Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Armén dementerar rykten om en kupp


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Samma floskler som vanlig! Och givetvis ett enda exempel/citat. Som vanligt.

Kan Du förklara för mig varför de röda, om de nu skulle företräda "den lilla mannen" och stå för demokrati endast lyckades skrapa ihop 1 (ett) mandat söder om Bangkok.

Förvisso har Du vid flera tillfällen ifrågasatt thailändarna intellektuella nivå men menar Du att thailändarna i södra Thailand är så in åt i helvetet korkade att de stöder ett parti som tillvaratar de rikas intressen. När de själva är minst lika fattiga som de uppe i Isan och norra Thailand. Samtidigt som det finns, i alla fall enligt dig, ett parti som tillvaratar de fattigas intressen. Varför röstade de inte på det partiet?

Minst 80-90 % av Thailand befolkning får räknas som fattiga och likt väl lyckades "de fattigas parti" endast skrapa i hop 36% av rösterna i senaste valet. Lika många som, enligt dig, "de rikas parti" fick ihop.

Thailänskt politik är inte fattig mot rik. Vilket den geografiskt fördelningen av rösterna visar med tydlighet som inte går att ifrågasätta. Röda i Isan/norr. Demokrater i södern.

Inte ideologi mot ideologi. Vilken tydligt kan illustreras med att gamla högerspöket Samak, tidigare bl.a. ledare för högerflygeln inom demokraterna, på ålderns höst återanvändes som PM för PPP. Förvisso inte vald till posten utan utsedd.

Politik i Thailand är tyvärr bara en spegling av den etniska splittring i landet. Eller har Du något annan förklaring?

Poffa

Hej

Varför folk i södra Thailand röstar på demokraterna och då indirekt även på Kungahus och Generalerna får du nog fråga dom, för mig och befolkningen i norr och nord ost är det en gåta, det enda svar jag vågar mig på är tradition och att Thaksins regering gick ganska hårt åt muslimerna i söder när dom försökte kväsa dom extremistiska våldsdåden där, men frågan om varför muslimerna röstar demokratiskt besvarar dom nog bäst själva.

Du tog upp Samak och enda anledningen till att han dök upp på scenen var väl att alla andra var förbjudna att arbeta politiskt efter att deras partier hade förbjudits via domstolsbeslut, som är ett ganska vanligt sätt att hindra opposition i länder som inte är demokratiska.

Det är väl det lättaste sättet att vinna val på att antingen förbjuda motståndarpartier innan valet, eller så göra det när dom har vunnit och ska bilda regering.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 195
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    37

  • MaiChai

    29

  • noBuzz

    20

  • Poffa

    13

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Menar du att de gula skulle byta färg till rosa som symbol ?

Kungen bytte från gult till rosa för länge sedan. och efter det har det varit både grått och mörkgrönt

Hej

Dom gula började använda rosa direkt när kungen bytte färg, och numera finns väl bara "dom gula" som ett samlande namn på den gruppen, men deras tröjor är nog oftast rosa nu för tiden.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom gula började använda rosa direkt när kungen bytte färg, och numera finns väl bara "dom gula" som ett samlande namn på den gruppen, men deras tröjor är nog oftast rosa nu för tiden.

Mvh Isan Lover

Många andra har dock valt att inte klä sig i rosa, trots att kungen har den färgen. Anledningen dom anger är att det anses som en light-version av rött

Rosa var den färg kungen 2007 klädde sig i när han visade sig för folket på sjukhuset och därför anser många att den står för hälsa och välmående och vill stödja den kung dom tycker om

Har inte med partifärger att göra utan snarare vanligt bland den "färglösa" majoriteten av befolkningen.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom gula började använda rosa direkt när kungen bytte färg, och numera finns väl bara "dom gula" som ett samlande namn på den gruppen, men deras tröjor är nog oftast rosa nu för tiden.

Mvh Isan Lover

Ja, du har verkligen tagit fasta på detta med "samlande namn", du lyckas sammla alla de drygt 80% thailändare som inte är "rödskjortor" under beteckningen "dom gula".

