Jump to content
IGNORERAD

Udon är inte pattaya


floggbob

Recommended Posts

Caveman! Naturligsvis förstår du inte vad jag skriver,men kanske andra fattar

Jag tolkar ditt svar som att om TS har fler frågor så skall han PM:a dem till den erfarna Baa i fortsättningen...

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    7

  • pigge01

    6

  • Baa

    6

  • Poffa

    6

Mest aktiva i denna tråd

Varför tycker du att man ska hacka på Patong? Måste man hacka på något?

Nej igentligen inte.

Bara ett annat dumt förslag på en ort, med stor Svensk turist industri.

(som Pattaya inte har)

Som komentar till TS klantiga inlägg.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Caveman! Har du hört den om hur fan tolkar bibeln. Vad jag än skriver så är det fel i ditt synsätt.Så det spelar ingen roll .Larbejo skriver allt är fel.

Ändrades av larbejo
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst skitjobbigt att Pattis får hela skiten!

Ingen har besökt Pat Pong BKK gammal risodling!

Detta problem får ni väl överföra på Jänkarna eller??????????????????

Men att pattis fått så dåligt rykte är pga veitnamkriget!

Kåta jänkare ville ha busslaster med brudar från BKK!

Ring Waschington o klaga!!

'Förövrigt är Pattaya med omnjäd ett väldigt trevligt semestermål om ni tar Er tid! :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit ute och lekt med vatten tillsammans med släktens ungar och även efter det så var orken rätt liten att posta. Vad är oklart med att i beerbars mm så kan män ta sig större friheter med damerna då alla är med på vad det är för ställe? Och ang örebro har jag ingen aning om, där jag växte upp får killar en smäll om de är för närgångna.

Jag orkar inte ens besvara hela pattis frågan då det uppenbarligen är skitsamma vad någon skriver som inte bor där så det kommer aldrig leda någonstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

T.ex öppetider.

Patong stänger fram på nattkröken. I Pattaya gäller uppenbarligen inte det här med lagstadgad stängningstid.

GoGo barer. I Patong är damerna fövisso lättklädda, men påklädda. I Pattaya finns det i många fall ett badkar med damer i en klädsel avsedd för just badning. D.v.s. helnakna.

Publiken. På Bangla, i alla fall före sen natt, är det en mycket blandad publik. Även familjer med barn. Vilket inte är något större problem eftersom det i motsats till Walking inte står ett par hundra lättklädda damer med plakat som reklampelare för GoGo barer och ropar på Bangla. Det finns inte heller några offentliga "skyltskåp" där man vare sig man vill får en inblick i hur poledance går till. Däremot ett antal "damfria" barer lämpliga just för familjer.

Exemplen kan göras många.

Poffa

Hej

Jag har ju haft med mig både frugan och vår son till Pattaya och jag är inte det minsta orolig att promenera med honom där ens på Walking street, och visst är det mängder av barnfamiljer i Pattaya, vår son lekte med en massa barn varje dag på stranden vid beach road.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tolkar ditt svar som att om TS har fler frågor så skall han PM:a dem till den erfarna Baa i fortsättningen...

VAAAAA... :huh::huh::huh:

Vaffödäää?

Erfaren, tja, man är ju inte purung direkt och i Udon har jag bott några år, men i Thailand äro vi alla barn, eller???

Lillpojken Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

VAAAAA... :huh::huh::huh:

Vaffödäää?

Erfaren, tja, man är ju inte purung direkt och i Udon har jag bott några år, men i Thailand äro vi alla barn, eller???

Lillpojken Baa

Så sant som det är sagt!!!!!! :great:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

VAAAAA... :huh::huh::huh:

Vaffödäää?

Erfaren, tja, man är ju inte purung direkt och i Udon har jag bott några år, men i Thailand äro vi alla barn, eller???

Lillpojken Baa

Hej Baa.

Det var Laberos ord i ett tidigare svar så som jag tolkade det, backa en sida eller två så ser du.:)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ändå du som uppfann Walking street till "syndens näste"

det var väl mest det som jag opponerade mig emot, sen att du

jämnför Bangla och Walking är en haltande jämnförelese, i det

fallet kan man jämnföra vad som helst och få vad som helst att

bli "syndens näste", "tjuvarnas marknad" eller "katoyernas huvudstad"

Och nästa gång du är i Pattis, ta med familjen på walking street

men som sagt var - Gå inte in på någon av sidosoierna eller på nån bar

utan upplev folkfesten med 30.000 människor varje kväll och ät på

någon av turistfällorna, ät en underbar glass, se uppträdanden

på någon av dom femtiotals banden som uppträder och släpp loss

ni kanske blir överaskade hur kul man kan ha på walking street. :drinks:

Hur man kan tycka att WS inte är syndens näste i Pattaya är en gåta och får nog gå under kapitlet argumentation för argumentens skull snarare än något annat. :)

Argumentet att WS är barn -och familjevänligt OM man inte går in på sidosoi, inte går in på en bar, inte går in på en go-go eller blundar hela promenaden igenom är också lite udda.

