Jump to content
IGNORERAD

Udon är inte pattaya


floggbob

Recommended Posts

Kom just hem från dansstället yellow bird i udon thani och jag börjar förstå varför faranger får lite reserverade blickar där inne från lokalbefolkningen om man inte har damsälskapet med sig ( jag har varit där med thai män).

Idag var det tre dräggiga farang idi*ter som trode att de var i Pattaya och gick runt och klämde på ALLT som rörde sig. Ingen ropade handsomeman eller liknande saker utan såg bara upprörda ut iom att detta är ett ställe för att supa och lyssna på live band, inte horbar. Hur kan man vara så långt borta i skallen att man inte fattar att det finns en anledning till att varje bord man kommer till töms på folk?

Om någon här är en av de dräggiga idi*terna så kanske det vore dags att ni kollar upp ett par glasögon eller grytvantar så ni kan hålla fingrarna i styr.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    7

  • pigge01

    6

  • Baa

    6

  • Poffa

    6

Mest aktiva i denna tråd

Kom just hem från dansstället yellow bird i udon thani och jag börjar förstå varför faranger får lite reserverade blickar där inne från lokalbefolkningen om man inte har damsälskapet med sig ( jag har varit där med thai män).

Idag var det tre dräggiga farang idi*ter som trode att de var i Pattaya och gick runt och klämde på ALLT som rörde sig. Ingen ropade handsomeman eller liknande saker utan såg bara upprörda ut iom att detta är ett ställe för att supa och lyssna på live band, inte horbar. Hur kan man vara så långt borta i skallen att man inte fattar att det finns en anledning till att varje bord man kommer till töms på folk?

Om någon här är en av de dräggiga idi*terna så kanske det vore dags att ni kollar upp ett par glasögon eller grytvantar så ni kan hålla fingrarna i styr.

Alla som jobbar i Pattis kommer från Udan!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

hahah ja det ligger väl mycket i det :) men udon är stort och omvänt gäller inte för alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Alla som jobbar i Pattis kommer från Udan!!!

Nej jag känner en som kommer från Pitsanoluk och en som kommer från Sa Keo :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för skillnad på udon och Pattaya då någon som vet är det fest eller kanske dessa faranger tänkte och drack en chang till :whoco5:och gick runt och betedde sig som svin :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit på YB ett par ggr, lite väl hög volym för min smak, men horbar är det inte i den bemärkelsen att det skall jmf med beerbars, däremot "behöver" man inte gå ensam hem om man inte önskar det därifrån heller.

Baa.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Udon är inte Pattaya"

Det är vi glada över men vill man gå mellan barerna och bli uppvaktad av damerna så kan man ju ta en repa på Udon Day & Night.

Inte på långa vägar som i Pattaya men är man sugen på att dricka och umgås med damer så kan man inte misslyckas, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Udon Thani är precis som 99% av alla andra Thailändska städer inte som Pattaya, och för dom som inte vet om detta så kan det bli en obehaglig överraskning, och man kan råka mycket illa ut nästan överallt i Thailand om man beter sig som en "sexturist" på fel plats.

Och detta tycker jag är helt normalt och förväntat, och det bör ses som en sund reaktion och behandling av människor som absolut inte borde lämna barområdena, att se ned på och behandla ett helt lands folk som prostituerade bestraffas helt riktigt hårt av lokalbefolkningen och det slutar oftast på ett sjukhus.

Just Yellow Bird som nämns frekventeras oftast av "vanligt" folk typ affärsmän, brölloppsgäster, man firar födelsedagar och gäster ifrån det närliggande hotellet, och enstaka västerlänningar, ibland dyker det upp lite tjejgäng kanske ifrån Universitetet eller ifrån någon arbetsplats, men det brukar också finnas några tjejer som raggar kunder bland dessa.

Just västerlänningar brukar bli bjudna både på mat, dryck och danser av dom glada Thailändska sällskapen och det är mycket tråkigt om folk missbrukar deras gästfrihet och skämmer ut sig, det drabbar synen på alla andra västerlänningar.

Problemet för fulla västerlänningar är väl bl.a att dom inte vet vilka som är där för att dansa och ha roligt eller vilka som är där för att hitta någon affärsman eller liknande som dom kan följa med till rummet, och detta bäddar för konflikter, men om gästen inte är oartig brukar ställets vakter ingripa och tillrättavisa dom, men går man över gränsen så kan det bli problem.

Och man ska ha klart för sig att det oftast också finns civila poliser bland gästerna, så Udons små barområden är nog att rekommendera om man söker damer och är ute och raggar på samma sätt som fulla turister i Pattaya.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har vart i Udon och visst raggar brudarna, men jag var kanske på fel ställen *smile*

Nä skämt o sidå Udon är väl som alla andra Thailänska städer, 80% av sexhandel står Thai själva för med undantag för vissa städer.

