Jump to content
IGNORERAD

Swimmingpool eller inte...


janne_h

Recommended Posts

Trevligt Janne .Text.

MVH Tommy

PS, berätta inte vad den kostade, för många som blir irriterade då, eller förresten gör det, kan bli kul...

Blev både kul och lärorikt! :great:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    10

  • Sek Losos uncle

    6

  • Tallviking

    5

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Visst kan de va ballt med pool men varför ska man ha allt bara för att man har råd...den som har mest när han dör vinner, eller är det för att man är prylbög??? :huh:

Eller kanske för att visa här bor en rik farang så kom och gör inbrott när jag inte är hemma. :whistle:

En annan aspekt som jag glömde att nämna men som är en av dom viktigare. En pool skänker glädje till fler personer än mig själv.

Det är värt varenda krona när jag ser glädjen i mina och mina släktingars barn, när dom leker i poolen.

Att man sen spar in på släktingars resor till stranden, då behovet av sådana resor vid ankomst till Thailand inte är lika starkt i.o.m poolen får man väl se som en rabatt.

Mvh janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant att så många på forumet ofta anger jante-lagen i Svedala som en stor anledning till varför de vill flytta till Thailand.

Samtidigt finns det några saker som de flesta blir lite småirriterade på om andra medlemmar gör i eller på väg till Thailand, detta är:

Flyga på bra och därmed dyr flygstol till LOS, aja baja, billigt är bra, allt annat dumt.

Äta på någon lite dyrare krog, näpp ju billigare desto bättre, vissa går inte ens på krog utan nyttjar 7-11 vecka ut och vecka in. :whistle:

Och värst av allt, bygga pool, ja alltså stor pool som kostar mycket, inte bra alls enligt många.

Och om man nu nödvändigtvis skall ha pool så är en hemmasnickrad och egenhändigt gjuten sak att rekommendera om man vill ha lite karmakramar.

Janne!

Kul att se din pool, och med ditt yrke så är det väl i det närmaste självplågeri att inte bygga en pool med bra kvallitet!

Själv byggde jag pool, först försvann både pengar och byggare redan innan bygget startat, sedan dyrt som tusan, och tyvärr dyrt vid första renoveringen, och pinsamt nog ännu mer pengar vid andra renoveringen. :whoco5:

Men satan vad jag badat, och jag varken vill eller vågar räkna efter vad varje dopp kostat mig, då skulle man väl antagligen överväga att dränka sig, näpp det är bara att simma lungt!

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag nyss avslutat ett bad med hela familjen i poolen på vår terass, mycket skoj!

Poolen köptes in på "Central Bagna" för 399THB (70% rabatt!). och har hållt bra i 5 månader :great:

Var och en blir salig på sin pool!

Vi har förresten 3 Pooler, den minsta är 1,52 meter i diameter den största är väl på ca 2,14 cm :dance:

Reningsverket ligger centralt i Bkk och levererar ett klart vatten som sällan stinker klor :crazy:

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag nyss avslutat ett bad med hela familjen i poolen på vår terass, mycket skoj!

Poolen köptes in på "Central Bagna" för 399THB (70% rabatt!). och ar hållt bra i 5 månader :great:

Var och en blir salig på sin pool!

Vi har förresten 3 Pooler, den minsta är 1,42 meter i diameter den största är väl på ca 2,14 cm :dance:

Reningsverket ligger centralt i Bkk och levererar ett klart vatten som sällan stinker klor :crazy:

MVH Tommy

Tja då är det väl bara reningsverket som inte flyttar med hem till svedala antar jag. :giggle:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja då är det väl bara reningsverket som inte flyttar med hem till svedala antar jag. :giggle:

De stannar här!

Men allvarligt talat, om jag nånsin flyttar hit igen så är en riktig pool ett krav.

Jasmine badar gärna hela dagen, minst 2 gånger dagligen, Jimmy, Looksorn och jag, nästan varje dag, frugan varannan dag, nu skall de strax få testa bastubad, får väl investera i en pool att svalka av sig i på terassen i Sverige.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Lite intressant att så många på forumet ofta anger jante-lagen i Svedala som en stor anledning till varför de vill flytta till Thailand.

Samtidigt finns det några saker som de flesta blir lite småirriterade på om andra medlemmar gör i eller på väg till Thailand, detta är:

Flyga på bra och därmed dyr flygstol till LOS, aja baja, billigt är bra, allt annat dumt.

