Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Kambodja nekar benådning av fängslade gulskjortor


MPR Nyheter

Recommended Posts

Isaan Butterfly

De flesta som ,utan bevis eller dom, anklagas för mycket grova brott av makthavarna i Kina, Burma, Iran, Ryssland, Thailand etc skyddas väl av andra länder, framförallt i väst.

Så även Arisman mfl thailändska politiska flyktingar.

OK enligt min mening.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    31

  • Isaan Butterfly

    10

  • Magnus-Chumphae

    10

  • Caveman

    7

Mest aktiva i denna tråd

De flesta som ,utan bevis eller dom, anklagas för mycket grova brott av makthavarna i Kina, Burma, Iran, Ryssland, Thailand etc skyddas väl av andra länder, framförallt i väst.

Så även Arisman mfl thailändska politiska flyktingar.

OK enligt min mening.

Är detta "skyddande av politiska flyktingar" också dom håller på med ?

http://www.pattayadailynews.com/en/2010/10/12/dsi-reveals-assassination-squads-being-trained-in-cambodia/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken härlig tråd. :)

"Jag är demokrati och rättviseföreträdare", säger Bill. "Och tycker gott att dessa två gula skurkar kan få sitta länge som ett varningens finger för folk".

Nu är det helt ok att skita i sådana saker som "proportionalitet", "rättssäkerhet", "transparenta rättegångar" och politiska domar.

Var är kritiken mot ett skevt domstolsväsende nu? Som bortblåst! Istället tycker man att en misstänkt politisk dom i ett land styrd av en militant diktator är bra.

Eftersom de dömda är politiska motståndare till den egna uppfattningen.

Och Bull då?

"Starkt av Kambodja att inte särbehandla dessa fanatiker från Thailand", säger han.

Nähä? 2 personer, av 7, döms till fängelse.

Och får inte begära benådande p.g.a en lag som t.ex inte gällde killen som dömdes för att ha lämnat ut Thaksins flygplaner.

Var det ok att särbehandla då?

Är det egentligen inte så att just dessa två gulingar särbehandlas och får stränga straff just p.g.a politiska skäl?

Veera och hans sekreterare är dömda för spionage. Men inte en endaste gång har något sådant visats. Det enda som kommit fram är följande.

"The two were additionally charged with spying after Phnom Penh accused them of attempting to gather information in an off-limits area that could affect national security."

"Starkt", säger Bull. Ungefär som att Kambodja är en rättsstat som prioriterar allas lika behandlande när folk står inför skranket.

Fantastiskt. :)

Det är inte varje dag dessa två röda demokrativänner så tydligt visar sitt rätta virke.

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta som ,utan bevis eller dom, anklagas för mycket grova brott av makthavarna i Kina, Burma, Iran, Ryssland, Thailand etc skyddas väl av andra länder, framförallt i väst.

Så även Arisman mfl thailändska politiska flyktingar.

OK enligt min mening.

Jaha. så nu tycker du att det är ok att kriminella som flyr undan rättegångar för grova brott, trots filmbevis som hela världen sett, ska skyddas.

För de är ju på "din" sida.

Fantastiskt #2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken härlig tråd. :)

"Jag är demokrati och rättviseföreträdare", säger Bill. "Och tycker gott att dessa två gula skurkar kan få sitta länge som ett varningens finger för folk".

Nu är det helt ok att skita i sådana saker som "proportionalitet", "rättssäkerhet", "transparenta rättegångar" och politiska domar.

Var är kritiken mot ett skevt domstolsväsende nu? Som bortblåst! Istället tycker man att en misstänkt politisk dom i ett land styrd av en militant diktator är bra.

Eftersom de dömda är politiska motståndare till den egna uppfattningen.

Och Bull då?

"Starkt av Kambodja att inte särbehandla dessa fanatiker från Thailand", säger han.

Nähä? 2 personer, av 7, döms till fängelse.

Och får inte begära benådande p.g.a en lag som t.ex inte gällde killen som dömdes för att ha lämnat ut Thaksins flygplaner.

Var det ok att särbehandla då?

Är det egentligen inte så att just dessa två gulingar särbehandlas och får stränga straff just p.g.a politiska skäl?