På ett sätt är det synd att du måste uttrycka dig på ett så polariserande "thailändsk-politiker" sätt för egentligen tror jag inte vi står riktigt så långt ifrån varandra, å andra sidan blir det kanske en mer underhållande diskussion på det här sättet B) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Varför folk i södra Thailand röstar på demokraterna och då indirekt även på Kungahus och Generalerna får du nog fråga dom, för mig och befolkningen i norr och nord ost är det en gåta, det enda svar jag vågar mig på är tradition och att Thaksins regering gick ganska hårt åt muslimerna i söder när dom försökte kväsa dom extremistiska våldsdåden där, men frågan om varför muslimerna röstar demokratiskt besvarar dom nog bäst själva.

Du tog upp Samak och enda anledningen till att han dök upp på scenen var väl att alla andra var förbjudna att arbeta politiskt efter att deras partier hade förbjudits via domstolsbeslut, som är ett ganska vanligt sätt att hindra opposition i länder som inte är demokratiska.

Det är väl det lättaste sättet att vinna val på att antingen förbjuda motståndarpartier innan valet, eller så göra det när dom har vunnit och ska bilda regering.

Mvh Isan Lover

Som vanligt. Ingen koll alls!

Muslimerna i södern stöder inte demokraterna - men alla andra thailändare i södern gör det. De rödas enda mandat i söder om Bangkok är faktiskt just i ett muslimdistrikt!

Att det inte skulle finnas någon annan politiker att tillgå som PM kandidat än gamla högerspöket Samak, som var med och slog ner studentrevolten -76, kan knappast ens Du tro på själv!

Poffa

Ändrades av Poffa
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja, du har verkligen tagit fasta på detta med "samlande namn", du lyckas sammla alla de drygt 80% thailändare som inte är "rödskjortor" under beteckningen "dom gula".

På ett sätt är det synd att du måste uttrycka dig på ett så polariserande "thailändsk-politiker" sätt för egentligen tror jag inte vi står riktigt så långt ifrån varandra, å andra sidan blir det kanske en mer underhållande diskussion på det här sättet B) .

Hej

Som vi har konstaterat tidigare så har vi nog samma mål men vi har valt olika vägar dit, och för min del så beror det på att jag har min släkt i Isaan och finner det naturligt att stödja dom, och så är jag ju sen födseln "allergisk" mot militärkupper och översitteri.

Men jag får väl erkänna att jag gillar att ha en "underhållande diskussion" också.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt. Ingen koll alls!

Muslimerna i södern stöder inte demokraterna - men alla andra thailändare i södern gör det. De rödas enda mandat i söder om Bangkok är faktiskt just i ett muslimdistrikt!

Att det inte skulle finnas någon annan politiker att tillgå som PM kandidat än gamla högerspöket Samak, som var med och slog ner studentrevolten -76, kan knappast ens Du tro på själv!

Poffa

Hmm, muslimerna utgör mindre än 5% av thailands befolkning, då utgör adeln, kungahuset, makteliten och de rika 31% med tanke på att demokraterna fick 36% av rösterna sist (och faktikst totalt sett flest röster från folket)

Intressant att Thailand har vad som förmodligen är världens procentuellt sett största överklass...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Som vanligt. Ingen koll alls!

Muslimerna i södern stöder inte demokraterna - men alla andra thailändare i södern gör det. De rödas enda mandat i söder om Bangkok är faktiskt just i ett muslimdistrikt!

Att det inte skulle finnas någon annan politiker att tillgå som PM kandidat än gamla högerspöket Samak, som var med och slog ner studentrevolten -76, kan knappast ens Du tro på själv!

Poffa

Hej

Som sagt, mina kunskaper om dom södra provinserna är i princip noll, jag har aldrig varit längre söderut än Surat Thani.

Och själv trodde jag att muslimerna var i majoritet i dom södra provinserna, så lite vet jag om denna landsdel.

Vad det gäller Samak så är jag fortfarande helt övertygad om att han aldrig hade lyfts fram om inte 150 andra (inkl. Thaksin) hade varit förbjudna att arbeta politiskt, det är jag 100% säker på.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som sagt, mina kunskaper om dom södra provinserna är i princip noll, jag har aldrig varit längre söderut än Surat Thani.

Och själv trodde jag att muslimerna var i majoritet i dom södra provinserna, så lite vet jag om denna landsdel.

Vad det gäller Samak så är jag fortfarande helt övertygad om att han aldrig hade lyfts fram om inte 150 andra (inkl. Thaksin) hade varit förbjudna att arbeta politiskt, det är jag 100% säker på.

