Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Thaksin: "Jag tänker influera Thailand"


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Före detta premiärminister Thaksin Shinawatra säger i en intervju med Wall Street Journal

i Dubai att han planerar att influera Thailands ekonomiska och politiska inriktning om partiet

Puea Thai vinner i det uppkommande allmänna valet.

Hans mål på kort sikt är att sänka företagsskatter och att benåda alla människor som blivit

dömda för politiska brott sedan den militärkupp som störtade hans regering skedde, September 2006.

"Den här konflikten har pågått i 5 år och många människor lider mental och fysiskt.

Vi borde starta om på nytt för att hjälpa landet att frodas" sade han.

Samtidigt tänker Thaksin-sympatisörerna i "Enad front för Demokrati" (UDD) kräva 39,8 miljoner

Baht i kompensation för 16 rödskjortor som dödades eller skadades i sammandrabbningarna mellan

UDD och militären vid Khok Wua-korsningen den 10e April förra året.

Källa: http://www.bangkokpo...a-thai-campaign

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad ska/kan man säga. vilken tomte.

Na nu kommer jag att få IL på mig men det tar jag...

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad ska/kan man säga. vilken tomte.

Na nu kommer jag att få IL på mig men det tar jag...

Tomtar är ju normalt klädda i rött :giggle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så sant så.

Tur att men inte är tomte i detta läge iaf...

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Tveksamt till att Montenegrinska medborgare får lov att blanda sig i politiken i Thailand?

Varför inte i så fall erbjuda Mona Sahlin ett jobb med att styra upp politiken här, hon skulle göra ett bättre jobba än alla andra kandidater tillsammans?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Får utlänningar blanda sig i Thailändsk politik?

Ja visst får vi det, så länge vi är utanför Thailands gräns så kan de ju inte stoppa oss att tycka vad vi vill

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst får vi det, så länge vi är utanför Thailands gräns så kan de ju inte stoppa oss att tycka vad vi vill

Vissa får ju till och med utse PM-kandidater helt på egen hand ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ja det är nog ingen tillfällighet att dom snälla och omtyckta tomtarna är röda och inte blåa.:giggle:

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det är nog ingen tillfällighet att dom snälla och omtyckta tomtarna är röda och inte blåa.:giggle:

Mvh Isan Lover

Blått är ju drottningen färg ! Vad är det för fel med henne nu då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Blått är ju drottningen färg ! Vad är det för fel med henne nu då ?

Hej

Själv föredrar jag nog en röd tomte framför en blå drottning, men smaken är ju som baken.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv föredrar jag nog en röd tomte framför en blå drottning, men smaken är ju som baken.

Mvh Isan Lover

Jag gillar nog tjejer med än tomtar

Fast det är ju min smak ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...