Äta på någon lite dyrare krog, näpp ju billigare desto bättre, vissa går inte ens på krog utan nyttjar 7-11 vecka ut och vecka in. :whistle:

Och värst av allt, bygga pool, ja alltså stor pool som kostar mycket, inte bra alls enligt många.

Och om man nu nödvändigtvis skall ha pool så är en hemmasnickrad och egenhändigt gjuten sak att rekommendera om man vill ha lite karmakramar.

Janne!

Kul att se din pool, och med ditt yrke så är det väl i det närmaste självplågeri att inte bygga en pool med bra kvallitet!

Själv byggde jag pool, först försvann både pengar och byggare redan innan bygget startat, sedan dyrt som tusan, och tyvärr dyrt vid första renoveringen, och pinsamt nog ännu mer pengar vid andra renoveringen. :whoco5:

Men satan vad jag badat, och jag varken vill eller vågar räkna efter vad varje dopp kostat mig, då skulle man väl antagligen överväga att dränka sig, näpp det är bara att simma lungt!

Slut på + Waxet men du får många senare :)

Kommer du till Vinterviken ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Ahhhh, en sakfråga(nä men det var det ju inte) men ändå en fråga här!...så vad finns det för fler reningslösningar, än bakteriedödande klor som går att använda inom rimliga kostnader i tropiskt klimat?

Jag är lätt allergisk mot klor så ser fram mot ett svar nu.

Varför var det inte en sakfråga??? Det var ju just det det är. Inte konstigt att ert gäng har så svårt att undvika skriva - påhittade - personsaker om mig, istället för att anmärka på sakfrågor, om ni inte ens vet vad sakfrågor är... :D

Och nu när något så ovanligt händer, så lyckades du :) pricka ett ämne, som inte intresserar mig särskilt, eftersom jag antagligen inte ska ha någon pool, så jag brydde mig varken om att notera eller memorera något noga, utan det var bara lite, som råkade fastna. Janne, Joe och hasseigöteborg har redan svarat, men det var någon slags saltlösning jag hade hört finns, och att den kostade en del mer än vanliga klorlösningen.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför var det inte en sakfråga??? Det var ju just det det är. Inte konstigt att ert gäng har så svårt att undvika skriva - påhittade - personsaker om mig, istället för att anmärka på sakfrågor, om ni inte ens vet vad sakfrågor är... :D

Och nu när något så ovanligt händer, så lyckades du :) pricka ett ämne, som inte intresserar mig särskilt, eftersom jag antagligen inte ska ha någon pool, så jag brydde mig varken om att notera eller memorera något noga, utan det var bara lite, som råkade fastna. Janne, Joe och hasseigöteborg har redan svarat, men det var någon slags saltlösning jag hade hört finns, och att den kostade en del mer än vanliga klorlösningen.

Det med syre är det som tydligen ska fungera som en god ersättare till klor, men är tyvärr inte ekonomsikt försvarbart, och frågan är om det finns i Thai.

Men skall idag åka förbi en poolbyggare i Korat och skall då åter igen kolla upp det med alternativa reningsmetoder.

P.S. SLU lägg ner ditt eviga svammel, personsaker, gäng mm, och för att förklara lite mer så var det med "sakfråga" lite ironi till dig.men du fattar inte som vanligt!...Ursäkta offtopic

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant att så många på forumet ofta anger jante-lagen i Svedala som en stor anledning till varför de vill flytta till Thailand.

Samtidigt finns det några saker som de flesta blir lite småirriterade på om andra medlemmar gör i eller på väg till Thailand, detta är:

Flyga på bra och därmed dyr flygstol till LOS, aja baja, billigt är bra, allt annat dumt.

Äta på någon lite dyrare krog, näpp ju billigare desto bättre, vissa går inte ens på krog utan nyttjar 7-11 vecka ut och vecka in. :whistle:

Och värst av allt, bygga pool, ja alltså stor pool som kostar mycket, inte bra alls enligt många.

Och om man nu nödvändigtvis skall ha pool så är en hemmasnickrad och egenhändigt gjuten sak att rekommendera om man vill ha lite karmakramar.

Janne!

Kul att se din pool, och med ditt yrke så är det väl i det närmaste självplågeri att inte bygga en pool med bra kvallitet!

Själv byggde jag pool, först försvann både pengar och byggare redan innan bygget startat, sedan dyrt som tusan, och tyvärr dyrt vid första renoveringen, och pinsamt nog ännu mer pengar vid andra renoveringen. :whoco5:

Men satan vad jag badat, och jag varken vill eller vågar räkna efter vad varje dopp kostat mig, då skulle man väl antagligen överväga att dränka sig, näpp det är bara att simma lungt!

