Jump to content
IGNORERAD

Ofrivilligt Far


Klabbharpan

Recommended Posts

Klabbharpan

Hej,

vet inte om den här delikata frågan tagits upp någon annan stans i forumet men jag ställer frågan här i alla fall:

En "olycka" händer ju så lätt, även om man är aldrig så försiktig. Vad händer om min Thaidam "lurar" mig och blir med barn, blir jag då underhållsskyldig för resten av livet?

Kan hon, t ex via svenska eller thailändska staten, kräva att jag skall betala underhåll?

Blir barnet automatiskt arvtagare, med samma rätt som mina svenska barn?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    13

  • Klabbharpan

    11

  • Neil

    6

  • leifen

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har ingen aning vad som gäller juridiskt, men jag hoppas verkligen att dessa barn skall ha samma rättigheter som om de vore födda i Sverige. Vad gör dessa barn mindre värda än om de skulle blivit födda av en svensk kvinna?

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen aning vad som gäller juridiskt, men jag hoppas verkligen att dessa barn skall ha samma rättigheter som om de vore födda i Sverige. Vad gör dessa barn mindre värda än om de skulle blivit födda av en svensk kvinna?

/GSt

Eller tar en pappa olika ansvar för sina barn beroende var dom föds ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att om bara barnens mor kan hitta dig via Sv. ambassaden så har barnet rätt till underhållsbidrag. Det skall ju bevisas först, på samma sätt som görs vid faderskapsprövning för helsvenska barn(det lät illa). Barn som finns i Sverige med 2 Thailändska föräldrar har rätt till underhållsbidrag om den ena föräldern inte finns här i Sverige. Att få tillbaka pengarna för underhållsbidraget är samhällets problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

vet inte om den här delikata frågan tagits upp någon annan stans i forumet men jag ställer frågan här i alla fall:

En "olycka" händer ju så lätt, även om man är aldrig så försiktig. Vad händer om min Thaidam "lurar" mig och blir med barn, blir jag då underhållsskyldig för resten av livet?

Kan hon, t ex via svenska eller thailändska staten, kräva att jag skall betala underhåll?

Blir barnet automatiskt arvtagare, med samma rätt som mina svenska barn?

Vad menar du med att din THAIDAM lurar dig? Jag skulle väl mer säga att om du gör din THAIDAM gravid och inte tar dit ansvar så lurar ju du henne.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vad menar du med att din THAIDAM lurar dig? Jag skulle väl mer säga att om du gör din THAIDAM gravid och inte tar dit ansvar så lurar ju du henne.

Om man inte vet hur barn blir till då är det lätt att bli lurad.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

vet inte om den här delikata frågan tagits upp någon annan stans i forumet men jag ställer frågan här i alla fall:

En "olycka" händer ju så lätt, även om man är aldrig så försiktig. Vad händer om min Thaidam "lurar" mig och blir med barn, blir jag då underhållsskyldig för resten av livet?

Kan hon, t ex via svenska eller thailändska staten, kräva att jag skall betala underhåll?

Blir barnet automatiskt arvtagare, med samma rätt som mina svenska barn?

Jag vet inte heller riktigt hur det funkar, men tror faktiskt att hon har rätt att "kräva" underhållsbidrag samt att barnet har samma rätt som dina "svenska" barn till ev. ett arv.

Men jag hoppas då att du ställer samma "krav" tillbaks, att du vill ta hand om barnet, att du vill ha samma umgängesrätt som mamman.

Att hon ska bli underhållsskyldig när du har vårdnaden om erat gemensamma barn.

Men självklart då bara om du verkligen vill ta hand om barnet, inte bara som en hämd.

Jag hoppas att vad som än händer att barnet i detta fallet kommer att födas för att det är välkommet och inte för att nån av er är giriga och sätter sej själv i första hand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Räkna med att thaidamer vill ha flera barn då det är deras pensionsförsäkring.

En farang som kan försörja henne och barnen på ett ekonomiskt bra sätt är rena fyndet.

Du får inte se det som en olycka händer lätt. Vill du inte göra henne gravid, så avstå sex.

Du kan bara lura dig själv, och smit inte från ansvar om det händer.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Klabbharpan

Ok, jag förstår vad ni är ute efter.

Självklart är alla barn lika värda. Och jag måste naturligtvis ta mitt ansvar.

Men jag närmar mig 60 år och min Thai dam är 30 och utan barn. Vi trivs väldigt bra ihop, men jag vet att hennes högsta önskan är att få ett barn. Hon har ju allt att vinna på det: Hon får sitt efterlängtade barn plus att hon vet att hon får ekonomisk trygghet för barnet hela livet. (Obs. till skillnad om hon skulle få barn med en Thai kille, de verkar ju fullkomligt strunta i sina barn.)

"En olycka händer så lätt". Ja, visst, jag kan köra med kondom, men om hon tar p-piller och säger att det är ok att köra utan, ja då är man liksom utelämnad till henne. Jag vet många kompisar i Sverige som åkt dit på det sättet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte vet hur barn blir till då är det lätt att bli lurad.

