Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Skandalomsusad topless-dans under Songkran


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Debatten om Songkran´s skandalomsusade topless-dans på Silom Road i Bangkok når nya höjder

efter att dom 3 eftersökta tjejerna nu har lämnat in sig hos polisen.

Det visar sig nämligen att dom är 14, 15 och 16 år gamla.

Och inte blir det bättre av att en mobilfilm letat sig ut på internet.

Incidenten inträffade under Fredagen, inte långt ifrån ökända disktriktet Patpong, där man kan

se en sex-show för priset av en drink, och där förslag om sexuella tjänster utmed vägen bara

är tunt maskerade.

Men detta Thailand, som ofta är det ända Thailand som många utlänningar ser, skiljer sig markant

mot en annars mycket konservativ kultur, och det är den sistnämnda sidan av Thailand som

myndigheterna vill marknadsföra.

"Att dansa topless under Songkran-firandet är väldigt opassande och oacceptabelt" säger

kulturminister Nipit Intarasombut.

"Jag antar att dom jobbade i nån sorts nattklubb och att stämning fick situationen att skena iväg"

fortsätter han.

Han säger också att han är rädd att utländska turister ska få fel bild av det Thailändska

samhället.

Det hela slutade i alla fall med att tjejerna fick betala 500 Baht i böter vardera, för att

sedan släppas.

Källa: http://news.findlaw.8070500_10.html

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

klipp i citat borttaget av wille

Ja det var inte så mycket att se,

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ja det var inte så mycket att se,

Det var väl för väl att det var lite blurrat så inte dessa barn hängs ut fullständigt.

Men,även om det är blurrat så nämns det i artikeln ovan att det rör sig om en 14, 15 och 16-åring. Knappast lämpligt eller av nämnvärt nyhetsvärde att posta videoklipp med dessa.

Utifrån detta har inlägg med videoklippet tagits bort.

mvh,

wille

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Läste någon annanstans att dom 3 tjejerna kanske skulle få någon typ av sammhällstjänst som straff också.Att läsa för andra barn,böcker som handlade om songkran. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ush och fy vilken dekadens de visade upp...

Tur att moralen återtogs genom att visa långa "kunga" reportage där folk krälar på knäna för överhögheten...

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir så trött på Thai-topparnas dubbelmoral. De släpade upp tjejerna på 7:ans nyheter ett inslag på minst 1 minut... hur kommenterade de videon från prinsens hunds födelsedagskalas i så fall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Ush och fy vilken dekadens de visade upp...

Tur att moralen återtogs genom att visa långa "kunga" reportage där folk krälar på knäna för överhögheten...

/Enis

Menar du denna intervju med Kungens yngsta dotter ?

Detta är traditionell thailändsk kultur, och får inte ifrågasättas.

Observera dalahästarna i bakgrunden.

Vi svenskar skall vara stolta över att vi har bra relationer med Thailads kungahus.

https://www.youtube.feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=878MvfOSFfw

Ändrades av Bossej
YT fixad
Link to comment
Dela på andra sajter

Ush och fy vilken dekadens de visade upp...

Tur att moralen återtogs genom att visa långa "kunga" reportage där folk krälar på knäna för överhögheten...

/Enis

Att 14-16 åringar dansar topless i ett nöjesdistrikt får väl med rätta anses som rätt dekadent, att de dessutom förmodligen livnärde sig som underåriga prostituerade gör ju inte saken bättre och det är ju just den här typen av händelser som ger Thailand och thailändskor det dåliga rykte vi så ofta annars fördömmer. Jag tror en absolut majoritet av thailändare i alla åldrar och ur alla samhällsskikt tycker att händelsen var ytterst skamlig. Om några av Pia's äldre kompisar prostituerar sig och dansar topless på torget i Gävle på Valborg och det visas över hela världen så tror jag nog att du också skulle reagera och kanske rent av hellre ser CG på älgjakt i en tokig mössa :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Menar du denna intervju med Kungens yngsta dotter ?

Detta är traditionell thailändsk kultur, och får inte ifrågasättas.

Observera dalahästarna i bakgrunden.

Vi svenskar skall vara stolta över att vi har bra relationer med Thailads kungahus.

