Jump to content
IGNORERAD

Udon är inte pattaya


floggbob

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    7

  • pigge01

    6

  • Baa

    6

  • Poffa

    6

Mest aktiva i denna tråd

Mja, allt lite trist att di andra städerna inte bevarat den äkta thailändska kulturen som man värnar så starkt om i Pattaya.

Barstollen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Patong är en miniatyr av Pattaya imo. Och, ja. Jag har varit i Patong. Så jag håller med IL i den jämförelsen. Vad är det specifikt du tycker är så stor skillnad? Mer än att Patong är mycket mindre.

T.ex öppetider.

Patong stänger fram på nattkröken. I Pattaya gäller uppenbarligen inte det här med lagstadgad stängningstid.

GoGo barer. I Patong är damerna fövisso lättklädda, men påklädda. I Pattaya finns det i många fall ett badkar med damer i en klädsel avsedd för just badning. D.v.s. helnakna.

Publiken. På Bangla, i alla fall före sen natt, är det en mycket blandad publik. Även familjer med barn. Vilket inte är något större problem eftersom det i motsats till Walking inte står ett par hundra lättklädda damer med plakat som reklampelare för GoGo barer och ropar på Bangla. Det finns inte heller några offentliga "skyltskåp" där man vare sig man vill får en inblick i hur poledance går till. Däremot ett antal "damfria" barer lämpliga just för familjer.

Exemplen kan göras många.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

T.ex öppetider.

Patong stänger fram på nattkröken. I Pattaya gäller uppenbarligen inte det här med lagstadgad stängningstid.

GoGo barer. I Patong är damerna fövisso lättklädda, men påklädda. I Pattaya finns det i många fall ett badkar med damer i en klädsel avsedd för just badning. D.v.s. helnakna.

Publiken. På Bangla, i alla fall före sen natt, är det en mycket blandad publik. Även familjer med barn. Vilket inte är något större problem eftersom det i motsats till Walking inte står ett par hundra lättklädda damer med plakat som reklampelare för GoGo barer och ropar på Bangla. Det finns inte heller några offentliga "skyltskåp" där man vare sig man vill får en inblick i hur poledance går till. Däremot ett antal "damfria" barer lämpliga just för familjer.

Exemplen kan göras många.

Poffa

Och om du bort ser från Walkingstreet(alla dina Pattayaexempel kom därifrån) som är en gata av 327st?

Hur ser Pattaya ut på andra sidan Sukhumvit t.ex?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Den största skillnaden mellan Patong (eller Phuket) och Pattaya är väl helt enkelt vad "vanliga" svenskar tror sig veta om orterna. Phuket är en turistort dit många svenskar varit. Till Pattaya går det inga turistresor, dit åker bara män som är ute efter sex, helst med små barn.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Och om du bort ser från Walkingstreet(alla dina Pattayaexempel kom därifrån) som är en gata av 327st?

Hur ser Pattaya ut på andra sidan Sukhumvit t.ex?

Den här tråden handlar om "synden" i Udon kontra Patong och Pattaya. Och då blir det minst sagt konstigt att man ska bortse från Walking Street. "Syndens hjärta" i Pattya.

Pattya är en stor stad och kommer man tillräckligt långt bort från Walking och Beach road så finns det inte mycket "synd" kvar. Ja norrut får man åka ganska långt.

De "syndfria" delarna av småstan Patong ligger på bekvämt promenadavstånd från Bangla. Så även i det avseendet skiljer sig orterna åt.

Poffa

Som inte alls skiver om bäst/sämst. Enbart om min kontra IL uppfattning om "synden" i resp. orter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden handlar om "synden" i Udon kontra Patong och Pattaya. Och då blir det minst sagt konstigt att man ska bortse från Walking Street. "Syndens hjärta" i Pattya.

Pattya är en stor stad och kommer man tillräckligt långt bort från Walking och Beach road så finns det inte mycket "synd" kvar. Ja norrut får man åka ganska långt.