Veera och hans sekreterare är dömda för spionage. Men inte en endaste gång har något sådant visats. Det enda som kommit fram är följande.

"The two were additionally charged with spying after Phnom Penh accused them of attempting to gather information in an off-limits area that could affect national security."

"Starkt", säger Bull. Ungefär som att Kambodja är en rättsstat som prioriterar allas lika behandlande när folk står inför skranket.

Fantastiskt. :)

Det är inte varje dag dessa två röda demokrativänner så tydligt visar sitt rätta virke.

:) Du får till det ibland, noBuzz. :)

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

:ironi:

Tur att de inte bedömmer rödskjortornas aktioner likadant :ironi:

Hej

Det är bara ett problem med det resonemanget, och det är att dom röda mig veterligen aldrig har startat något krig med ett grannland, och förmodligen aldrig har planerat något heller.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hoppsan! Värst vad snabbt en del kommer till gulskjortornas försvar här. Trodde dessa båda herrar seglade under färglös flagg? :whistle:

Hej

Det är det här jag har problem med, försvarar man dom gula i Thailand och deras förehavanden uppfattar jag också dom s.k "färglösa" som gula, men då brukar jag bli kritiserad för det.

Mvh isan Lover (som definitivt inte är färglös och hoppas att han inte blir det så länge han kan andas)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är det här jag har problem med, försvarar man dom gula i Thailand och deras förehavanden uppfattar jag också dom s.k "färglösa" som gula, men då brukar jag bli kritiserad för det.

Mvh isan Lover (som definitivt inte är färglös och hoppas att han inte blir det så länge han kan andas)

Samma fråga till dig som Bossej vägrade svara på:

Vem eller vilka har försvarat de gultröjades aktiviteter i Kambodja som dom fängslats för ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma fråga till dig som Bossej vägrade svara på:

Vem eller vilka har försvarat de gultröjades aktiviteter i Kambodja som dom fängslats för ?

Vad är det för odds på att du får ett svar? 1:1000? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad är det för odds på att du får ett svar? 1:1000? :)

Hej

Problemet är ju egentligen inte besvararnas, utan hamnar hos dom som uttrycker sig så otydligt att flera på forumet missuppfattar deras åsikt i den fråga dom skriver om.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Problemet är ju egentligen inte besvararnas, utan hamnar hos dom som uttrycker sig så otydligt att flera på forumet missuppfattar deras åsikt i den fråga dom skriver om.

Mvh Isan Lover

Så du vägrar svara på frågan ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Samma fråga till dig som Bossej vägrade svara på:

Vem eller vilka har försvarat de gultröjades aktiviteter i Kambodja som dom fängslats för ?

Sorry ,Jag uppfattade inte att din fråga ovan ställdes till mig tidigare.

Svarade inte eftersom jag inte vet så mycket om de gulas planering, eller vem som ligger bakom deras upprepade attacker mot Kambodja.

Mitt svar nu eftersom du påstår att jag vägrar svara.

Jag känner inte till någon som försvarat de gulas aktiviteter mot Kambodja, som de nu efter domstolsbeslut sitter i fängelse för i Kambodja.

Till NoBuzz Du har otur idag

Där förlorade du till oddset 1 på 1000.;)

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Är detta "skyddande av politiska flyktingar" också dom håller på med ?

http://www.pattayada...ed-in-cambodia/

Utredarna på DSI i Bangkok, där Abhisit är högste chef, har vid flera tillfällen

liksom detta du länkar till,

gått ut i pressen med lösa påståenden mot de röda för att gynna Abhisit.

Sedan blir det som vanligt inget av anklagelserna.

Inga bevis presenteras, ingen rättegång som kan fälla eller fria de anklagade.

Rättsskandal på högsta nivå enligt min mening.

Att artikeln illustreras med bilder av Arisman framför de rödas scen, och när han med hjälp av många anhängare flyr från ett hotel i Bangkok visar ju också ett anklagelserna mot honom i artikeln är löst grundade.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry ,Jag uppfattade inte att din fråga ovan ställdes till mig tidigare.

Svarade inte eftersom jag inte vet så mycket om de gulas planering, eller vem som ligger bakom deras upprepade attacker mot Kambodja.