Du är kanonrolig när du skämta aprilo :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Att 14-16 åringar dansar topless i ett nöjesdistrikt får väl med rätta anses som rätt dekadent, att de dessutom förmodligen livnärde sig som underåriga prostituerade gör ju inte saken bättre och det är ju just den här typen av händelser som ger Thailand och thailändskor det dåliga rykte vi så ofta annars fördömmer. Jag tror en absolut majoritet av thailändare i alla åldrar och ur alla samhällsskikt tycker att händelsen var ytterst skamlig. Om några av Pia's äldre kompisar prostituerar sig och dansar topless på torget i Gävle på Valborg och det visas över hela världen så tror jag nog att du också skulle reagera och kanske rent av hellre ser CG på älgjakt i en tokig mössa :) .

Det finns säkert väldigt många Thailändare som tyckte att denna nakendans var skamlig. Men är det inte också väldigt skamligt av föräldrar och "skicka" iväg sina tonårsdöttrar till dessa nöjesdistrikt för att gno ihop pengar att skicka hem till byn.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns säkert väldigt många Thailändare som tyckte att denna nakendans var skamlig. Men är det inte också väldigt skamligt av föräldrar och "skicka" iväg sina tonårsdöttrar till dessa nöjesdistrikt för att gno ihop pengar att skicka hem till byn.

iPad Fel du skulle ha plus där.Stefan

Perspektiv käre Atom..perspektiv.

Just det du skrev om prostutition och stefans inlägg ovan är ju det som det borde reflekteras över i det Thailändska samhället och inte ett par blottade ungdomsbröst

Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

iPad Fel du skulle ha plus där.Stefan

Perspektiv käre Atom..perspektiv.

Just det du skrev om prostutition och stefans inlägg ovan är ju det som det borde reflekteras över i det Thailändska samhället och inte ett par blottade ungdomsbröst

Enis

Absolut ska man ha perspektiv och jag har diskuterat detta med både släkten på landet och läst kommentarer från frugans Facebook och det var just kombinationen av att de var underåriga och prostituerade som gör folk upprörda. Jag tror väldigt få blivit upprörda om det handlat om en 35-åring som visat brösten på en firmafest eller för den delen en 16-åring som visade brösten under en Songkhranfest i byn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut ska man ha perspektiv och jag har diskuterat detta med både släkten på landet och läst kommentarer från frugans Facebook och det var just kombinationen av att de var underåriga och prostituerade som gör folk upprörda. Jag tror väldigt få blivit upprörda om det handlat om en 35-åring som visat brösten på en firmafest.

Så Thailändarna hade inte en aning om att det fanns underåriga prostituerade innan songkran. Så håller sig dom underåriga prostituerade sig inomhus är det acceptabelt enligt Thailändarna?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Det finns säkert väldigt många Thailändare som tyckte att denna nakendans var skamlig. Men är det inte också väldigt skamligt av föräldrar och "skicka" iväg sina tonårsdöttrar till dessa nöjesdistrikt för att gno ihop pengar att skicka hem till byn.

Hej Stefan 5300 Varför anklagar du tjejernas föräldrar?

Vi känner den yngsta tjejens föräldrar här i Isaan.

Till dem hade hon sagt att någon hade ringt henne från Bangkok och ville att hon skulle komma och jobba där under skollovet.

Samma lampaffär som förra året.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så Thailändarna hade inte en aning om att det fanns underåriga prostituerade innan songkran. Så håller sig dom underåriga prostituerade sig inomhus är det acceptabelt enligt Thailändarna?

Jag tror nog att de flesta thaiändare vet om att det finns underåriga prostituerade men förmodligen trodde nog en stor andel att 14-åringar inte jobbade öppet på en av världens kändaste horgator, även många på MPR har ju hävdat att barnsex är ovanligt i Thailand. Jag vet inte riktigt vart du vill komma med din argumentation; svenskar vet om att det finns svenska barn som far illa men ändå blir det stora skriverier när ett fall kommer upp till ytan och det här är väl samma sak, dessutom kombinerat med skammen över att det kablas ut över världen och förstärker en redan negativ bild av Thailand. Jag tror väldigt få är arga på tjejerna utan på fenomenet att 14-16 åringar är prostituerade och på ett eller annat uppmuntras/luras att klä av sig inför en stor skara åskådare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan 5300 Varför anklagar du tjejernas föräldrar?

Vi känner den yngsta tjejens föräldrar här i Isaan.

