

Och kunder finns ju lite varstans.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Utdrag ur artikeln:

"Like most of her colleagues, she has no identification card and thus

has to pay the police a license fee of 200 baht every day.

In this town of 130,000 thousand Burmese migrant workers, the local police refuse to tackle the human trafficking issue and are even collaborating with the criminals, claims Kyaw Than, a local Burmese restaurant owner who migrated from Burma 32 years ago.

“These very young Burmese girls keep streaming in.

The policemen themselves are involved in these issues,” he said."

***************************************

Jasså - den thailändska polisen är också involverad i denna ruttna handel - vilken överraskning :whistle:

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

***************************************

Jasså - den thailändska polisen är också involverad i denna ruttna handel - vilken överraskning :whistle:

SN

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Att just polisen och andra myndigheter som borde motarbeta sånt här är inblandade gör ju tjejernas situation än mer hopplös,

och själv hade jag hoppats och trott att Thailand hade kommit längre i dessa frågor speciellt när det gäller minderåriga.

Det låter onekligen som dom organisationer som säger sig motarbeta sånt här har ett jobb att göra, men man kan ju samtidigt konstatera att det verkar vara svårt att hitta offer för denna handel i Thailand numera för det verkar vara ännu fattigare tjejer ifrån grannländerna som utnyttjas och säljs, vilket en annan tråd i detta ämne också tog upp när det gällde tjejer ifrån norra Laos på gränsen till Kina.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att just polisen och andra myndigheter som borde motarbeta sånt här är inblandade gör ju tjejernas situation än mer hopplös,

och själv hade jag hoppats och trott att Thailand hade kommit längre i dessa frågor speciellt när det gäller minderåriga.

Det låter onekligen som dom organisationer som säger sig motarbeta sånt här har ett jobb att göra, men man kan ju samtidigt konstatera att det verkar vara svårt att hitta offer för denna handel i Thailand numera för det verkar vara ännu fattigare tjejer ifrån grannländerna som utnyttjas och säljs, vilket en annan tråd i detta ämne också tog upp när det gällde tjejer ifrån norra Laos på gränsen till Kina.

Mvh Isan Lover

Vilka "andra myndigheter" än Polisen är enligt dig inblandade ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilka "andra myndigheter" än Polisen är enligt dig inblandade ?

Hej

Det brukar vara så att personal vid gränsen får betalt för att blunda, och man kan ju undra hur myndigheterna på Phuket agerar eftersom det stod i artikeln att en hel del tjejer hamnade där, man ska ju ha uppehålls tillstånd, tillstånd för baren, tjejerna ska vara minst 18 år o.s.v så det är nog många som är med och delar på kakan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan! Jag blir illamående av sådant skit.

Jag slutar aldrig att bli förvånad av människors råhet och förmåga att utnyttja varandra.

Thailand är ett riktigt slavsamhälle.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Just fattiga Burmesiskor hamnar ofta på bordeller för "inhemsk" konsumtion, alltså inte på Bangla road.

I fallet med de två svenskarna som snodde en del t-shirts från en street vendor i Phuket för en cirka 2 år sedan så vidsade det sig att försäljaren var Burmes, när jag frågade polisen om han hade tillstånd att arbeta här med tanke på att kränga t-shirts kan vilken thai som helst göra så skruvade polisen på sig och menade att det var immigrations polisens sak att undersöka huruvida burmesen var där lagligt eller inte... Det utredde bara brottet som begåtts...

Så visst är polisen längs med gränstrakterna i högsta grad involverad i denna smutsiga handel.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Vad jag hört från Thailändare så har korruptionen ökat en hel del sen Thaksin blev militärkuppad.Han hade tydligen börjat få lite ordning i landet.Upprepar att det har jag hört från Thailändare. Och inget som jag själv vet speciellt mycket om. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan oja sig över detta hur mycket som helst, dessvärre är det bara ytan man ser som farang på paradissemester.

Ta alla karaokebarer som finns runt om i landet där det kopuleras hejvilt med minderåriga, och icke sällan står det en snutvagga utanför, bra och präktigt folk dessa snutar som ser till att det går rätt till på karaokebarena och som aldrig kör därifrån på fyllan.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man kan oja sig över detta hur mycket som helst, dessvärre är det bara ytan man ser som farang på paradissemester.

Ta alla karaokebarer som finns runt om i landet där det kopuleras hejvilt med minderåriga, och icke sällan står det en snutvagga utanför, bra och präktigt folk dessa snutar som ser till att det går rätt till på karaokebarena och som aldrig kör därifrån på fyllan.

Hej

Att det är lättare att hålla på med ljusskygg verksamhet i gränstrakterna och landsbygden håller jag med om, men jag trodde faktiskt att det skulle vara lite svårare att hålla sex slavar nu på 2000 talet, och speciellt på ett ställe som Phuket som nämdes i artikeln med all sin turism och uppmärksamhet som den drar med sig.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkvärt finns ingen marknad så finns inga försäljare :suicide:

Helt rätt, tillgången bestäms av efterfrågan, och i LOS är det myndigheterna som bestämmer efterfrågan.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man har sluta förvånas över Thai polisens arbete :-(?

<<<<<<<<arbete?<<<<<<<<<<<<<<

Varför betalar man 100 000 bath för att få jobba som polis?

Svar: för att man kan tjäna 10 mille på mutor.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

<<<<<<<<arbete?<<<<<<<<<<<<<<

Varför betalar man 100 000 bath för att få jobba som polis?

Svar: för att man kan tjäna 10 mille på mutor.

Jag tror man får betala för nästan alla statliga och kommunala jobb.

50000 för ett jobb på banken var det senaste jag hörde och det var inte precis i går.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...