Jump to content
IGNORERAD

Billiga däck, alltid sämst?


C-dude

Recommended Posts

Ska köpa nya fälgar o däck till Fåårrden ( volvo V70 ), men är inte villig o betala "massa pengar till nått som inte används så mkt"

Nya däck,,, Tja antingen så betalar man pengar för att det stå gott nytt år, sten bro, el ngt liknande eller så pyntar man inget o lite till för noname.

Vilka noname skulle ni rekommendera??

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Lumberjack DP14

Hejs.

Rekommenderar "No Name" så klart. :crazy:

Hejssvejs.

Mr Lumberjack DP14

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver och stavar som en idi*t kommer du troligtvis bli betraktad som en sådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så kör jag billiga, behöver inte vara "noname" och istället byter ofta..vinterdäck ibland varje år, jag anser att det viktigaste för säkerheten är att ha färska däck.

Jag flera gånger köpt däck via http://www.dackonline.se/dack.html de har "avtal" med massor av däckmojar för påkrängning för en liten slant, jag är riktigt nöjd med däckonline.se och deras priser.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

För runt 1000:- st får du helt ok däck.

Det finns säkert no name däck som är helt ok och sedan finns det dom som blir hala som tvålar i regnväder och man undrar om dom ta mig fan inte även löddrar???

Som tomurdoc skriver så har dackonline.se bra priser. Var faktiskt in på den sidan tidigare idag och ska nog beställa ett par puckar från denna firma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror nog lite på vad man har bil osså, en snabb med 35 profil eller en vanlig med 70 profil.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror nog lite på vad man har bil osså, en snabb med 35 profil eller en vanlig med 70 profil.

Om du hade läst frågan så hade du vetat B)

Ska köpa nya fälgar o däck till Fåårrden ( volvo V70 )

C;D

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du hade läst frågan så hade du vetat B)

Jou ha ha, en volvo åker alltid ifrå en en Porsche! :whistle:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Köpte idag kompletta hjul (däck samt fälg) från www.bythjul.com.

Min vana trogen så gjorde jag först en större marknadsundersökning innan köp.

I mitt fall var det billigaste alternativet detta.

Var i kontakt med deras kundtjänst och fick proffsigt svar, på mail, efter bara 10 minuter - det är bra!

Huruvida billiga däck alltid är sämst vet jag inte. Jag köper oftast bland de billigaste, med märke som jag känner igen. Har ännu inte blivit missnöjd.

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får vad man betalar för, billig = "skit", dyrt = "häftigt varumärke"

Kan appliceras på alla typer av produkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Man får vad man betalar för, billig = "skit", dyrt = "häftigt varumärke"

Kan appliceras på alla typer av produkter.

Finns det inga "märkes"-däcktillverkare, som lagt sin internationella produktion i Thailand, och som sedan fabrikerna gör noname eller "egna" märken med samma råmatrial i märkesdäckens formar? :) (Som t ex gällande vissa tennisracketar och kläder.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det inga "märkes"-däcktillverkare, som lagt sin internationella produktion i Thailand, och som sedan fabrikerna gör noname eller "egna" märken med samma råmatrial i märkesdäckens formar? :) (Som t ex gällande vissa tennisracketar och kläder.)

Bridgestone har en stor fabrik i Chonburi

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Pirelli tillverkar också i Thailand men ska tydligen inte hålla tillräcklig kvalitet för att platsa på marknaden här..Var ett jävla tjat om det för flera år sen någon som hade privat importerat pirelli däck för att kränga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska köpa nya fälgar o däck till Fåårrden ( volvo V70 ), men är inte villig o betala "massa pengar till nått som inte används så mkt"

Nya däck,,, Tja antingen så betalar man pengar för att det stå gott nytt år, sten bro, el ngt liknande eller så pyntar man inget o lite till för noname.

Vilka noname skulle ni rekommendera??

C;D

Ska du komma billigt undan på bra däck med riktigt gummi, så köp svensk-regummerade däck typ här:

http://www.nordendack.se/index.php/manufacturers_id/198/sort/5a/page/2

De billiga "no-name" kan vara såphala kinesiska plastdäck..som löddrar när det regnar...:suicide:

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Jag fattar inte problemet. Anledningen till att man inte kan köra fortare är inte däcken.. utan att alla andra kör som sniglar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller här:

product_container_bottom_line_black.gif

Agi

PROLINE 195/65R15 91V

Regummerade däck Antal: 436Kr

Exkl. moms: 349Kr

212Kr/mån

1745Kr/4 st

agi_proline.jpgproduct_container_bottom_line_black.gif

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du komma billigt undan på bra däck med riktigt gummi, så köp svensk-regummerade däck typ här:

http://www.nordendac.../sort/5a/page/2

De billiga "no-name" kan vara såphala kinesiska plastdäck..som löddrar när det regnar...:suicide:

Regummerade är oftast bättre än vad folk tror, då stommen i regel är ett fd michelindäck

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...