Mvh Isan Lover

Tror du att de "södra provinserna" är allt söder om Bangkok eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som sagt, mina kunskaper om dom södra provinserna är i princip noll, jag har aldrig varit längre söderut än Surat Thani.

Och själv trodde jag att muslimerna var i majoritet i dom södra provinserna, så lite vet jag om denna landsdel.

Vad det gäller Samak så är jag fortfarande helt övertygad om att han aldrig hade lyfts fram om inte 150 andra (inkl. Thaksin) hade varit förbjudna att arbeta politiskt, det är jag 100% säker på.

Mvh Isan Lover

Frågan var snarast varför en f.d. ledare för högerflygeln inom demokraterna, med ett milt sagt tveksamt förflutet t.ex. hans aktiva stöd för att slå ner studentrevolten -76, utsågs till PM kandidat. Du hävdar att TRT/PPP/PT står för något nytt i thailändskt politik. Varför detta gamla högerspöke. Som dessutom var mycket god vän med kungahuset!

Dessutom hade han redan en fängelsedom mot sig (förtal), visserligen överklagad så han var på fri fot. Samt ytterligare ett par åtal som väntade (korruption).

Låter som en perfekt beskrivning av allt Du anklagar "de gula" för. (I din terminologi alla icke röda). Och ändå utsedd till PM kandidat för "de röda". Givetvis inte vald. I det "demokratiska" röda väljs man inte. Envåldshärskaren Thaksin utser själv sina marionetter. Lite underligt att denna f.d. demokrat (72 år gammal) var det bästa som fanns att tillgå av Thailands 65 miljoner innevånare som representant för, enligt dig, det nya fräscha som "de röda" står för.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som sagt, mina kunskaper om dom södra provinserna är i princip noll, jag har aldrig varit längre söderut än Surat Thani.

Och själv trodde jag att muslimerna var i majoritet i dom södra provinserna, så lite vet jag om denna landsdel.

Vad det gäller Samak så är jag fortfarande helt övertygad om att han aldrig hade lyfts fram om inte 150 andra (inkl. Thaksin) hade varit förbjudna att arbeta politiskt, det är jag 100% säker på.

Mvh Isan Lover

Men ändå så uttalar du dig tvärsäkert om vad som är bäst för Thailand-utifrån erfarenheter från ett par byar upp i Issan?

Här är en länk till en wikiartikel om religion i Thailand.

Att de i mångt och mycket dåligt utbildade thailändarna inte känner till att muslimerna endast utgör 4.6% av befolkningen förstår jag men att du som borde vara en väl påläst svensk med stort intresse för Thailand inte kände till det är skrämmande.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Hmm, muslimerna utgör mindre än 5% av thailands befolkning, då utgör adeln, kungahuset, makteliten och de rika 31% med tanke på att demokraterna fick 36% av rösterna sist (och faktikst totalt sett flest röster från folket)

Intressant att Thailand har vad som förmodligen är världens procentuellt sett största överklass...

Hej Mai Chai

Jag tror du har missat en stor grupp i ditt inlägg ovan.

De ingår i de 36 procenten som röstade på de gula.

De finns i Thailand, liksom i de flesta andra länder en stor grupp under de

mycket rika, och under de politiska makthavarna.

Vi kan kalla dem tex hovet, ja-sägarna eller rövslickarna.

De satsar ofta på att få många smulor från de rikas bord genom att buga eller säga ja till alla de rikas eller den aktuelle makthavarens förslag.

De är definitivt inte överklass, snarare klasslösa.

Dessa klasslösa kan möjligen även vara en deförklaring till att tex Suthep, och även de gula kuppgeneralerna Sonthi och Surayud som kommer från södra Thailand

har stort stöd från opinionen söder om Bangkok.

På samma sätt som Thaksin fick stort stöd från sin hemprovins Chiang Mai.

Bara en tanke som dök upp när jag läste ditt inlägg.

Eftersom överklassen naturligtvis inte är 36 procent av befolkningen.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Du låter som en gammal LP-skiva med ett hack i. Alltid samma påståenden men aldrig någon fakta :whistle:

Det är väl fakta att det thailänska militären påverkat politiken många gånger?... :)

(Jag håller INTE på Thaksin.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mai Chai

Jag tror du har missat en stor grupp i ditt inlägg ovan.

