Jump to content
IGNORERAD

Farsa på "gamla dar"


Isaan Butterfly

Recommended Posts

Grattis Baa till den nya familjemedlemmen :great: Nu fick vi en ny medlem till våra Vintervikenträffar(hoppas han kommer in på Tigern :crazy: )Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    3

  • Sek Losos uncle

    2

  • Inaktiv Medlem

    2

  • mooton

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inaktiv Medlem

För gammal för vad då? Att ta hand om ett barn kräver sin man/kvinna och att det inte spelar nån roll, där går det utanför mitt förstånd, det är väl klart att det spelar roll, ett barn mår bra av att ha två föräldrar, självklart, men hur många s.k. skillsmässobarn växer upp även i Sverige med en förälder där barnet ifråga inte har en susning om farsgubben är 25 eller 75.

Att man skaffat sig livserfarenhet och varit ute i världen och vidgat vyerna gör att det inte alls känns speciellt konstigt med barn även om man passerat de 60 för ett tag sedan, och till sist, det har väldigt stor betydelse på vilken mänsklig nivå, även fysiskt man befinner sig. Alla är och tänker vi olika, jag har inte rätt att bedömma andras val, lika lite som jag bryr mig om andras tyckande, bara man inte hävdar sanningar som är lögner, då jävlar.

Grattis till barn och en vacker fru från TL, såg inte förrän nu att du nyligen har fått ett barn på gamla dar och försår att ni båda är jättelyckliga. Jag dömmer inte andra för vad de har gjort, mitt svar var vad jag anser om att få barn när man är över 60 och det var ett svar på den första posten i tråden där TS efterfrågade synpunkter och jag redogjorde för hur jag ser på detta. Det jag menade med att det kan bli problem för fadern att ta hand om ett barn är att många blir sjuka eller får på annat sätt nedsatt förmåga från de är 60 till 80, en tid under vilket barnet behöver stöd. OM det händer är det inte med nödvändighet en katastrof för barnet, speciellt om det ekomoniska är säkrat och andra ställer upp med det praktiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

JackHammer

Fick ju i och för sig mitt femte barn när jag var 52 så det kanske är lite väl ungt för att uttala sig i denna tråd.

Men med tanke på att det är det bästa jag upplevt och att kontakten mellan mig och den lilla flickan är perfekt

så tvekar jag inte att skaffa fler barn. Det är ju faktiskt en helt annan sak att hantera tiden, omtanken och vara

en bra farsa nu jämfört när pulsen slog hetare och snabbare och man jagade både karriär och byten. Det

handlar för mig nog mer om att hitta en kvinna som är tillräckligt bra för att finnas vid min sida och inte sviker

när åskan går...

Som ni kanske förstår så blev det sista äktenskapet inte riktigt vad jag väntat mig och att det finns oärliga kvinnor

har inget med nationalitet att göra... min var iofs engelsk men fan vad hon svek när jag behövde henne som mest.

Jag har inga problem med att hitta damer i olika åldrar och det förvånar mig eftersom jag själv inte upplever mig

som attraktiv men jag kanske har nån störning som gör att spegelbilden inte speglar verkligheten. Problemet är

väl snarare att jag just nu har för många som är intresserade av det jag kan ge när jag själv fortfarande slickar

såren från att veta att X-et och hennes nya vän bor i mitt hus med mina ungar runt omkring sig... fan där fick jag

tillbaka för alla gånger man dumpat brudar :whistle:

I vilket fall som helst så funderar jag på att byta miljö helt för att få nåt annat att tänka på... är inte ute efter bartjejer

eller one night stands eftersom det finns i överflöd här hemma. Frågan är om jag skulle våga åka ner till Thailand

efter att ha drömt om det sedan barnsben. Tycker att damerna där är extraordinärt vackra men har även hört att de

kan vara jävligt jobbiga med tanke på att de lär skrika och tjata nåt alldeles förbannat på sina gubbar. Stämmer

detta så vore jag tacksam för lite tips om det går att skruva ner volymen och deras hormoner på andra sätt än att

hålla dem sysselsatta i sängen hela tiden vilket givetvis inte är nån trist sysselsättning men kanske lite enahanda!

B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...