Till dem hade hon sagt att någon hade ringt henne från Bangkok och ville att hon skulle komma och jobba där under skollovet.

Samma lampaffär som förra året.

Efter att ha tillbringat mellan 5-7 månader varje år dom senaste 4 åren här i byn så har jag hört och förstått ett och annat.

Sedan som du skriver så pratas det nog en hel del kompisar emellan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag tror en absolut majoritet av thailändare i alla åldrar och ur alla

samhällsskikt tycker att händelsen var ytterst skamlig.

Jag tror också att väldigt många thailändare tycker att det är smått pinsamt att

valda delar ur det thailändska samhället annonseras ocensurerat på "youtube".

Men att en majoritet av thailändarna skulle hänga upp sig på att överförfriskade tonårstjejer

dansar topless under songkranfestivalen tror jag dock inte på.

Så länge det inte är just deras dotter som gör bort sig (och familjen),

så rycker nog de flesta på axlarna och ser det som något "Sanuck".

Det är snarare när pinsamheterna avslöjas internationellt och den annars så putsade

kulturkulissen krackelerar eller välter omkull som folk börjar åja sig och skruva genant på sig.

Hur gärna vi än önskar att det vore annorlunda så har dessvärre "Thailändskor" idag

det i särklass mest omoraliska ryktet i hela världen.

Att sedan Brasilien och en del andra länder också har en massa prostitution hjälper föga

och sedan spelar det ingen roll att den övervägande majoriteten av thailändska kvinnor

inte alls är o-moraliska eller lättfotade och detta är ett orättvist och tragiskt ok som

de under lång tid framöver får bära.

Alla dessa årtionden av "samhällsponsrad" prostitution i form av sexrelaterad verksamhet

som åtnjuter polis & politikerbeskydd i Thailand har naturligtvis satt sina spår i både thailändarnas och utlänningars medvetenhet (och mentalitet), och så länge som alla otaliga Cocktail Lounger, massagehak, och PatPong, Soi Cowboy, samt Nana etc får fortsätta att blomstra, så lär inte den internationella bilden av thailändska kvinnor ändras särskilt mycket.

Att sedan några thailändska tonårstjejer under en blöt festival väljer att

dansa med tuttarna framme är ju bara en droppe i havet av all den "o-moral"

som dagligen äger rum mitt framför näsan på det thailändska folket.

I Thailand pågår det nämligen ett "hyckleri" i megaformat,

och ibland tycks träden skymma hela skogen för detta folk. . . .

Läs gärna artikeln i Bangkok Post så förstår ni vad jag menar.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/232510/thai-dance-of-naked-hypocrisy-for-all-the-world-to-see

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan 5300 Varför anklagar du tjejernas föräldrar?

Vi känner den yngsta tjejens föräldrar här i Isaan.

Till dem hade hon sagt att någon hade ringt henne från Bangkok och ville att hon skulle komma och jobba där under skollovet.

Samma lampaffär som förra året.

En bild ifrån lampaffären

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror nog att de flesta thaiändare vet om att det finns underåriga prostituerade men förmodligen trodde nog en stor andel att 14-åringar inte jobbade öppet på en av världens kändaste horgator, även många på MPR har ju hävdat att barnsex är ovanligt i Thailand. Jag vet inte riktigt vart du vill komma med din argumentation; svenskar vet om att det finns svenska barn som far illa men ändå blir det stora skriverier när ett fall kommer upp till ytan och det här är väl samma sak, dessutom kombinerat med skammen över att det kablas ut över världen och förstärker en redan negativ bild av Thailand. Jag tror väldigt få är arga på tjejerna utan på fenomenet att 14-16 åringar är prostituerade och på ett eller annat uppmuntras/luras att klä av sig inför en stor skara åskådare.

Min argumentation var mitt inlägg som du citerade.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

En bild ifrån lampaffären

Usch för alla dessa Lamp-flickor som tycks sakna kläder på kroppen.

Även fröken Linda Lamp-enius gned med stråken uti bara mässingen.

post-5068-0-45535900-1303206115_thumb.jp

post-5068-0-45535900-1303206115_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom att det är förbjudet att vara prostituerad i Thailand så kan ingen ha vetskap om att det pågår eftersom att det inte existerar eller ?Angående linda lampenius så kan hon gärna få spela med min stråke så skall jag låta som en fiol :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...