De ingår i de 36 procenten som röstade på de gula.

De finns i Thailand, liksom i de flesta andra länder en stor grupp under de

mycket rika, och under de politiska makthavarna.

Vi kan kalla dem tex hovet, ja-sägarna eller rövslickarna.

De satsar ofta på att få många smulor från de rikas bord genom att buga eller säga ja till alla de rikas eller den aktuelle makthavarens förslag.

De är definitivt inte överklass, snarare klasslösa.

Dessa klasslösa kan möjligen även vara en deförklaring till att tex Suthep, och även de gula kuppgeneralerna Sonthi och Surayud som kommer från södra Thailand

har stort stöd från opinionen söder om Bangkok.

På samma sätt som Thaksin fick stort stöd från sin hemprovins Chiang Mai.

Bara en tanke som dök upp när jag läste ditt inlägg.

Eftersom överklassen naturligtvis inte är 36 procent av befolkningen.

Jaha.. låt mig gissa.. "äkta" människor röstar rött.. fejktyper röstar gult? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men ändå så uttalar du dig tvärsäkert om vad som är bäst för Thailand-utifrån erfarenheter från ett par byar upp i Issan?

Här är en länk till en wikiartikel om religion i Thailand.

Att de i mångt och mycket dåligt utbildade thailändarna inte känner till att muslimerna endast utgör 4.6% av befolkningen förstår jag men att du som borde vara en väl påläst svensk med stort intresse för Thailand inte kände till det är skrämmande.

Hej

Ja för mig är det alldeles självklart att om man vill ha en förändring i landet så ska man ju inte rösta på Demokraterna som har dom ej valbara som Kungahuset och deras rådgivare, och inte minst militären på sin sida, det är ju dom som har mest att tjäna på att inga förändringar kommer till stånd som kan rubba deras otidsenliga och odemokratiska politiska inflytande med vetorätt och kupper som vapen.

Att rösta Demokratiskt är nog det absolut säkraste sättet att inte minska militärens och dom kungligas inflytande, för att dom kungliga och militären aktivt skulle arbeta för att bli av med sitt inflytande får du nog försöka lura i någon annan än mig, för enligt mig vill dom absolut inte tappa makten, och just nu är Apishit deras garant för fortsatt otidsenligt maktutövande bakom kulisserna.

Det är naturligtvis dom Kungligas och militärens fiender och hatobjekt nummer ett i den Röda Demokratirörelsen som vill ha förändring, och just därför motarbetas dessa av dom grupper som nu har politiskt inflytande via det Demokratiska partiet, där dom Kungliga rådgivarna med Prem i spetsen valde Apishit och satte honom i en regering, och Prem var ju nöjd med "våran pojks" arbete när han rapporterade till USA,s ambassdör, tack gode gud för Wikileaks.

Vad det gäller södra Thailand så säger jag som vanligt att detta område är en vit fläck på kartan för mig, och så lär det nog förbli, det ligger alldeles för långt bort ifrån Isaan och jag gillar inte alla bombdåd och annat som förekommer där.

Så det är därför jag alltid säger att vill ni veta något om södra Thailand så fråga inte mig, men om Isaan vet jag en hel del och det delar jag gärna med mig av.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja för mig är det alldeles självklart att om man vill ha en förändring i landet så ska man ju inte rösta på Demokraterna som har dom ej valbara som Kungahuset och deras rådgivare, och inte minst militären på sin sida, det är ju dom som har mest att tjäna på att inga förändringar kommer till stånd som kan rubba deras otidsenliga och odemokratiska politiska inflytande med vetorätt och kupper som vapen.

Att rösta Demokratiskt är nog det absolut säkraste sättet att inte minska militärens och dom kungligas inflytande, för att dom kungliga och militären aktivt skulle arbeta för att bli av med sitt inflytande får du nog försöka lura i någon annan än mig, för enligt mig vill dom absolut inte tappa makten, och just nu är Apishit deras garant för fortsatt otidsenligt maktutövande bakom kulisserna.

Det är naturligtvis dom Kungligas och militärens fiender och hatobjekt nummer ett i den Röda Demokratirörelsen som vill ha förändring, och just därför motarbetas dessa av dom grupper som nu har politiskt inflytande via det Demokratiska partiet, där dom Kungliga rådgivarna med Prem i spetsen valde Apishit och satte honom i en regering, och Prem var ju nöjd med "våran pojks" arbete när han rapporterade till USA,s ambassdör, tack gode gud för Wikileaks.