Mitt svar nu eftersom du påstår att jag vägrar svara.

Jag känner inte till någon som försvarat de gulas aktiviteter mot Kambodja, som de nu efter domstolsbeslut sitter i fängelse för i Kambodja.

Till NoBuzz Du har otur idag

Där förlorade du till oddset 1 på 1000.;)

Sorry. Påstog felaktigt att det var dig jag ställde frågan till. Egentligen var det RoiET ju

Hoppas han eller IL kan svara på frågan !

Utredarna på DSI i Bangkok, där Abhisit är högste chef, har vid flera tillfällen

liksom detta du länkar till,

gått ut i pressen med lösa påståenden mot de röda för att gynna Abhisit.

Sedan blir det som vanligt inget av anklagelserna.

Inga bevis presenteras, ingen rättegång som kan fälla eller fria de anklagade.

Rättsskandal på högsta nivå enligt min mening.

Att artikeln illustreras med bilder av Arisman framför de rödas scen, och när han med hjälp av många anhängare flyr från ett hotel i Bangkok visar ju också ett anklagelserna mot honom i artikeln är löst grundade.

Lite svårt att ha rättegång mellan 2 länder !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Om ni nu kan bortse från eventuella färger på deras tröjor så finns det en radikal skillnad mellan alla fall ni tar upp här och de som nu dömts till fängelse samt vägras benådning av Kambodja.

De har fällts för spionage mot Kambodja därför att de bland annat vistades inom det som motsvarar ett militärt skyddsområde, och medverkat till att en gränskonflikt mellan länderna blev alvarligare i nästa alla länder skulle det leda till fängelse en vädjan om benådning från personernas hemland skulle nog lämnas obesvarad i de flesta fall.

Ni kan ju kolla vad som hände med de Sovjetmedborgare som fälldes för spionage i USA eller de Tyskar som fälldes för spionage mot Sovjet och DDR de blev inte benådade tror faktiskt inte ens deras länder försökte få dem benådade.

Så det blir lite mera relevant om ni jämför samma typer av fall inte den som reser till ett annat land och sedan uteblir från eventuella förhör med den som är dömd för spioneri i samma land det är för mig ganska normalt att det blir olika resultat i de fallen!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni nu kan bortse från eventuella färger på deras tröjor så finns det en radikal skillnad mellan alla fall ni tar upp här och de som nu dömts till fängelse samt vägras benådning av Kambodja.

De har fällts för spionage mot Kambodja därför att de bland annat vistades inom det som motsvarar ett militärt skyddsområde, och medverkat till att en gränskonflikt mellan länderna blev alvarligare i nästa alla länder skulle det leda till fängelse en vädjan om benådning från personernas hemland skulle nog lämnas obesvarad i de flesta fall.

Ni kan ju kolla vad som hände med de Sovjetmedborgare som fälldes för spionage i USA eller de Tyskar som fälldes för spionage mot Sovjet och DDR de blev inte benådade tror faktiskt inte ens deras länder försökte få dem benådade.

Så det blir lite mera relevant om ni jämför samma typer av fall inte den som reser till ett annat land och sedan uteblir från eventuella förhör med den som är dömd för spioneri i samma land det är för mig ganska normalt att det blir olika resultat i de fallen!

Mvh

Magnus-Chumphae

Hur anser du att Kambodja skall agera när grannlandet Thailand begär ett antal personer utlämnade som befinner sig, med Kambodjanska regeringens goda vilja, i Kambodja. Dessa är anklagade för mycket grova brott i Thailand vilket också gjorts klart för den Kambodjanska ledningen

Att de gula dömts för de dom gjort är ingen som ifrågasätter man samma land som anser detta vara viktigt anser å andra sidan inte att andra efterlysta skall ställas inför domstol för de brott de anklagas för !

Normalt och ok beteende ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Hur anser du att Kambodja skall agera när grannlandet Thailand begär ett antal personer utlämnade som befinner sig, med Kambodjanska regeringens goda vilja, i Kambodja. Dessa är anklagade för mycket grova brott i Thailand vilket också gjorts klart för den Kambodjanska ledningen

Att de gula dömts för de dom gjort är ingen som ifrågasätter man samma land som anser detta vara viktigt anser å andra sidan inte att andra efterlysta skall ställas inför domstol för de brott de anklagas för !