Så vill man ha en dam med till rummet fråga lokalbefolkningen dom vet vart dom finns, om man nu är ute efter det.

Och visst kan man flörta in sig hos en dam på en livebar, som har ett vanligt jobb men det är svårare att få med henne hem första kvällen.

Det är väl ingen skillnad på¨det i Thailand eller nåt annat land, och att det finns fulla och kladdiga killar det finns överallt i vilket land du än kommer till.

Du skrev att du såg tre st på livebaren, jag ser fler en utekväll på nån nattklubb i Örebro

Men jag skriver inte att Örebro är inte Pattaya, men du måste erkänna att det finns mer sällskapliga damer i Udon än i som ex Korat som är bra mycket större än Udon.

Och det kan väl ligga i att jänkarna hade en stor flygbas där, tror den var till och med störst.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom just hem från dansstället yellow bird i udon thani och jag börjar förstå varför faranger får lite reserverade blickar där inne från lokalbefolkningen om man inte har damsälskapet med sig ( jag har varit där med thai män).

Idag var det tre dräggiga farang idi*ter som trode att de var i Pattaya och gick runt och klämde på ALLT som rörde sig. Ingen ropade handsomeman eller liknande saker utan såg bara upprörda ut iom att detta är ett ställe för att supa och lyssna på live band, inte horbar. Hur kan man vara så långt borta i skallen att man inte fattar att det finns en anledning till att varje bord man kommer till töms på folk?

Om någon här är en av de dräggiga idi*terna så kanske det vore dags att ni kollar upp ett par glasögon eller grytvantar så ni kan hålla fingrarna i styr.

Varför alltid hacka på Pattaya?!

Phuket och Bangkok är lika i detta avsende!

Hacka på Patong inte på Pattaya!

Dålig stil att klanka ner på vårat Pattaya först!

Hål i huvet?

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom just hem från dansstället yellow bird i udon thani och jag börjar förstå varför faranger får lite reserverade blickar där inne från lokalbefolkningen om man inte har damsälskapet med sig ( jag har varit där med thai män).

Idag var det tre dräggiga farang idi*ter som trode att de var i Pattaya och gick runt och klämde på ALLT som rörde sig. Ingen ropade handsomeman eller liknande saker utan såg bara upprörda ut iom att detta är ett ställe för att supa och lyssna på live band, inte horbar. Hur kan man vara så långt borta i skallen att man inte fattar att det finns en anledning till att varje bord man kommer till töms på folk?

Om någon här är en av de dräggiga idi*terna så kanske det vore dags att ni kollar upp ett par glasögon eller grytvantar så ni kan hålla fingrarna i styr.

Det finns väl inga Thailändskor som accepterar att du klämmer eller klappar dom i rumpan oavsett vad du är i Thailand, det är ju knappt att fruga accepterar en klapp i rumpan av mig på offentliga platser.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför alltid hacka på Pattaya?!

Phuket och Bangkok är lika i detta avsende!

Hacka på Patong inte på Pattaya!

Dålig stil att klanka ner på vårat Pattaya först!

Hål i huvet?

pigge01

Varför TROR DU att man väljer Pattaya i ett sådant här sammanhang istället för Phuket eller Bangkok ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det finns väl inga Thailändskor som accepterar att du klämmer eller klappar dom i rumpan oavsett vad du är i Thailand, det är ju knappt att fruga accepterar en klapp i rumpan av mig på offentliga platser.

Precis vad jag tänkte skriva :great: Har sett många tjejer i Pattaya som blivit förbannade när vissa idi*ter tycks tro att man kan tafsa hur som helst på tjejerna i baren.

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför TROR DU att man väljer Pattaya i ett sådant här sammanhang istället för Phuket eller Bangkok ?

Ja det undrar jag också, men du kanske kan förklara.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför alltid hacka på Pattaya?!

Phuket och Bangkok är lika i detta avsende!

Hacka på Patong inte på Pattaya!

Dålig stil att klanka ner på vårat Pattaya först!

Hål i huvet?

pigge01

Hej

Det kanske beror på att Pattaya är känt och var tidigt ute, men jag håller med om att det blir lite orättvist eftersom både Bangkok och Phuket,s Patong inte är ett dugg bättre eller sämre i det avseendet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför TROR DU att man väljer Pattaya i ett sådant här sammanhang istället för Phuket eller Bangkok ?