Kul att höra Vaxet!

Jag för min del hoppas att nångång jag får se dig här och dricka öl i poolen tillsammans med mig och Tommy! :drinks:

Ska skaffa plastglas. Då jag kommit på att det vore inte så trevligt om man tappar ett glas i poolen som går sönder.

Vi syns

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Att inte ha råd med eller inte vilja ha en pool är väl helt normalt, men ovanstående inlägg tolkar jag som "Jag vill ha en pool men jag har inte råd så därför tänker jag kalla de där som har en pool för dumma saker".

55555..ja det står var och en fritt att tolka precis hur dom vill. Ditt inlägg tolkar jag som...jag har också mindervärdeskomplex men vill vara ball som de stora pojkarna därför har jag pool även om jag inte har råd.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

55555..ja det står var och en fritt att tolka precis hur dom vill. Ditt inlägg tolkar jag som...jag har också mindervärdeskomplex men vill vara ball som de stora pojkarna därför har jag pool även om jag inte har råd.

Som jag skrev, du behöver inte skämmas för att du inte har råd med en pool, jag kan hålla med om att det finns mängder av saker i livet som är viktigare än en pool om ens ekonomi är ansträngd. Som jag skrev på sida 2 i tråden är det dock rätt skönt att ha om man spenderar mycket tid här och för många personer är 5-600,000 Baht inte jättemycket pengar, mindre än årsavgiften på en internationell skola eller en ny pick-up till exempel och det måste väl stå alla fritt att göra vad de vill med sina pengar utan att förlöjligas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev, du behöver inte skämmas för att du inte har råd med en pool, jag kan hålla med om att det finns mängder av saker i livet som är viktigare än en pool om ens ekonomi är ansträngd. Som jag skrev på sida 2 i tråden är det dock rätt skönt att ha om man spenderar mycket tid här och för många personer är 5-600,000 Baht inte jättemycket pengar, mindre än årsavgiften på en internationell skola eller en ny pick-up till exempel och det måste väl stå alla fritt att göra vad de vill med sina pengar utan att förlöjligas?

FYI så är "forum" esperanto och betyder att förlöjliga/att tala nedsättande om någon. :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Hade jag haft råd så skulle jag haft en eluppvärmd vik hemma i svedala. Så man kunnat bada året om. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag haft råd så skulle jag haft en eluppvärmd vik hemma i svedala. Så man kunnat bada året om. :)

Du får gärna komma och bada i min! ;)

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Det med syre är det som tydligen ska fungera som en god ersättare till klor, men är tyvärr inte ekonomsikt försvarbart, och frågan är om det finns i Thai.

Men skall idag åka förbi en poolbyggare i Korat och skall då åter igen kolla upp det med alternativa reningsmetoder.

P.S. SLU lägg ner ditt eviga svammel, personsaker, gäng mm, och för att förklara lite mer så var det med "sakfråga" lite ironi till dig.men du fattar inte som vanligt!...Ursäkta offtopic

Det om poolen läste jag på något thaiforum för ganska länge sedan, här på MPR, tror jag, så jag antar att han, som berättade den, har den i Thailand.

P.S. Ert gäng kan snarare lägga ner era eviga påhittade lögner med personsaker om mig. Så nästan enda gången någon av er KLARAT AV att skriva motargument om en sakfråga, istället för bara allmänt gnäll, utan att skriva exempel, så var det inte ens då ett försök att skriva VAD, som jag skulle haft fel om, menar du?... Så ni är på samma låga nivå, som vanligt, menar du? :D

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det om poolen läste jag på något thaiforum för ganska länge sedan, här på MPR, tror jag, så jag antar att han, som berättade den, har den i Thailand.

P.S. Ert gäng kan snarare lägga ner era eviga påhittade lögner med personsaker om mig. Så nästan enda gången någon av er KLARAT AV att skriva motargument om en sakfråga, istället för bara allmänt gnäll, utan att skriva exempel, så var det inte ens då ett försök att skriva VAD, som jag skulle haft fel om, menar du?... Så ni är på samma låga nivå, som vanligt, menar du? :D

Vilka är med i alla dessa gäng du alltid svamlar om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det om poolen läste jag på något thaiforum för ganska länge sedan, här på MPR, tror jag, så jag antar att han, som berättade den, har den i Thailand.

Träffade en firma igår som bygger pooler, men tyvärr så kunde de ej erbjuda annan rening än klor, så tyvärr blir det nog svårt.