Men det går väl att kolla med ett enkelt blodprov.

Har en kompis som var på Filippinerna och han polade med en bartjej ett par månader.Han åkte hem till Sverige och ungefär 18 månader senare åkte han tillbaka till samma ställe på Filippinerna och möttes av tjejen han hade polat med innan, men nu var hon höggravid och beskyllde honom för att vara pappan, där kan man snacka om att gå över tiden.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag förstår vad ni är ute efter.

Självklart är alla barn lika värda. Och jag måste naturligtvis ta mitt ansvar.

Men jag närmar mig 60 år och min Thai dam är 30 och utan barn. Vi trivs väldigt bra ihop, men jag vet att hennes högsta önskan är att få ett barn. Hon har ju allt att vinna på det: Hon får sitt efterlängtade barn plus att hon vet att hon får ekonomisk trygghet för barnet hela livet. (Obs. till skillnad om hon skulle få barn med en Thai kille, de verkar ju fullkomligt strunta i sina barn.)

"En olycka händer så lätt". Ja, visst, jag kan köra med kondom, men om hon tar p-piller och säger att det är ok att köra utan, ja då är man liksom utelämnad till henne. Jag vet många kompisar i Sverige som åkt dit på det sättet.

Men om du är så gammal och inte vill ha barn så kan det vara en bra ide att sterilisera dig. Så slipper du bekymra dig om Yaa-koom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad händer om min Thaidam "lurar" mig och blir med barn, blir jag då underhållsskyldig för resten av livet?

Mja, vill Ni inte bli lurad så är det bäst att helt undvika fruntimmer.

Köp en pudel, di luras sällan.

Luringen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Klabbharpan

Räkna med att thaidamer vill ha flera barn då det är deras pensionsförsäkring.

En farang som kan försörja henne och barnen på ett ekonomiskt bra sätt är rena fyndet.

Du får inte se det som en olycka händer lätt. Vill du inte göra henne gravid, så avstå sex.

Du kan bara lura dig själv, och smit inte från ansvar om det händer.

Leif

Ja, som jag ser det är det enda rätta nog att göra en Vasektomi, att sterilisera sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klabbharpan

Men om du är så gammal och inte vill ha barn så kan det vara en bra ide att sterilisera dig. Så slipper du bekymra dig om Yaa-koom.

Ja, jag funderar starkt på det. Har Du / Ni någon erfarenhet av detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

vet inte om den här delikata frågan tagits upp någon annan stans i forumet men jag ställer frågan här i alla fall:

En "olycka" händer ju så lätt, även om man är aldrig så försiktig. Vad händer om min Thaidam "lurar" mig och blir med barn, blir jag då underhållsskyldig för resten av livet?

Kan hon, t ex via svenska eller thailändska staten, kräva att jag skall betala underhåll?

Blir barnet automatiskt arvtagare, med samma rätt som mina svenska barn?

För att få underhåll måste barnet bo i Sverige (kanske räcker med inom EU numer, men jag tror inte det).

Träffade en mor som var på Sveriges Ambassad i Bkk och sökte hjälp sedan den Svenska fadern (registrerad som Far både i Thailand och Sverige) lessnat på damen, skaffat ny Thaifru och flyttat hem till Sverige utan sitt barn.

Hon fick ingen hjälp av Ambassaden, jag kollade lite med Svenska myndigheter, och Ambassaden hade "Rätt" de kunde inte hjälpa till, lagligt.

Jag var förvånad, men det finns antagligen klokare människor än mej som beslutat om de regler vi har.

Så, ett Thailändskt barn (med 2 thaiföräldrar) som bor i Sverige har rätt till underhållsbidrag från staten (som de sen skall försöka driva in från den Thailändske förälder som finns kvar i Thailand) :sFduh: .

Men ett barn som har all rätt att vara Svensk medborgare eftersom en förälder är svensk, har ingen rätt till underhållsbidrag om barnet inte är bosatt i Sverige, den smitande föräldern klarar sig utan ekonomiskt ansvar.. :fan1: .

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ihop med en betydligt yngre dam också. Hon har ett barn på 13 år en son, och vill ha minst ett till med mig, helst en flicka då.

Hon säger sig behöva minst två barn, för att trygga sin ålderdom.

Jag har påtalat för henne att det inte är så lämpligt för barn att ha en så gammal pappa. ( Min svenska värdering)

Svaret från henne är att det är skitsnack, och skulle jag dö eller liknande när barnen är små, så gör det ändå ingen skilland,

för skaffar hon barn med en thailändare så blir dom ändå utan pappa under uppväxten, som 13 åringen. (Thailändsk värdering)

Jag skulle bli en mycket bättre pappa, för som pensionär har jag all tid för barnen säger hon.

Är jag inte beredd att gå henne till mötes, så måste jag vara ärlig och separera nuvarande förhållande, och inte tjuv-sterilasera mig.

