Jump to content
IGNORERAD

Belåning av "farangfastigheter"?


omarama

Recommended Posts

Är det någon som har koll på hur thailänska låneinsitut ser på belåning av fastigheter (byggda och) ägda av faranger boende stadigt i Thailand?

Huset ägt av farangen alltså, på långtidsleasad mark. Eller måste det vara något annat upplägg, för att fastigheten ska kunna belånas? I sådana fall - Hur? Om de är med på det, är det då vanlig nivå på räntan?

((Det behövs en hel del om det ska räcka till flytt, bröllop, husbygge, bil och företagsstart...

Ingen aning hur mycket jag får ihop till flytten. T ex har jag en ovanlig kåk, som betalningen kan bli väldigt olika för beroende på om 0, 1 eller flera vill ha det som åretruntboende. Reaktioner bland besökare har varit allt från "WOW! Här skulle jag bilja bo också!" till chockat "Hur kan du bor här???" :) mycket beroende på att det ligger enskilt.

Så jag har ingen aning om jag behöver låna eller inte, men jag belånar hellre huset än bilen. Så det vore bra att veta om man kan belåna huset om det behövs.)))

Har du varit i Thailand någon gång?

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du varit i Thailand någon gång?

NEJ. Men det ligger i min 5års plan om och när jag och mitt knä är kompisarsmile.gifJag har några val kvar och så skall det slutkollas tyckte det var bäst att börja med slutet i historien istället för börjansmile.gifså har jag gjort hela mitt liv när jag byggde upp företag i ryssland och tog en liten klubb till elitseriensmile.gif.men där började vi nere och gick upp så det blev ju tokigt men man måste se allt i ett 5-10 års perspektiv vilket inte 99,95% av mpr ej kan.i vilket fall som helst så sitter jag i mitt ovanliga hus i mitt ovanliga rum och skriver ovanligt obegripliga inlägg för det mestasmile.gif. sorryicon_baggirl.gif kunde fan inte hålla mig. MVH Hnjap.gif

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

NEJ. Men det ligger i min 5års plan om och när jag och mitt knä är kompisarsmile.gif(((Jag har några val kvar och så skall det slutkollas) tyckte det var bäst att börja med slutet )i historien istället för början)smile.gifså har jag gjort hela mitt liv när jag byggde upp företag i ryssland och tog en ((liten klubb till elitserien)smile.gif.men där började vi nere) och gick((( upp så det blev ju tokig)t men) man )måste se allt i ett 5-10 års perspektiv (vilket inte 99,95% av mpr ej kan).i ((((((vilket fall som helst så sitter jag i mitt ovanliga hus i mitt ovanliga rum och skriver ovanligt obegripliga inlägg för det mesta. sorryicon_baggirl.gif kunde fan inte hålla mig. MVH Hnjap.gif

Ok nu fattar vi precis :crazy:

Sorry kunde inte hålla mig att hjälpa till att förtydliga lite :drinks:

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok nu fattar vi precis :crazy:

Sorry kunde inte hålla mig att hjälpa till att förtydliga lite :drinks:

rotfl.gifgreat.gif. Nu ser jag oxå hela perspektivet av allt.crazy.gif.Tack för hjälpen tomav-109998.gif..MVH HN

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...