Jump to content
IGNORERAD

Thaitjej som stannat 2 år på turistvisa - vad händer


BBJ

Recommended Posts

En pikant fråga åt en väns vän till min TGF.

Hon har kommit till Sverige på 3 månaders turistvisa för 2 år sedan. Hon har förgäves sökt svensk "boyfriend" och har nu tröttnat på svedala och vill åka tillbaka till Thailand. Hon är dock orolig för vad som händer när hon ska resa hem, kommer hon att nekas eller kommer passpolisen att bråka när hon ska resa? Kort sagt kan hon resa??

Vad kan hon i annat fall göra för att kunna resa hem, resa via Danmark eller Finland, eller blir det samma visa där?

Tack på förhand!

/ BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inga problem att resa ut, det kommer att komma lite poliser och så, men förbi pass-kontrollen kommer hon att komma, eftersom hon inte får vara i sverige. :)

En tjej tidigare i år som jag hörde talas om hade "glömt" att förlänga hennes UT när hon skulle tillbaka till Thailand för ett par veckors semester, det kom lite poliser osv, sen kunde hon lämna landet utan problem.

Det fixade sig senare på ambassaden i BKK då hon trots allt hade "rätt" till sitt PUT, paret hade bara glömt åka till migrationsverket och ordna det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte heller att det blir några problem för henne att kunna ta sig hem till Thailand. Lite extra frågor lär det ju bli och de kanske håller ett extra öga på henne så att hon verkligen kommer med planet men de kommer knappast att spärra in henne. Om snuten däremot skulle komma på henne t ex idag så blir det kanske annorlunda, då blir hon förmodligen satt i en cell tills dess att de kan skicka henne hem med första bästa plan.

Men lite offtopic, ser hon för jäklig ut eller är hon bara kräsen? Fattar inte varför hon annars inte lyckats hitta en pojkvän på 2 år i Sverige? :lol::y15: :bs_offtopic:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälpte en "Somtam Kärring" ut ur Sweden när jag lämnade moderlandet i Dec. förra året!

Hon såg mycket förvirrad ut & jag & Älskling lotsade henne ut till Gate:n .. Älskling gick först genom passkontrollen & så lät jag damen ifråga gå före mig & hujeda mig vilket kackel det blev på pass-tanten! Damen ifråga hade några veckor "overstay" men fattade så klart inget utan jag fick ta skiten om man säger .. eh , ja har aldrig sett mäniskan överhuve taget sa jag! hehehe Iaf. så vräkte pass-paddan ur sig otaliga haranger om registrering hos Migrationsverket & det skulle inte gå att komma tebax hit osv. ... jaja hon ville väl bara visa hon var tjänsteman antar jag!  :crazy:  

Påminner mig föresten om ryssen som åkte med på VisaRun till Cambodia .. han hade 48 dar overstay & vart inte ens utsläppt ur Thailand .. vad skulle han med 30 nya dagar till kan man ju undra? Han hade inte pengar till böterna dessutom!

Han fick ett par feta A4:a papper & en inställelse tid hos Harry Haffa i Pattis som pris för den bedriften!

Well Done Rusky :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren.

Swippe: Ang hennes utseende. Ärligt talat vet jag ej eftersom jag aldrig träffat damen ifråga.

Sen får vi väl se hur hon gör, damerna får väl meddela henne det jag fått veta och sen är det upp till henne själv.

Mvh BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Som sagt hem kommer hon utan några större problem.

Möjligen att det kan bli lite krage om hon skulle vilja återvända till Sverige igen.

Kanske som bärplockare:))

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej Jag har läst några av inläggen.

Och undrar vem garanterade uppehället mm, den personen blir satt i "karantän" i 2 år och kan / får ej garantera någon annan person under den tiden

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner ett Svenkt/ Thailänskt par. Hon kom hit på turistvisa 3 mån 2003, stannar med dåvarande boyfreind något år. Redan då på "överetid". Det tar slut. Träffar nuvarande man, bor med honom ett par år. Han vet om situationen, hösten 2007 reser hon hem till Thailand, då med c:a 4 års owerstay!  Då upptäcker naturligtvis passpolisen på Arlanda att det är owerstay. Hon får en stämpel i sitt pass att hon inte får resa in i Sverige på några år.

Hon begär ett nytt pass hemma i Thailand. Jul/nyår 2007/2008 reser boyfrend ner till Thailand. De gifter sig, inte bara ceremonimässigt utan även pappersmässigt. Numera äkta maken åker hem, tid för interjuv och migrationsverksbyråkratin i vanlig ordning.

Jag förstår inte riktigt hur det kunde gå så bra, men faktum är att hon är här. Det är tydligen vattentäta skott mellan olika myndigheter, man kollar inte rutinmässigt mellan varandra. Knaske inte ens mellan olika avdelningar inom samma myndighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klargörande: Det var vid midsommartid i år, c:a 9 månader efter utresan hon var tillbaka i Svedala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte alls att hon inte hittat någon på 2 år i Sverige..vill ingen ha henne eller vill hon inte ha någon som vill ha henne :D fan här jagar folk mig om inte jag känner nån singelbrud dom kan börja dejta..finns ju hejdlöst många som verkar vilja träffa en tjej från Thailand, urlessa på svenska fruntimmer :lol:

Någon större koll har nog inte Migrationsverket, när min första tjej jag tog hit till Sverige skrev sina papper så sa hon att hon inte hade några barn ( jag var blåst) och jag skrev så också på mina papper..hmmm sen går det jävligt bra att ta hit hennes barn utan en enda fråga från migrationsverket...

Sen har jag ett annat exempel där jag hade att göra med dom som jag inte vill ta upp här..men jag var inte ärlig med dom och jag lyckades ordna till allt på ett bra sätt för alla parter, mitt x, hennes barn, min nya.ja det handlade om PUT, och turistvisa i samma veva om man säger så.kanske nån annan gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur många men "dom" finns ju i tusental i det här landet , dom som är här utan UT el. papper överhuvudtaget & då snackar ja inte om enbart Thai:are kan man väl säga!

Grejen är väl att det inte finns några resurser/pengar hos vare sig Mig. e. Pålisen att hålla koll på sånt här .. både bra & dåligt kanske i vissa fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Om det finns någon seriös tjej som vill lära känna en kille med gott hjärta så finns jag här.

Jag har inte 1 miljon bath på banken heller så är det pengarna dom vill ha så får dom leta vidare.

Men om dom vill ha en seriös trogen livskamrat är dom välkommna att höra av sig.

spindeln_from_gbg@yahoo.com

Får ta min yahoo mail då jag inte vill lägga ut min msn här på nätet

Ha det bra alla ni lyckliga som redan har hittat den stora kärleken

Göteborg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Havsmajoren

Quote

Om det finns någon seriös tjej som vill lära känna en kille med gott hjärta så finns jag här.

Jag har inte 1 miljon bath på banken heller så är det pengarna dom vill ha så får dom leta vidare.

Men om dom vill ha en seriös trogen livskamrat är dom välkommna att höra av sig.

spindeln_from_gbg@yahoo.com

Får ta min yahoo mail då jag inte vill lägga ut min msn här på nätet

Ha det bra alla ni lyckliga som redan har hittat den stora kärleken

:he: hahaha jag bara väntade på att finna något sånt här när jag började läsa.sen kom det längst ner.tjihooo. :great:

Göteborg

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag är genomsnäll så ställer jag ALLTID upp när någon behöver hjälp (dock inte pengar då jag inte är någon Bill Gates    :kort: ) TYVÄRR

Men annars näst intill allt ställer jag upp på /för

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...