Jump to content
IGNORERAD

Ansökan


turbo054

Recommended Posts

Hej,har en fråga,om en Thaitjej som har blivit lämnad av sin man,hon har varit i svergie i snart 4 år men hon har bara UT,första pojkvännen var inte snäll mot henne så hon lämnade han,hon har en egen firma och hon har egna pengar och lägenhet,hon har hatt firman i snart 1,5 år,Vad ska hon göra för hennes UT går snart ut,kan hon söka PUT av egen kraft eller måste hon skaffa en ny man.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Det är ett gränsfall att hon kan söka på egna meriter om hon kan visa att hon kan försörja sig på sin firma. I annat fall är det en ny man som gäller.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,har en fråga,om en Thaitjej som har blivit lämnad av sin man,hon har varit i svergie i snart 4 år men hon har bara UT,första pojkvännen var inte snäll mot henne så hon lämnade han,hon har en egen firma och hon har egna pengar och lägenhet,hon har hatt firman i snart 1,5 år,Vad ska hon göra för hennes UT går snart ut,kan hon söka PUT av egen kraft eller måste hon skaffa en ny man.

När jag läser detta så skäms jag hur vissa män behandlar sina kvinnor. Då speciellt när dom är så utsatta som kvinnor med UT. Dessa män förstjänar endast förakt.

MVH

Sixten

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Detta med utsatta kvinnor och tidsbegränsade uppehållstillstånd har politikerna haft uppe för diskussion i åratal utan att komma till något beslut i frågan. Misshandlade kvinnor kan få stanna om misshandeln blivit polisanmäld och utredd.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ borde vara att hon (om det redan inte är AB) gör om firman till AB och blir själv då själv anställd i företaget. Därmed borde hon kunna söka UT för arbete i Sverige och när det gått några år få permanent!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ borde vara att hon (om det redan inte är AB) gör om firman till AB och blir själv då själv anställd i företaget. Därmed borde hon kunna söka UT för arbete i Sverige och när det gått några år få permanent!?

En intressant ide!

Men det krävs förstås 100000 kronor i aktiekapital. Fast det var visst på gång att sänka detta belopp, vet inte om det är genomfört?

För övrigt har jag haft stora problem med att förklara för fru Chang att detta aktiekapital inte nödvändigtvis är en kostnad... det går att avsluta sitt AB och få tillbaka pengarna förutsatt att pengarna finns i bolaget.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En intressant ide!

Men det krävs förstås 100000 kronor i aktiekapital. Fast det var visst på gång att sänka detta belopp, vet inte om det är genomfört?

För övrigt har jag haft stora problem med att förklara för fru Chang att detta aktiekapital inte nödvändigtvis är en kostnad... det går att avsluta sitt AB och få tillbaka pengarna förutsatt att pengarna finns i bolaget.

Herr Chang har talat.

Detta är redan genomfört numera räcker 50000 kr

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är redan genomfört numera räcker 50000 kr

Många glömmer bort att dessa pengar får

användas till inköp i bolaget,så dom behöver

inte ligga på ett konto outnyttjade.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Problemet är då att arbetstillståndet ska sökas i hemlandet eller annat land utanför Sverige. Att företaget som anställer är etablerat och omsätter så mycket att det har pengar till minimilönen åt den anställde och får fackets godkännande.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Många glömmer bort att dessa pengar får

användas till inköp i bolaget,så dom behöver

inte ligga på ett konto outnyttjade.

Har man maskiner för tex 50,000.- eller mer kan ma av en oberoende executor få ett intyg som är typ som en bankgaranti, den registreras i Sundsvall på Registerverket.

Men maskinens värde måste vara minst 50 pix!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Många glömmer bort att dessa pengar får

användas till inköp i bolaget,så dom behöver

inte ligga på ett konto outnyttjade.

Ja, men då gäller det att man köper sådant som kan bokföras som inventarier, dvs något med värde.

Spenderar man pengarna på lön eller förbrukningsmaterial är det risk för att man måste upprätta kontrollbalansräkning och det är nog inte roligt...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men då gäller det att man köper sådant som kan bokföras som inventarier, dvs något med värde.

Spenderar man pengarna på lön eller förbrukningsmaterial är det risk för att man måste upprätta kontrollbalansräkning och det är nog inte roligt...

Herr Chang har talat.

Ja det är helt rätt,men många tror inte att man använda pengarna ..

Inventarier,lager med försäljningsvärde,etc.dvs om man redan har inventarier

alt lagervärde så kostar det egentligen inget att starta ett AB,då startkapitalet

redan finns och bokförs som en skuld till ägaren som senare kan tas ut skattefritt

när bolaget har egna tillgångar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Detta med utsatta kvinnor och tidsbegränsade uppehållstillstånd har politikerna haft uppe för diskussion i åratal utan att komma till något beslut i frågan. Misshandlade kvinnor kan få stanna om misshandeln blivit polisanmäld och utredd.

Mvh Thaikonsult

En sån klippa som Thaikonsult e ju guld värt :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är helt rätt,men många tror inte att man använda pengarna ..

Inventarier,lager med försäljningsvärde,etc.dvs om man redan har inventarier

alt lagervärde så kostar det egentligen inget att starta ett AB,då startkapitalet

redan finns och bokförs som en skuld till ägaren som senare kan tas ut skattefritt

när bolaget har egna tillgångar.

Nej, aktiekapitalet kan inte tas ut förrän aktiebolaget avslutas på ordnat sätt. Däremot finns det diverse varianter på skattefri eller lågbeskattad utdelning som kan tas ut, bland annat beroende på hur mycket man betalar ut i lön till sina anställda och till sig själv.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...