Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Kambodja nekar benådning av fängslade gulskjortor


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Den Kambodjanska regeringen har nekat Thailands krav om att be kung Norodom Sihamoni att benåda

dom 2 högt uppsatta medlemmar av gulskjortorna som sitter fängslade i Kambodja för spionage.

Detta sade den Kambodjanska utrikesministern Hor Namhong under Onsdagen.

"Enligt Kambodjansk lag, oavsett brott, så måste man sitta av 2 tredjedelar av sitt straff

innan man kan bli benådad. Dom är därför inte kvalificerade för det" fortsatte han.

Uttalandet gjordes till journalister på Phnom Penh International Airport, strax innan hans

avresa till Indonesien där han ska samtala med Thailand om gränsfrågor.

Thailands ambassadör i Kambodja, Prasas Prasavinichai skickade ett officiellt brev till

det Kambodjanska utrikesministeriet den 16e Mars, där han bad dom att benådade de 2 Thailändarna.

På bilden syns Hor Namhong.

Källa: http://english.peopl...51/7342141.html

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    31

  • Isaan Butterfly

    10

  • Magnus-Chumphae

    10

  • Caveman

    7

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hej

Detta tycker jag är bra, dessa människor som genom sitt agerande startade ett mindre krig mellan Thailand och Kambodja borde få sitta ganska länge som varnande exempel och inte minst för den ödeläggelse och allt elände som drabbade befolkningen på båda sidor av gränsen tavk vare dessa id--ter.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Starkt av Kambodja att inte särbehandla dessa fanatiker från Thailand

trots att starka krafter i Thailand försökt få särbehandling för dem enligt thailändska

makthavarprinciper.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

:ironi:

Hej

Detta tycker jag är bra, dessa människor som genom sitt agerande startade ett mindre krig mellan Thailand och Kambodja borde få sitta ganska länge som varnande exempel och inte minst för den ödeläggelse och allt elände som drabbade befolkningen på båda sidor av gränsen tavk vare dessa id--ter.

Mvh Isan Lover

Tur att de inte bedömmer rödskjortornas aktioner likadant :ironi:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

:ironi:

Tur att de inte bedömmer rödskjortornas aktioner likadant :ironi:

''

Måne

Vilka aktioner har Rödskjortorna haft i Kambodja?

Har missat detta

Link to comment
Dela på andra sajter

''

Måne

Vilka aktioner har Rödskjortorna haft i Kambodja?

Har missat detta

Lierade med några svarta kanske????

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Lierade med några svarta kanske????

Och vart flydde röda ledare efter demonstrationerna .

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Och vart flydde röda ledare efter demonstrationerna .

Till de rödas kvarter i Bangkok, till Chiang Mai och till Isaan.

Varför skulle de fly till ett osäkert Kambodja när de har ca hälften av Thailands befolkning bakom sig?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan! Värst vad snabbt en del kommer till gulskjortornas försvar här. Trodde dessa båda herrar seglade under färglös flagg? :whistle:

På vilket sätt har vi tagit gulskjortorna i försvar ?

Vi kräver att alla skall behandlas lika hårt !

Till de rödas kvarter i Bangkok, till Chiang Mai och till Isaan.

Varför skulle de fly till ett osäkert Kambodja när de har ca hälften av Thailands befolkning bakom sig?

Hoppas du glömde ett antal ironi-skyltar bakom den texten !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle Kambodja behandla rödingarna lika hårt? De har väl inte försökt starta något bråk med kambodjanerna?

Varför skall dom skydda brottslingar i sitt land som begått grova brott i grannlandet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Varför skall dom skydda brottslingar i sitt land som begått grova brott i grannlandet ?

Tallen

Vilka brottslingar syftar du på?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skall dom inte döma thailändare som begår brott i Kambodja?

Det skall dom absolut göra.

Men varför behandla folk olika beroende på politisk tillhörighet

Varför inte behandla alla brottslingar lika hårt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallen

Vilka brottslingar syftar du på?

De röda som tog sin tillflykt till landet efter demonstrationerna i Bangkok förra våren och som regeringen i Thailand försökt få utlämnade till Thailand för att där ställas till svars för de brott de anklagas för.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

De röda som tog sin tillflykt till landet efter demonstrationerna i Bangkok förra våren och som regeringen i Thailand försökt få utlämnade till Thailand för att där ställas till svars för de brott de anklagas för.

Vilka röda ledare, och tillika brottslingar, menar du gömmer sig i Kambodja idag?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka röda ledare menar du gömmer sig i Kambodja idag?

Just idag vet jag inte men det senaste året har det ju varit en hel del bl.a Arisman och en del andra både namngivna och icke namngivna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Svar till tallviking

Såvitt jag vet är Arisman ingen brottsling.

Han är en fd artist, mycket populär thailändsk sångare, som tagit ställning för de röda,

och så vitt jag vet är han inte dömd för något brott,

eller har du annan information?

Varför tror du Tallvikingen att Arisman finns i Kambodja?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Svar till tallviking

Såvitt jag vet är Arisman ingen brottsling.

Han är en fd artist, mycket populär thailändsk sångare, som tagit ställning för de röda,

och så vitt jag vet är han inte dömd för något brott,

eller har du annan information?

Varför tror du Tallvikingen att Arisman finns i Kambodja?

Han är anklagad för brott men eftersom han skyddas i Kambodja kan han inte ställas inför rätta för de brott han anklagas för att ha begått i Thailand

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lite svårt att förstå varför man ska blanda in thailändsk politik i ett kambodjanskt rättsfall, jag tror att Kambodja har svårt nog att hantera de brott som begås där, däribland de gula galningarnas tilltag. Visst, det vore bra om de lämnade ut Arisman så han kunde ställas inför rätta i Thailand men det ska inte ställas emot deras rätt att dömma gulingarnas brott som faktiskt begicks i Kambodja. Om sedan straffet de fick står i proportion till brottet de begick är ju en annan fråga men för min del får de gärna sitta inne ett tag för sina nationalistiska provokationer som dessutom spelade regeringsmotståndarna rätt i händerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Han är anklagad för brott men eftersom han skyddas i Kambodja kan han inte ställas inför rätta för de brott han anklagas för att ha begått i Thailand

Svar till Tallviking

Är han brottsling för att han anklags för brott? Vilket brott?

Hur kan du veta att han skyddas av Kambodja?

Det senaste jag läst om honom är att han numera bor i Europa pga politiska förföljelser i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser det helt korrekt att straffa de gula personer som begått brott i Kambodja, om nu någon är osäker på den punkten

Det jag opponerar mig mot är att dom har betydligt lägre vilja att agera mot röda än mot andra

Skulle jag vara anklagad för att ha begått t.ex mord i Thailand och flytt till Kambodja skulle jag knappast få samma frihet som t.ex Arisman fått av den kambodjanska staten

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...