Vad det gäller södra Thailand så säger jag som vanligt att detta område är en vit fläck på kartan för mig, och så lär det nog förbli, det ligger alldeles för långt bort ifrån Isaan och jag gillar inte alla bombdåd och annat som förekommer där.

Så det är därför jag alltid säger att vill ni veta något om södra Thailand så fråga inte mig, men om Isaan vet jag en hel del och det delar jag gärna med mig av.

Mvh Isan Lover

Vad anser du vara "södra Thailand" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja för mig är det alldeles självklart ...cut, samma propaganda som vanligt.cut

Vad det gäller södra Thailand så säger jag som vanligt att detta område är en vit fläck på kartan för mig, och så lär det nog förbli, det ligger alldeles för långt bort ifrån Isaan och jag gillar inte alla bombdåd och annat som förekommer där.

Så det är därför jag alltid säger att vill ni veta något om södra Thailand så fråga inte mig, men om Isaan vet jag en hel del och det delar jag gärna med mig av.

Mvh Isan Lover

Men du kände inte till att mindre än 5% av befolkningen i Thailand är muslimer-som för övrigt inte bara bor i de tre södra provinerna utan finns spridda över stora delar av södra Thailand och även i Bangkok och Chiang mai. Men du förstår inte att du idi*tförklarar dig själv när du uttalar dig om vad som är bäst för HELA Thailand när du inte verkar ha ett dugg koll på någonting utanför Issan?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men du kände inte till att mindre än 5% av befolkningen i Thailand är muslimer-som för övrigt inte bara bor i de tre södra provinerna utan finns spridda över stora delar av södra Thailand och även i Bangkok och Chiang mai. Men du förstår inte att du idi*tförklarar dig själv när du uttalar dig om vad som är bäst för HELA Thailand när du inte verkar ha ett dugg koll på någonting utanför Issan?

Hej

Jag tycker inte alls att det är idi*tiskt att vilja se samma stora förändringar och ökad välfärd i dom södra delarna av landet som Isaan och dom norra delarna av landet upplevde under Thaksins tid, alla fattiga borde vara betjänta av det.

Att vilja folk väl är väl en bra egenskap och inte något idi*tiskt eller dåligt.

I vintras bjöd ju regeringen alla Isaanborna på gratis hårklippning och massage för att förbättra sitt rykte där uppe, undrar om dom erbjöd sina väljare i söder detta också?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker inte alls att det är idi*tiskt att vilja se samma stora förändringar och ökad välfärd i dom södra delarna av landet som Isaan och dom norra delarna av landet upplevde under Thaksins tid, alla fattiga borde vara betjänta av det.

Att vilja folk väl är väl en bra egenskap och inte något idi*tiskt eller dåligt.

I vintras bjöd ju regeringen alla Isaanborna på gratis hårklippning och massage för att förbättra sitt rykte där uppe, undrar om dom erbjöd sina väljare i söder detta också?Mvh Isan Lover

Ingen aning faktiskt-känns som en Issan företeelse det här med ambulerande frisörer.

De som jag känner i södra Thailand är intresserade av reella förändringar i sin levnadsstandard. Högre inkomst som de verkar kunna få inom två år om Abhisit lyckas genomdriva sitt krav på en 25% ökning av minimilönen. Bra utbildning och en säker miljö för deras barn att växa upp i. Gratis frisörer klara de sig nog utan.

Sen att de hatar Thaksin i södra Thailand är inte så svårt att förstå. Krue Se och Tak Bai är två händelser som inträffade under Thaksins tid vid makten där över 100 demonstranter dödades av militären med Thaksins goda minne. Ingen straffades för övergreppen och Panlopp Pinnmanee är numera efter pensionen militär rådgivare inom PT och till Thakisn. Han kalkylerade kanske att bara de 5% mulsimerna skulle vända sig emot honom men där högg han i sten då södern i mångt och mycket står enad oavsett om de är buddhister eller muslimer.