Jag vet inte hur jag kommer att göra, men jag finner det inte omöjligt att jag går henne till mötes och blir far igen.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ihop med en betydligt yngre dam också. Hon har ett barn på 13 år en son, och vill ha minst ett till med mig, helst en flicka då.

Hon säger sig behöva minst två barn, för att trygga sin ålderdom.

Jag har påtalat för henne att det inte är så lämpligt för barn att ha en så gammal pappa. ( Min svenska värdering)

Svaret från henne är att det är skitsnack, och skulle jag dö eller liknande när barnen är små, så gör det ändå ingen skilland,

för skaffar hon barn med en thailändare så blir dom ändå utan pappa under uppväxten, som 13 åringen. (Thailändsk värdering)

Jag skulle bli en mycket bättre pappa, för som pensionär har jag all tid för barnen säger hon.

Är jag inte beredd att gå henne till mötes, så måste jag vara ärlig och separera nuvarande förhållande, och inte tjuv-sterilasera mig.

Jag vet inte hur jag kommer att göra, men jag finner det inte omöjligt att jag går henne till mötes och blir far igen.

Leif

Bor Ni ihop i Sverige eller Thailand? En skillnad är att om ni bor i Sverige i 12 månader efter att barnet fötts har ni rätt till barnbidrag även om ni väljer att senare flytta tillbaks till Thailand. Sen finns det lite andra bidrag som man kan ha nytta av under tiden i Sverige som ju är "dyrare" än Thailand att leva i.

Och din "dam" har rätt, som pensionär har man mycket mer tid tillsammans med barnet och faktiskt, man håller sig ung!!!

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Leifen:

Så du funderar hellre på att göra en flickvän nöjd och glad och samtidigt medvetet vill såra dina ev. egna barn som du vill göra faderslösa. Ditt/dina barn kommer att vara ditt eget kött och blod.

Jag fattar inte hur en del av er tänker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor Ni ihop i Sverige eller Thailand? En skillnad är att om ni bor i Sverige i 12 månader efter att barnet fötts har ni rätt till barnbidrag även om ni väljer att senare flytta tillbaks till Thailand. Sen finns det lite andra bidrag som man kan ha nytta av under tiden i Sverige som ju är "dyrare" än Thailand att leva i.

Och din "dam" har rätt, som pensionär har man mycket mer tid tillsammans med barnet och faktiskt, man håller sig ung!!!

Baa

Vi bor bara ihop i Thailand och har inga planer på att flytta till Sverige.

Jag är nere två gånger per år. 4 veckor varje gång.

Planen att jag flyttar ned som pensionär, men det är 8 år kvar till det.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

leifen: Om det är 8 år kvar till du blir pensionär så är du ju inte gammal, kör på du har ju många år kvar. Det lät som i ditt första inlägg att du redan hade en fot nere.

Sorry för mitt förra inlägg. :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Leifen:

Så du funderar hellre på att göra en flickvän nöjd och glad och samtidigt medvetet vill såra dina ev. egna barn som du vill göra faderslösa. Ditt/dina barn kommer att vara ditt eget kött och blod.

Jag fattar inte hur en del av er tänker.

Nu planerar jag inte att avlida före 80 år, och då skulle barnen vara vuxna och utflugna.

Skaffar jag som äldre är det av kärlek.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det går väl att kolla med ett enkelt blodprov.

Har en kompis som var på Filippinerna och han polade med en bartjej ett par månader.Han åkte hem till Sverige och ungefär 18 månader senare åkte han tillbaka till samma ställe på Filippinerna och möttes av tjejen han hade polat med innan, men nu var hon höggravid och beskyllde honom för att vara pappan, där kan man snacka om att gå över tiden.

Elefanter är gravida i 19 månader :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Elefanter är gravida i 19 månader :crazy:

Nja 22 månader är det väl ...MVH Bror duktigwink.gifjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Leifen:

Så du funderar hellre på att göra en flickvän nöjd och glad och samtidigt medvetet vill såra dina ev. egna barn som du vill göra faderslösa. Ditt/dina barn kommer att vara ditt eget kött och blod.

Jag fattar inte hur en del av er tänker.

Njaää, det kanske är att överdriva en smula, de barn man har i den ålder är idag säkert vuxna, ofta med egen familj och sin försörjning behöver dom inte från gamla farsan, och farsan är alltid farsan, även om det kommer en lillebror 35-40 år efteråt.

Visst har en del i omgivningen åsikter om det men älskar man sin fru och orkar med småbarn så är det som sagt ett yngringspiller.

Gammelunga Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bor bara ihop i Thailand och har inga planer på att flytta till Sverige.

Jag är nere två gånger per år. 4 veckor varje gång.

Planen att jag flyttar ned som pensionär, men det är 8 år kvar till det.

Leif

Leifen, med Svenska öron låter det lite märkligt med ett förhållande som bara är sammanboende knappt 2 månader om året.

Varför kan hon inte flytta till dej eller tvärtom?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...