Detta ska "floggbob" svara på! :wai:

Inte vi andra! :crazy:

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror ej att det är så uppskattat att bete sig på ett dåligt sätt även om man är i Bkk Patong eller Pattaya barområden. Örebro eller Luleå eller Angeles city Skall man ha damer så kan man inte bete sig dåligt man skall kanske inte ta den sista ölen man kan råka riktigt illa ut var man ej befinner sig.Gå runt och klämma och känna och säga lustiga saker högt då skall man bli tillrätta visad har man tur så kan det sluta bra iallafall :huh: Vad har jag gjort hick hick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det kanske beror på att Pattaya är känt och var tidigt ute, men jag håller med om att det blir lite orättvist eftersom både Bangkok och Phuket,s Patong inte är ett dugg bättre eller sämre i det avseendet.

Mvh Isan Lover

IL för en vecka sen

"Som sagt, mina kunskaper om dom södra provinserna är i princip noll, jag har aldrig varit längre söderut än Surat Thani."

Phuket ligger söder om Surat Thani så Du har alltså aldrig varit där. Ändå vet Du att det "inte är ett dugg bättre eller sämre".

Imponerande!

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL för en vecka sen

"Som sagt, mina kunskaper om dom södra provinserna är i princip noll, jag har aldrig varit längre söderut än Surat Thani."

Phuket ligger söder om Surat Thani så Du har alltså aldrig varit där. Ändå vet Du att det "inte är ett dugg bättre eller sämre".

Imponerande!

Poffa

Hej

Det stämmer att jag inte har besökt Patong men det har många av mina vänner (både Thai och falang)som jag litar på, och jag är ju läskunnig och ett och annat TV programm har man ju sett, så jag vågar påstå att Patong inte skiljer sig nämnvärt ifrån Pattaya utan att ens ha besökt platsen, precis som vissa områden i Bangkok (t.ex Nana, Soi Cowboy) som jag däremot har besökt personligen.

Du får gärna motivera vilket du tycker är den stora skillnaden mellan Pattaya och Patong för mig förutom den geografiska alltså.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det stämmer att jag inte har besökt Patong men det har många av mina vänner (både Thai och falang)som jag litar på, och jag är ju läskunnig och ett och annat TV programm har man ju sett, så jag vågar påstå att Patong inte skiljer sig nämnvärt ifrån Pattaya utan att ens ha besökt platsen, precis som vissa områden i Bangkok (t.ex Nana, Soi Cowboy) som jag däremot har besökt personligen.

Du får gärna motivera vilket du tycker är den stora skillnaden mellan Pattaya och Patong för mig förutom den geografiska alltså.

Mvh Isan Lover

Det är nog om man pratar antal personer inom branschen ungefär lika stor procentuell skillnad mellan Patong och Pattaya som det är mellan Udon och Phuket. Minst en faktor 10!

Men har man aldrig varit där så är det inte så lätt att veta. Men åsikter kan man ha utan kunskaper.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att största skillnaden på Patong och Pattaya är de olika klientelerna som båda ställena drar.Man kan säga att det drar olika besökare: Pattaya har fått oförtjänt dåligt rykte därför att det finns det som finns där alla vet vad men hörsägen säger att Patong och Phuket är bättre:Men det finns samma saker på båda ställen men tydligen är det mer accepterat i PHUKET.Våra svenska tjejer många av dem tycker även om en liten semester flirt inget konstigt med det.Våra svenska killar blir uthängda som sexturister det är där jag tror att största skillnaden ligger mellan ryktet på PHUKET och Pattaya .PS jag tror att granngubben är sexturist han åker till Pattaya på semester.När man hör att granntjejen hon har det så bra på sina semestrar hon åker till Thailand PATONG .Ett rykte är ett rykte svårt att tvätta bort :blah:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog om man pratar antal personer inom branschen ungefär lika stor procentuell skillnad mellan Patong och Pattaya som det är mellan Udon och Phuket. Minst en faktor 10!

Men har man aldrig varit där så är det inte så lätt att veta. Men åsikter kan man ha utan kunskaper.

Poffa

Åsikter är som rövhål alla har det :) .

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på disco i Udon Thani för några år sedan, då var det unga Thaikillar som attackerade tjejerna, gumman kunde inte gå ensam på toa utan att någon ung Thaikille klämde henne på brösten i trängseln fram.

Hon vart vansinnig och örfilade upp en ung kille som försvann fortare en blixten efter utskällning och örfil.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det är nog om man pratar antal personer inom branschen ungefär lika stor procentuell skillnad mellan Patong och Pattaya som det är mellan Udon och Phuket. Minst en faktor 10!

Men har man aldrig varit där så är det inte så lätt att veta. Men åsikter kan man ha utan kunskaper.

Poffa

Patong är en miniatyr av Pattaya imo. Och, ja. Jag har varit i Patong. Så jag håller med IL i den jämförelsen. Vad är det specifikt du tycker är så stor skillnad? Mer än att Patong är mycket mindre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...