Eftersom du inte vet något om södra Thailand så vet du inte hur Thaksin utnyttjade sin makt för att straffa de provinser som inte röstade TRT. Inga statliga investeringa gjordes i de provinser som inte röstade TRT men gjorde grannprovinsen det så investerade staten där och var noga med att låta de i icke TRT provinsen få veta varför.

Thaksin fattade aldrig att blir man vald till PM i Thailand-eller vilket annat land som helst för den delen-blir man också vald att styra över de som röstade emot honom och man får då inte vara så pass hämndlysten så att man straffar dem för att de utnyttjade sina demokratiska rättigheter.

Tror tyvärr han resonerade för mycket som en affärsman här-införde han alla förmåner och projekt som TRT lovade över hela landet skulle det kosta en rejäl slant- Nöjde han sig med att genomföra dem i cirka 55-60% av landet skulle han ändå kunna sitta kvar och få pengar över till andra "mega projekt".

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Eftersom du inte vet något om södra Thailand så vet du inte hur Thaksin utnyttjade sin makt för att straffa de provinser som inte röstade TRT. Inga statliga investeringa gjordes i de provinser som inte röstade TRT men gjorde grannprovinsen det så investerade staten där och var noga med att låta de i icke TRT provinsen få veta varför.

Hej

Det du skriver om här stämmer till 100% i hur dom norra och nord östra delarna av landet har behandlats dom senaste hundra åren av dom styrande i Bangkok fram tills Thaksin gjorde entre.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det du skriver om här stämmer till 100% i hur dom norra och nord östra delarna av landet har behandlats dom senaste hundra åren av dom styrande i Bangkok fram tills Thaksin gjorde entre.

Mvh Isan Lover

...och det ger honom rätt att göra exakt samma sak fast i de södra provinserna?

Trodde du var intresserad av att hela Thailand skulle gå framåt och utvecklas, men tydligen inte.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

...och det ger honom rätt att göra exakt samma sak fast i de södra provinserna?

Trodde du var intresserad av att hela Thailand skulle gå framåt och utvecklas, men tydligen inte.

Hej

Jag vill absolut ha Demokrati och välfärd i hela landet och därför förstår jag inte att fattiga i söder röstar indirekt på kungahus och militär via Demokraterna, det kommer inte att leda till dom förändringar som är viktigast i en demokrati nämligen respekt för valresultat, en militär som ska skydda landet mot yttre fiender och ett kungahus och adel som ägnar sig åt att klippa av snören vid invigningar och dylikt, som det är nu avsätter och tillsätter Kunghus och adel regeringar när dom vill med militärens hjälp, och det är det absolut största hindret för en sund demokrati.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag vill absolut ha Demokrati och välfärd i hela landet och därför förstår jag inte att fattiga i söder röstar indirekt på kungahus och militär via Demokraterna, det kommer inte att leda till dom förändringar som är viktigast i en demokrati nämligen respekt för valresultat, en militär som ska skydda landet mot yttre fiender och ett kungahus och adel som ägnar sig åt att klippa av snören vid invigningar och dylikt, som det är nu avsätter och tillsätter Kunghus och adel regeringar när dom vill med militärens hjälp, och det är det absolut största hindret för en sund demokrati.

Mvh Isan Lover

Skulle det kunna vara så att dessa miljoner människor har fatta mer om Thailand och dess utveckling framöver än du har ?

Eller är du så säker på att du har rätt och alla dessa miljoner människor har fel ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skulle det kunna vara så att dessa miljoner människor har fatta mer om Thailand och dess utveckling framöver än du har ?

Eller är du så säker på att du har rätt och alla dessa miljoner människor har fel ? :whistle:

Hej

Även om det är några miljoner som stöder dom medeltida makthavarna så hävdar jag bestämt att framtiden inte ligger i det förgångna och otidsenliga utan i en demokrati helt fri ifrån ej valbara makthavare, där väljarna fritt utser sina ledare utan inblandning av små men starka grupper i samhället.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Även om det är några miljoner som stöder dom medeltida makthavarna så hävdar jag bestämt att framtiden inte ligger i det förgångna och otidsenliga utan i en demokrati helt fri ifrån ej valbara makthavare, där väljarna fritt utser sina ledare utan inblandning av små men starka grupper i samhället.

Mvh Isan Lover

Så alla dessa miljoner fattiga i söder vill inte ha demokrati och förbättringar då utan röstar så för att behålla de gamla maktstrukturerna ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...