Soi 6 är säkerligen också jättesyndig om man ser soien inifrån en hermetiskt tillsluten låda. :)

Skulle absolut rekommendera en barnfamilj att ta en promenad ner för 6:an.

Men titta inte på tjejerna, gå inte in i barerna (och framför allt inte upp på rummen), bär öronproppar och låtsas som att det regnar.

Halvvägs ner på soien på höger sida finns en massage (NO SEX) och det finns matvagnar med autentisk thaimat för den äventyrlige turisten.

Musik spelas och soien ligger i princip på den romantiska stranden. Trevliga restauranger finns på flera ställen och en och annan jonglör har setts till på gatan.

Poängen är inte vad som inte finns på en gata om man blundar. Snarare vad som hittas om man tittar.

Och synd och snusk är ju inte samma sak.

Om man kunde göra en karta med en prick för varje påsättning så skulle koncentrationen vara absolut störst i området kring WS.

Antalet ST-hotel runt WS är också större än antalet ställen på 6:an.

Och kommersen kring sex, synd och nakenhet är betydligt mer omfattande på WS än på 6:an.

Yodsak må vara snuskets näste. Och boystown bögarnas.

Men syndens näste i Pattis tycker nog jag också heter Walking Street. Jonglörer eller inte.

Och bara för det sitter man och tänker tillbaka på utekvällarna på WS med Poffa och Kompis. Det slår det mesta. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Vet inte vart du fått det ifrån att Walking street är "syndens hjärta".

"syndens hjärta" i Pattaya är nog soi 6 (soi yodsak) och "boystown"

Walking street har jag rekomenderat till många kompisar med familjer

och sagt till dom walking street är en folkfest, men håll er till den

gatan, vik inte in på någon av soierna, och gå inte inte in på någon bar.

OK det står tjejer med kortkort utanför med en skylt "Beer 50 bath" men

utanför på walking är det inte speciellt porrigt. Det finns däremot

glassbarer, restauranger, trubadurer, jonglörer, och månglare av varor

som sagt en stor marknad & folkfest ända från taxikurvan till "Pattayaskylten" :drinks:

Kan inte förstå att man rekar WS till barnfamiljer. Sk sexturism-turister känns lite B. Familjer som gottar sig att kika på sexhandel ske framför ögonen på dem och deras barn och sedan kan de åka hem till Enköping och sitta och vara lite fördömande i efterhand. Vad är det som är bra för barn på WS? Man kan kalla det folkfest men allt kretsar kring prostitutionen och utan den skulle inte den sk folkfesten infinna sig. Ser inte poängen att försöka tillskriva WS (och i viss mån) Pattaya något som det inte är. Hade WS varit ett familjeställe så hade knappast så många MPR-medlemmar vallfärdat dig varje semester...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, en tråd om drängfulla faranger (antar jag) som ber sig illa åt i Udon mobiliserar snabbt hela MPR´s "Pattaya kramare"

Jag har varit på båda ställena, i pattis för en 14 dagar sedan, och att säga att WS är barnvänligt får ju en att fundera en aning.

Har varit mycket i Patong också, visserligen inte på en 5-6 månader men då fanns där ingen "Club Bossche" där damerna badar och tvättar av varandra längs bangla road. Inga skyltförnster med go-go brudar i och inga som sprang runt och marknadsförde "European girls" a-go go. Men en del ryssar och araber fanns det men inte tillsnärmelsevis så mycket som i Pattis.

Så nog fann är synden både större och mer "utvecklad" på Walking street än vad den är på Bangla road.

Jag har ju till skillnad från andra självutnämda experter här besökt båda ställena ett flertal gånger under 15 års tid...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

WS besöktes 2 ggr i vintras under 2 månaders vistelse en gång in på alcatraz och drack carlsberg en gång dagtid passerade med moppen

nä familjegator och jonglörer är ingt för mig, men visst finns det många bra musikställen att gå in och lyssna på

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, en tråd om drängfulla faranger (antar jag) som ber sig illa åt i Udon mobiliserar snabbt hela MPR´s "Pattaya kramare"

Jag har varit på båda ställena, i pattis för en 14 dagar sedan, och att säga att WS är barnvänligt får ju en att fundera en aning.