De "syndfria" delarna av småstan Patong ligger på bekvämt promenadavstånd från Bangla. Så även i det avseendet skiljer sig orterna åt.

Poffa

Som inte alls skiver om bäst/sämst. Enbart om min kontra IL uppfattning om "synden" i resp. orter.

Jaså!

Då tycker jag att du skall backa till början på denna tråd och läsa TS inlägg 1ggn till B)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså!

Då tycker jag att du skall backa till början på denna tråd och läsa TS inlägg 1ggn till B)

Jag kommenterade detta inlägg från IL rörande "synden" i Thailand som han skrev utan att någonsin besökt Phuket.

"Det kanske beror på att Pattaya är känt och var tidigt ute, men jag håller med om att det blir lite orättvist eftersom både Bangkok och Phuket,s Patong inte är ett dugg bättre eller sämre i det avseendet."

En uppfattning jag inte delar.

TS inlägg har jag aldrig kommenterat eftersom det för mig är fullkomligt otänkbart att, som TS skrev, "gick runt och klämde på ALLT som rörde sig". Oavsett var i värden man befinner sig.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför alltid hacka på Pattaya?!

Phuket och Bangkok är lika i detta avsende!

Hacka på Patong inte på Pattaya!

Dålig stil att klanka ner på vårat Pattaya först!

Hål i huvet?

pigge01

Du vet att Pattaya är värre än Patong.. så kom inte, DVS så bor jag i rawai inte i patong ;)

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Udon är inte Pattaya

Shit....Var var jag då? när jag var i Pattaya För att inte tala om annandagsfesten, var var den ?

:crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet att Pattaya är värre än Patong.. så kom inte, DVS så bor jag i rawai inte i patong ;)

Nä! :kort:

Du klart har fel!

Pattaya är bäst! :drinks:

Där finnes inga Svenska Charter turister som förstör!

Tyvärr förmåga Ryssar! :crazy:

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Den här tråden handlar om "synden" i Udon kontra Patong och Pattaya. Och då blir det minst sagt konstigt att man ska bortse från Walking Street. "Syndens hjärta" i Pattya

Pattya är en stor stad och kommer man tillräckligt långt bort från Walking och Beach road så finns det inte mycket "synd" kvar. Ja norrut får man åka ganska långt.

De "syndfria" delarna av småstan Patong ligger på bekvämt promenadavstånd från Bangla. Så även i det avseendet skiljer sig orterna åt.

Poffa

Som inte alls skiver om bäst/sämst. Enbart om min kontra IL uppfattning om "synden" i resp. orter.

Vet inte vart du fått det ifrån att Walking street är "syndens hjärta".

"syndens hjärta" i Pattaya är nog soi 6 (soi yodsak) och "boystown"

Walking street har jag rekomenderat till många kompisar med familjer

och sagt till dom walking street är en folkfest, men håll er till den

gatan, vik inte in på någon av soierna, och gå inte inte in på någon bar.

OK det står tjejer med kortkort utanför med en skylt "Beer 50 bath" men

utanför på walking är det inte speciellt porrigt. Det finns däremot

glassbarer, restauranger, trubadurer, jonglörer, och månglare av varor

som sagt en stor marknad & folkfest ända från taxikurvan till "Pattayaskylten" :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Snart tar dom över Saab också

Rätt åt dem :giggle:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vart du fått det ifrån att Walking street är "syndens hjärta".

"syndens hjärta" i Pattaya är nog soi 6 (soi yodsak) och "boystown"

Walking street har jag rekomenderat till många kompisar med familjer

och sagt till dom walking street är en folkfest, men håll er till den

gatan, vik inte in på någon av soierna, och gå inte inte in på någon bar.