Normalt och ok beteende ?

Det är en helt annan fråga är de personer som eftersöks efterlysta av interpol? Finns det något utlämmningsavtal mellan Kambodja och Thailand den stora skillnaden är ju att eventuella brott begågna i Kambodja lagörs av Kambodja, eventuell utlämning för eventuella brott begågna i ett annat land beror på mellanstatliga avtal då prövas varje enskilt fall när det är aktuellt det skulle då leda till att Thailand i en Kambodjansk domstol får föra en talan om utlämmnande av berörda indevider det kräver givetvis att fullständig bevisning i fallet framlägs och prövas av den kambodjanska domstolen.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en helt annan fråga är de personer som eftersöks efterlysta av interpol? Finns det något utlämmningsavtal mellan Kambodja och Thailand den stora skillnaden är ju att eventuella brott begågna i Kambodja lagörs av Kambodja, eventuell utlämning för eventuella brott begågna i ett annat land beror på mellanstatliga avtal då prövas varje enskilt fall när det är aktuellt det skulle då leda till att Thailand i en Kambodjansk domstol får föra en talan om utlämmnande av berörda indevider det kräver givetvis att fullständig bevisning i fallet framlägs och prövas av den kambodjanska domstolen.

Mvh

Magnus-Chumphae

Tror du den teorin har någon praktisk betydelse i hur Kambodja agerar ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Tror du den teorin har någon praktisk betydelse i hur Kambodja agerar ?

Tja jag utgår från att Kambodja följer de mellanstatliga och internationella avtal de skrivit under, har du något stöd för att Kambodja numera ej skulle följa de avtal de ingått med andra stater och med internationella mellanstatliga organisationer?

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja jag utgår från att Kambodja följer de mellanstatliga och internationella avtal de skrivit under, har du något stöd för att Kambodja numera ej skulle följa de avtal de ingått med andra stater och med internationella mellanstatliga organisationer?

Mvh

Magnus-Chumphae

Har du sett dom utlämna någon av de röda personer som eftersöks av Thailand och som befinner sig eller befann sig i Kambodja ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Har du sett dom utlämna någon av de röda personer som eftersöks av Thailand och som befinner sig eller befann sig i Kambodja ?

Du tjatar om de personerna har Thailand fört talan i Kambodjansk domstolm ett utlämnande av de personerna, det lär inte bli något utlämnande bara för att vissa i Thailand uttalar sig till en tidning lika lite som det skulle ske ett utlämnande från Sverige av något utifrån några artilkar i en tidning utan domstolsbeslut i frågan inget utlämnande. Så Har Thailand fört talan i en Kambodjansk domstol om ett utlämnande eller?

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tjatar om de personerna har Thailand fört talan i Kambodjansk domstolm ett utlämnande av de personerna, det lär inte bli något utlämnande bara för att vissa i Thailand uttalar sig till en tidning lika lite som det skulle ske ett utlämnande från Sverige av något utifrån några artilkar i en tidning utan domstolsbeslut i frågan inget utlämnande. Så Har Thailand fört talan i en Kambodjansk domstol om ett utlämnande eller?

Mvh

Magnus-Chumphae

Ja. Kambodjas svar tillbaka var "han finns inte i vårt land så vi kan inte lämna ut honom"

Detta trots flera vittnesmål om att han setts i landet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Ja. Kambodjas svar tillbaka var "han finns inte i vårt land så vi kan inte lämna ut honom"

Detta trots flera vittnesmål om att han setts i landet

Ok så en domstol har inte prövat utlämningen då han ej finns i landet enligt de Kambodjanska myndigheterna således anser du att Kambodja ljuger eller? Anser du att de skall utlämna någon som vad de vet ej finns i landet!!!! Ska vi begära Elvis utlämnad ur Kambodja med eller? Är det så att det finns internationellt erkända uppgifter på att Kambodja brukar ljuga i mellanstatliga ärenden eller kan det vara vittnena som ljuger kanske eller befinner sig personen olagligt i landet det här liknar trams du hävdar att den Kambodjanska staten ljuger tja bevisa det då och se vad deras svar blir!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...