P.S. Ert gäng kan snarare lägga ner era eviga påhittade lögner med personsaker om mig. Så nästan enda gången någon av er KLARAT AV att skriva motargument om en sakfråga, istället för bara allmänt gnäll, utan att skriva exempel, så var det inte ens då ett försök att skriva VAD, som jag skulle haft fel om, menar du?... Så ni är på samma låga nivå, som vanligt, menar du? :D

Lägg nu ner det med gäng etc etc, inse att du får mothugg från alla håll pga din attityd och svammel på många Thaiforum, personsaker vet jag inte vad du menar med, men jag såg något läskigt på ***.se

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

Om jag förstått saken rätt så är det inte så lång livslängd på en pool i Thailand, kakelfogar mm.

Såg en bild någonstans på en pool(undrar om inte enis var inblandad)med ett lång kupoltak, likt en ishall över hela poolen med skjutbara delar i taket, borde inte detta förlänga livstiden på poolen.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det så dyrt o omkostnader 3000b m Huga ingen pool Vi funderar på helrenovering av hus Jag tror att det räcker med lika mycket som för en pool Varför igen

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Lägg nu ner det med gäng etc etc, inse att du får mothugg från alla håll pga din attityd och svammel på många Thaiforum, personsaker vet jag inte vad du menar med, men jag såg något läskigt på ***.se

Flera är med i gänget med egen websida, som inte får nämnas vid namn här. Är det den du refererar till i det du skrev? Det gänget har ju hoppat på flera t o m flickvänner/fruar, som inte ens är med på forumen, och inte har gjort något alls! Hur förklarar gänget det?...

Vad är det för YTTERLIGARE lögner, som står där då?

Har du inte märkt att ni, som klagar, skriver en massa oftast osanna saker om min PERSON, ISTÄLLET för att argumentera emot i SAKfrågan? Kanske för att jag brukar ha rätt i sakfrågorna? :D

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Flera är med i gänget med egen websida, som inte får nämnas vid namn här. Är det den du refererar till i det du skrev? Det gänget har ju hoppat på flera t o m flickvänner/fruar, som inte ens är med på forumen, och inte har gjort något alls! Hur förklarar gänget det?...

Vad är det för YTTERLIGARE lögner, som står där då?

Har du inte märkt att ni, som klagar, skriver en massa oftast osanna saker om min PERSON, ISTÄLLET för att argumentera emot i SAKfrågan? Kanske för att jag brukar ha rätt i sakfrågorna? :D

Kan inte du ta detta per PM istället för att hålla på och spamma sönder trådar hela tiden.

Och än den gång läs detta SLU

Link to comment
Dela på andra sajter

Flera är med i gänget med egen websida, som inte får nämnas vid namn här. Är det den du refererar till i det du skrev? Det gänget har ju hoppat på flera t o m flickvänner/fruar, som inte ens är med på forumen, och inte har gjort något alls! Hur förklarar gänget det?...

Vad är det för YTTERLIGARE lögner, som står där då?

Har du inte märkt att ni, som klagar, skriver en massa oftast osanna saker om min PERSON, ISTÄLLET för att argumentera emot i SAKfrågan? Kanske för att jag brukar ha rätt i sakfrågorna? :D

Rättwhistle.gif som i tråden om köpa begagnad bil då ellerrotfl.gif. Tanken har aldrig slagit dig att du kanske är ute och seglar i vissa saker (läs. har aldrig ens besökt Thailand) och därför "jagar" "gängen" dig på div forum? Men har man bara haft fel 6 f`låt 7 gånger i sitt 60 åriga liv så är det inte konstigt att man har ett något snedvriden självbild. Nä klipp dig och skaffa dig ett riktigt jobb. MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Rättwhistle.gif som i tråden om köpa begagnad bil då ellerrotfl.gif. Tanken har aldrig slagit dig att du kanske är ute och seglar i vissa saker (läs. har aldrig ens besökt Thailand) och därför "jagar" "gängen" dig på div forum? Men har man bara haft fel 6 f`låt 7 gånger i sitt 60 åriga liv så är det inte konstigt att man har ett något snedvriden självbild. Nä klipp dig och skaffa dig ett riktigt jobb. MVH HNjap.gif

(Haft fel så få gånger då jag envisats.)

Det jag skrev om begagnade bilar är summan av vad huvudsakligen THAI sagt, så OM det är fel, så har en hel bunt thai fel... :)

OM det skulle vara så att jag är ute och seglar så ofta som ni påstått - nästan alltid UTAN att tala om VAD som var fel - varför har då ni HITTAT PÅ en massa LÖGNER om min PERSON, istället för att motargumentera om SAKFRÅGORNA?... :D

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...