Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Kambodja nekar benådning av fängslade gulskjortor


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailand får väl lita på DSI, för enligt dig så vet ju inte ens de i vilket land han befinner sig.

DSI är väl en thailändsk myndighet ?

Går man ut i press med sina misstankar han kan nog ganska torrt på fötterna och när man begärde bl.a Arisman utlämnad i oktober förra året var man nog rätt säkra på att han fanns där då

Just nu har jag ingen information om varken honom eller vad DSI vet, Har du ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    31

  • Isaan Butterfly

    10

  • Magnus-Chumphae

    10

  • Caveman

    7

Mest aktiva i denna tråd

DSI är väl en thailändsk myndighet ?

Går man ut i press med sina misstankar han kan nog ganska torrt på fötterna och när man begärde bl.a Arisman utlämnad i oktober förra året var man nog rätt säkra på att han fanns där då

Just nu har jag ingen information om varken honom eller vad DSI vet, Har du ?

Just nu kan inte ens DSI hitta honom men du begär bevis från mig att jag skall veta ?

:whistle:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om den nu eftersökta finns i Kambodja är det mycket tveksamt dom utlämnar någon som riskerar dödsstraff i sitt hemland.

Kanske Kambodja har undertecknat någon konvention om detta när dom avskaffade dödsstraffet?

//K

Ändrades av Kentan

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Och särskilt inte om dom sympatiserar med de röda och inte med Thailands regering

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och särskilt inte om dom sympatiserar med de röda och inte med Thailands regering

Jo det är säkert en stor bidragande orsak. Thailand och Kambodjas regering verkar vara oense om det mesta och detta är inget undantag.

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Och särskilt inte om dom sympatiserar med de röda och inte med Thailands regering

Nu får du ge dig tror du att det funkar så att länder struntar i de internationella överenskommelserna bara för att de ej gillar den regering som förtillfället sitter vid makten i ett grannland, nä det är trams klart de uppförsig så som de ska isynnerlighet Kambodja som får så mycket stöd nu via FN för att bygga upp landet efter de "PolPot regimen"

Däremot brukar inget land låta sina myndigheter eller myndighetspersoner skrika ut ogrundade anklagelser mot andra länder.

Det verkar nästa som de kommit med dessa anklagelser för att försöka få loss de "Gula" som dömts för spioneri vilket vore ett synnerligen osmaklig beteende. Då har säkerligen Thailands PM redan innan låtit förstå att han inte bryr sig om vad Kambodjas PM svarar därför att han själv skulle ej komma på en så vansinnig idee när det gäller mellanstatlig ageerande!

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du ge dig tror du att det funkar så att länder struntar i de internationella överenskommelserna bara för att de ej gillar den regering som förtillfället sitter vid makten i ett grannland, nä det är trams klart de uppförsig så som de ska isynnerlighet Kambodja som får så mycket stöd nu via FN för att bygga upp landet efter de "PolPot regimen"

Däremot brukar inget land låta sina myndigheter eller myndighetspersoner skrika ut ogrundade anklagelser mot andra länder.

Det verkar nästa som de kommit med dessa anklagelser för att försöka få loss de "Gula" som dömts för spioneri vilket vore ett synnerligen osmaklig beteende. Då har säkerligen Thailands PM redan innan låtit förstå att han inte bryr sig om vad Kambodjas PM svarar därför att han själv skulle ej komma på en så vansinnig idee när det gäller mellanstatlig ageerande!

Mvh

M-C

Länder har startat krig mellan varandra för mindre anledningar så jag får hoppas du glömde flera stora ironi-flaggor bakom ditt inlägg

Du är nog en av få i världen som tycker Kambodja är ett trevligt och rekorderligt land som följer lagar och regler

Och anklagelserna om att röda ledare gömmer sig i, och skyddas av, Kambodja kom väl innan de gula fängslades i Kambodja :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Han får tycka vad han vill. Abhisit är per definition PM i Thailand och det är med honom han diskuterade ärendet

Att du personligen inte gillar att han är PM är dina problem

Hej

Ja jag gillar definitivt valda ledare, men mitt inlägg denna gång gällde hur Hun Sen såg på saken.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja jag gillar definitivt valda ledare, men mitt inlägg denna gång gällde hur Hun Sen såg på saken.

Mvh Isan Lover

Och mitt svar var på den frågan avseende första raden

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och särskilt inte om dom sympatiserar med de röda och inte med Thailands regering

Hej

Du menar om dom sympatiserar med landets valda regering som avsattes i en militärkupp, det finns ju en möjlighet att det är så eftersom det finns ganska många både människor och länder som inte accepterar militärkupper, så kanske Hun Sen och Kambodjas stöd ligger hos dom som utsattes för kuppen och massakern, vad vet jag, men omöjligt är det absolut inte.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du menar om dom sympatiserar med landets valda regering som avsattes i en militärkupp, det finns ju en möjlighet att det är så eftersom det finns ganska många både människor och länder som inte accepterar militärkupper, så kanske Hun Sen och Kambodjas stöd ligger hos dom som utsattes för kuppen och massakern, vad vet jag, men omöjligt är det absolut inte.

Mvh Isan Lover

Nej. Det menar jag INTE !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...