OK det står tjejer med kortkort utanför med en skylt "Beer 50 bath" men

utanför på walking är det inte speciellt porrigt. Det finns däremot

glassbarer, restauranger, trubadurer, jonglörer, och månglare av varor

som sagt en stor marknad & folkfest ända från taxikurvan till "Pattayaskylten" :drinks:

Jag gjorde endast en jämförelse mellan Bangla och Walking. Soi 6, bordellsoien i Pattya, tog jag inte ens upp eftersom att något liknande inte existerar i Patong. Christine's Massage Parlor i Patong kan liksom inte matcha en hel soi med bordeller.

Och visst Patongs motsvarighet till Pattayas "Boystown", en litet "minisoi" öster om Rat-U-Tit är bara ett skämt i jämförelse. Men inget som jag har någon erfarenhet av.

Jag har varit nere i Patong med fru och barn och besökt Bangla. Även kvällstid. Jag har även varit i Pattaya med fru och barn, men något besök på Walking har då inte varit aktuellt. Skillnaden mot Bangla är trots allt rätt stor. Cowboyuppvisning till trots.(Finns f.ö. även på Bangla)

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Jag gjorde endast en jämförelse mellan Bangla och Walking. Soi 6, bordellsoien i Pattya, tog jag inte ens upp eftersom att något liknande inte existerar i Patong. Christine's Massage Parlor i Patong kan liksom inte matcha en hel soi med bordeller.

Och visst Patongs motsvarighet till Pattayas "Boystown", en litet "minisoi" öster om Rat-U-Tit är bara ett skämt i jämförelse. Men inget som jag har någon erfarenhet av.

Jag har varit nere i Patong med fru och barn och besökt Bangla. Även kvällstid. Jag har även varit i Pattaya med fru och barn, men något besök på Walking har då inte varit aktuellt. Skillnaden mot Bangla är trots allt rätt stor. Cowboyuppvisning till trots.(Finns f.ö. även på Bangla)

Poffa

Det var ändå du som uppfann Walking street till "syndens näste"

det var väl mest det som jag opponerade mig emot, sen att du

jämnför Bangla och Walking är en haltande jämnförelese, i det

fallet kan man jämnföra vad som helst och få vad som helst att

bli "syndens näste", "tjuvarnas marknad" eller "katoyernas huvudstad"

Och nästa gång du är i Pattis, ta med familjen på walking street

men som sagt var - Gå inte in på någon av sidosoierna eller på nån bar

utan upplev folkfesten med 30.000 människor varje kväll och ät på

någon av turistfällorna, ät en underbar glass, se uppträdanden

på någon av dom femtiotals banden som uppträder och släpp loss

ni kanske blir överaskade hur kul man kan ha på walking street. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Jag vet inte riktigt vad TS är ute efter? Naturligtsvis är det inte bra att personer uppträder dåligt. Det gäller alla ställen om det nu är Udon eller Pattaya. Baa är ju en erfaren man så han vet det mesta om Udon,om du har några ytterligare frågor i ämnet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför alltid hacka på Pattaya?!

Phuket och Bangkok är lika i detta avsende!

Hacka på Patong inte på Pattaya!

Dålig stil att klanka ner på vårat Pattaya först!

Hål i huvet?

pigge01

Varför tycker du att man ska hacka på Patong? Måste man hacka på något?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Varför tycker du att man ska hacka på Patong? Måste man hacka på något?

Möjligtvis kan man hacka på TS som verkar tro/tycka att liknande beteende är acceptabelt i Pattaya :sFduh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt vad TS är ute efter? Naturligtsvis är det inte bra att personer uppträder dåligt. Det gäller alla ställen om det nu är Udon eller Pattaya. Baa är ju en erfaren man så han vet det mesta om Udon,om du har några ytterligare frågor i ämnet?

Menar du att TS inte skall fråga efter det han undrar över?

Kanske borde alla frågor skickas till dig först för ett "godkännande" innan de publiceras i forumet.

Om man inte får ställa frågor här så dör ju forumet.:suicide:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligtvis kan man hacka på TS som verkar tro/tycka att liknande beteende är acceptabelt i Pattaya :sFduh:

Han (Trådskapren = TS) har inte behagat svara!

På sitt påhopp på Pattaya.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...