Har varit mycket i Patong också, visserligen inte på en 5-6 månader men då fanns där ingen "Club Bossche" där damerna badar och tvättar av varandra längs bangla road. Inga skyltförnster med go-go brudar i och inga som sprang runt och marknadsförde "European girls" a-go go. Men en del ryssar och araber fanns det men inte tillsnärmelsevis så mycket som i Pattis.

Så nog fann är synden både större och mer "utvecklad" på Walking street än vad den är på Bangla road.

Jag har ju till skillnad från andra självutnämda experter här besökt båda ställena ett flertal gånger under 15 års tid...

Pattaya nu och 1999 år inte samma utbud!

I dag är det näsan Söndags skola mot för 12 år sedan!

Allt skoj på senen är förbjudet idag! :crazy:

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag har inte besökt Patong och ser inte heller någon anledning till att göra det även om det finns nyansskillnader och är lite "mindre" än Pattaya enligt en del inlägg, mitt Thailand finns varken i Pattaya eller Patong.

Men jag tycker att skillnaderna verkar vara betydligt mindre än likheterna dessa båda platser emellan, och det intrycket består även efter att jag har tagit del av forumets beskrivningar av dom båda platserna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är ju lite skillnad på Udon o Pattis men den som söker han finner eller????

Tja, säg inte det.

Soi sampan mot walking street?

Day & night mot soi 7?

Nuttypark mot????

NEJ TACK klarar oss jäkligt bra med det vi har, saknar man stranden för mycket så tar det 4 timmar till Pattay eller Phuket (direktflyg).

Men en sak är säker, finner gör man..vad det nu är man söker. :crazy::crazy::crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya nu och 1999 år inte samma utbud!

I dag är det näsan Söndags skola mot för 12 år sedan!

Allt skoj på senen är förbjudet idag! :crazy:

pigge01

Brukade Ni uppträda?

Scenskräcken Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya nu och 1999 år inte samma utbud!

I dag är det näsan Söndags skola mot för 12 år sedan!

Allt skoj på senen är förbjudet idag! :crazy:

pigge01

Och för 23 år sedan var Pattaya ett riktigt bra grabbdagis :great: , till och med Walking Street var trevligt :great: , med Abbe´s bar som spelade riktigt bra musik :dance:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände med dagiset för 23 år sedan blev det kanske högskola av det hela eller ? Bara en liten tanke :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände med dagiset för 23 år sedan blev det kanske högskola av det hela eller ? Bara en liten tanke :whoco5:

Det var väl en liten övergång i mitten av 90-talet då det blev ungdomsgård för äldre, men på senare år har Pattaya förstörts av charterturister och "oseriösa turister" :( .

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte förstå att man rekar WS till barnfamiljer. Sk sexturism-turister känns lite B. Familjer som gottar sig att kika på sexhandel ske framför ögonen på dem och deras barn och sedan kan de åka hem till Enköping och sitta och vara lite fördömande i efterhand. Vad är det som är bra för barn på WS? Man kan kalla det folkfest men allt kretsar kring prostitutionen och utan den skulle inte den sk folkfesten infinna sig. Ser inte poängen att försöka tillskriva WS (och i viss mån) Pattaya något som det inte är. Hade WS varit ett familjeställe så hade knappast så många MPR-medlemmar vallfärdat dig varje semester...

det finns ju såkallat duktiga föräldrar som skolar in barnen i dess framtida yrke.

fint att det fylls på med nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl en liten övergång i mitten av 90-talet då det blev ungdomsgård för äldre, men på senare år har Pattaya förstörts av charterturister och "oseriösa turister" :( .

Undrar vilka kriterier man måste uppfylla för att bli klassad som "oseriös turist" i Pattaya, det låter väldigt allvarligt :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare seriösa turister på bargatorna eftersökes skål för lycka och välgång :drinks: CHANG PÅ DIG

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vilka kriterier man måste uppfylla för att bli klassad som "oseriös turist" i Pattaya, det låter väldigt allvarligt :) .

Det är inte så allvarligt, men det finns ju 2 veckors charter turister som sprider pengar runt omkring sig för att allt är "så billigt" :( , vilket leder till att allt blir mycket dyrare för alla långliggare. Var mycket på Walking Street förr i tiden, men har nu inte varit där på cirka 10 år.

Sedan går väl dom seriösa till armaturbutiken och inte till souvenirbutiken ;)

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...