Jump to content
IGNORERAD

Farsa på "gamla dar"


Isaan Butterfly

Recommended Posts

Isaan Butterfly

Mitt exempel på `` Farsa på gamla dar``

post-3130-0-98590600-1305007739_thumb.jp

Farsan 60

Morsan 31

Grabben 7 månader

Morsan fotade

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    3

  • Sek Losos uncle

    2

  • Inaktiv Medlem

    2

  • mooton

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

För er som ska bli Pappa.

Ni tar väl tidigt kontakt med era barn?

Det gör iallafall dessa herrar som via en slang och tratt talar o sjunger med barnen.

post-5068-0-85925300-1305025621_thumb.jp

http://www.thairath.co.th/content/tech/170175

5555 Den där har jag missat, brukar viska lite i naveln ibland... :giggle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

För er som ska bli Pappa.

Ni tar väl tidigt kontakt med era barn?

Det gör iallafall dessa herrar som via en slang och tratt talar o sjunger med barnen.

Jag pratade med en för någon år sedan, men utan slang och tratt::

-Är du pojke eller flicka?

-Hur ska jag kunna veta det? undrade ungen :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp, till konstapel batongnisse och en del andra belackares stora förtret så har han nu anlänt, Mario, 3,2 kg och med alla tår o fingrar på plats.

Mor o son mår rätt bra och förväntas hem till stugan om några dagar så det gäller att ta tillvara på nattsömnen. :dance1:

post-3426-0-74400800-1305553424_thumb.jp

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

G R A T T I S ! :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

GRATTIS å lycka till ,själv är man så gammal att man ska bli farfar i sommar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkla krutgubbe B).

Stort Grattis.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ett stort grattis till hela familjen :party:

önskar

Kenneth Phat Jittra

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Grattis baa med familj det visste jag inte trots att jag tycker mig ha bra koll på MPR familjen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stort grattis från mig och Lillkrabban, fan vad roligt!!!! :av-109998::av-109998: Hälsa och gratta Storkrabban med från oss.

Ska bli kanonkul att träffa Mario i Udon i höst/vinter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!

Min pappa var runt 60 när jag föddes och jag hade alla armar och ben enligt reglementet.

Om du vill höra mina reflektioner kring detta så är det bara att läsa vidare.

Jag såg det som ett privilegium att ha en pappa som hade en livserfarenhet som vida översteg mina klasskamrater.

Vishet kommer för det mesta med åren och det uppskattades av mig.

Han hade ett äktenskap i bagaget men hans första fru dog i cancer. Jag har flera syskon som är äldre än min mamma och det var ju självklart lite pinsamt när jag var i tonåren. Det var lite obekvämt när folk frågade om han var min farfar men jag var stolt över min far så jag sa alltid att han är min pappa utan att lämna mer för diskussion.

Min far gick bort när jag gjorde lumpen (19 år) och det var inte lätt. Det var så mycket jag inte hann fråga honom. Så mycket som jag ville att han skulle lära mig.

Det är den största nackdelen med en förälder som kommit upp i åren så skaffa dig ett starkt band med ditt barn och tag vara på tiden. Ingen lever för evigt så enkelt är det ju som bekant.

Spelar ingen roll hur gammal man är när man blir förälder så länge man gör ett bra jobb med mycket kärlek och omtanke! Finns inte NÅGOT som säger att man är en lämpligare förälder bara för att man håller EU standard i ålder. För mig så handlar det om mognad och lämplighet. Åldern har ingen större betydelse förutom faktumet att barnet inte har en förälder lika länge som kompisarna i samma ålder.

Återigen, ett stort grattis!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag också ett barn i en hel vecka.

Det är härligt att natta ett barn, när man är 57 år ung (gammal).

Men jag skulle inte börja om från början.

Andra gör sina beslut för att hålla kärleken vid liv.

Det här var bara mina tankar i denna tråd..

post-5021-0-26907100-1305573040_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Inte aktuellt just nu, men små antydningar börjar komma om att en liten bebis står högt på önskelistan. Ja, varför inte egentligen? Det är ju en krydda i livet. Visserligen var jag under tretti förra gången och nu är jag 61 ”på papperet”, men innanför skalet, inte en dag över 35!

Frun säger: Bättre en gammal pappa än ingen alls! Det finns massor av barn som bara har en förälder. Klok synpunkt, men hur är det egentligen? Är det rätt emot barnet att bli pappa efter 60?

Jag ställer frågan till er med erfarenhet! Vilka positiva/negativa upplevelser har ni av att vara småbarnsförälder på ”gamla dar” ? Hur bemöter man t.ex. omgivningens reaktioner i Sverige resp. Thailand? Fördomar finns det ju i överflöd ändå och att knalla runt med barnvagn minskar inte antalet åsikter antar jag.

MHV

Kvinnan vill nog ha barn för att det garanterar att hon och barnet blir försörjda av dig och kanske också få eventuella tillgångar när du lämnar in. Inget fel i det om du är med på det, men för egen del skulle jag inte vilja vara 80+ när barnet är 20. Att du är för gammal redan tidigare än så för att ta hand om ett barn spelar mindre roll genom att det tas omhand av kvinnan och hennes släkt om det behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Baa.

Jättekul.

Hälsa de två.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

(Till Stray Dog)

Kvinnan vill nog ha barn för att det garanterar att hon och barnet blir försörjda av dig och kanske också få eventuella tillgångar när du lämnar in. Inget fel i det om du är med på det, men för egen del skulle jag inte vilja vara 80+ när barnet är 20. Att du är för gammal redan tidigare än så för att ta hand om ett barn spelar mindre roll genom att det tas omhand av kvinnan och hennes släkt om det behövs.

De flesta kvinnor vill ha barn.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinnan vill nog ha barn för att det garanterar att hon och barnet blir försörjda av dig och kanske också få eventuella tillgångar när du lämnar in. Inget fel i det om du är med på det, men för egen del skulle jag inte vilja vara 80+ när barnet är 20. Att du är för gammal redan tidigare än så för att ta hand om ett barn spelar mindre roll genom att det tas omhand av kvinnan och hennes släkt om det behövs.

För gammal för vad då? Att ta hand om ett barn kräver sin man/kvinna och att det inte spelar nån roll, där går det utanför mitt förstånd, det är väl klart att det spelar roll, ett barn mår bra av att ha två föräldrar, självklart, men hur många s.k. skillsmässobarn växer upp även i Sverige med en förälder där barnet ifråga inte har en susning om farsgubben är 25 eller 75.

Att man skaffat sig livserfarenhet och varit ute i världen och vidgat vyerna gör att det inte alls känns speciellt konstigt med barn även om man passerat de 60 för ett tag sedan, och till sist, det har väldigt stor betydelse på vilken mänsklig nivå, även fysiskt man befinner sig. Alla är och tänker vi olika, jag har inte rätt att bedömma andras val, lika lite som jag bryr mig om andras tyckande, bara man inte hävdar sanningar som är lögner, då jävlar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...