Jump to content
IGNORERAD

Hur lätt är det att fixa internet i thailand?


isabelle89

Recommended Posts

Hejsan! Tänkte dra ner till Thailand i aug. och plugga distans ett halvår.

Min fråga lyder: Hur svårt är det att fixa eget internet i Thailand - ifall man inte hittar något schysst boende som har det ?

Finns det typ som tele2 -bärbart surf här i Sverige?

Jag förlitar mig inte på att klara mig på alla "hotspots" med gratis wifi.

MVH Isabelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns kontantkort för internetsurf att köpa i telebutiker och även på vissa 7/11

D-Tac tar 50B för 6h surf

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du bara en " dongle", så är det billigt. Köp tid på SevenEleven eller andra ställen. Ingen high speed men fungerar bra.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du nämner inte var du ska bo. Förmodligen bor du i en stad och då är det inga problem. Det finns många valmöjligheter. Kolla med dom där du bor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick alldrig min USB dongel från telia att fungera med Thai simkort av nån anledning som jag inte vet.

Kanske gör de som med telefonerna att den spärras mot andra bolag.

Provade i Thailand med både D-Tac o 1-2 call.

Gick o köpte ny dongel där nere o sen fungerade det utmärkt Tror jag betalade 1200 bath för den med en massa surftid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan! Tänkte dra ner till Thailand i aug. och plugga distans ett halvår.

Min fråga lyder: Hur svårt är det att fixa eget internet i Thailand - ifall man inte hittar något schysst boende som har det ?

Finns det typ som tele2 -bärbart surf här i Sverige?

Jag förlitar mig inte på att klara mig på alla "hotspots" med gratis wifi.

MVH Isabelle

Hej

Som en del skrev så finns det en uppsjö av olika surf kort som är bra.

Men jag brukar använda mitt one-2-cal telekort och koppla telefonen till den

inte snabb men bekvämt.

Använder en gammal Nokia n81 eller en nyare htc båda funkar utmärkt.

Det är en nackdel inte snabb men för mail chat och en del surfning utmärkt kostar 49 B per 24 tim.

Sedan beror det på var i Thailand ni ska vara. de är som de skrev att det finns en heldel att välja på.

MVH

haasip5

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan någon data-expert här förklara vad en dongel/dongle är för något.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan någon data-expert här förklara vad en dongel/dongle är för något.

Modem för trådlös internet via mobiltelefonnätet. Ansluts i USB port

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här kan en dongle se ut,man stoppar in ett simkort i den och man har anslutning till internet överallt där en vanlig mobil har täckning.

En 2G(EDGE) dongle kostade 1200B för 2v sedan i Pattaya.

Jag har klarat mig fint med min i 1år och då bor jag i "djungeln" 4mil utanför Surin.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Hejsan! Tänkte dra ner till Thailand i aug. och plugga distans ett halvår.

Min fråga lyder: Hur svårt är det att fixa eget internet i Thailand - ifall man inte hittar något schysst boende som har det ?

Finns det typ som tele2 -bärbart surf här i Sverige?

Jag förlitar mig inte på att klara mig på alla "hotspots" med gratis wifi.

MVH Isabelle

Beror på var. Men på de "vanliga" orterna har flera rapporterat att det fungerar bra. På många ställen i inlandet är det knepigare.

SE UPP då du köper Internettjänsten på VILKEN SORTS hastighet de pratar om. Det är STOR skillnad på hastighet på "thainet" (=mäter surfhastighet INOM Thailand) och de, som mäter hastigheten på internet till utlandet. Kabel till utlandet har alldeles för liten kapacitet.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_2999.jpg

Körde med en upplåst comviq modem och den fungerade perfekt. Köpt 10 timmar internet på sju-11 för 15 kr. Bara fylla på den eller köpa någon annan internet sim på plats.

Hastigheten var 2mb ner och 1 mb upp.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_2999.jpg

Körde med en upplåst comviq modem och den fungerade perfekt. Köpt 10 timmar internet på sju-11 för 15 kr. Bara fylla på den eller köpa någon annan internet sim på plats.

Hastigheten var 2mb ner och 1 mb upp.

Jaha så "råkade" flaskan komma med i bild med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...