Jump to content
IGNORERAD

Åka till Thailand Nu!


gubben4906

Recommended Posts

Jag har en fråga som kanske någon kan svara på. Thailand ligger ju relativt nära Japan om man som jag gör jämför med Sverige.

Har det gått ut några varningar om eventuella kärnkraftsnedfall i Thailand eller några Tsunamiattacker på Thailand?

Jag är självklart orolig för att råka illa ut så vad säger ni proffs här på MPR? Kan man åka utan att bli dubbelt solbränd

:giggle: gubben :giggle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte vad jag läst och det är väl inte så troligt att Thailand drabbas av nedfall. Det är ganska långt mellan Thailand och Japan och om jag minns min karta rätt så är fågelvägen Thailand-Sverige ungefär 2,5ggr Thailand-Japan, långt mao.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige - Thaliand fågelvägen ca 900 metriska mil

Thailand - Japan fågelvägen ca 400 metriska mil

Orkar inte räkna storcirkel just nu, men skillnaden blir inte så stor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en fråga som kanske någon kan svara på. Thailand ligger ju relativt nära Japan om man som jag gör jämför med Sverige.

Har det gått ut några varningar om eventuella kärnkraftsnedfall i Thailand eller några Tsunamiattacker på Thailand?

Jag är självklart orolig för att råka illa ut så vad säger ni proffs här på MPR? Kan man åka utan att bli dubbelt solbränd

:giggle: gubben :giggle:

Du ska ju inte till kina, Syd Korea eller Japan så risken är lika med att stanna hemma.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom blåser det nästan alltid västliga vindar vilket gör att USA (och Sverige) får mer skit från japan är Thailand får.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom blåser det nästan alltid västliga vindar vilket gör att USA (och Sverige) får mer skit från japan är Thailand får.

Nja där generaliserar du nog lite för mycket, i tex SE-Asien så är ju NE-monsunen en dominant vind över en stor del av året.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst och följt med experter i media hela dagen och det kom flera frågor just om Thailand om det finns risker osv att åka dit. Finns inget som tyder att det har spridit sig runt om i världen med tanke på så små mängder som kommit ut. Dom har evakuerat 20 mil runtomkring reaktorn som sprängdes då det mättes små mängder . Men dom säger att det är ingen som helst fara att resa till Thailand,och inte heller till Japan,så länge man inte åker till dom drabbade städerna. Sen vet man ju inte vad som kan hända framöver dom närmaste dagarna. Men dom i Japan säger att dom har reaktorerna under kontroll,och även om det skulle bli härdsmälta som det troligtvis blir eller har redan blivit så kan dom undvika att det kommer ut. Jag skulle nog vara ganska lugn i ditt läge. Åk till Thailand men undvik japan :wai: skulle nog mitt råd vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. Tsunamin. Japan råkar ju ligga just på ett sånt riskområde med jordbävningar osv. Jordbävningar sker i stort sätt dagligen i Japan fast i mindre skalor. Japanerna har ju gått o väntat på den stora jordbävningen i 20 år eftersom dem stora sker vart 100´e år ungefär säger dom. Finns inga tecken som tyder att Thailand skulle vara utsatt för jordbävningar eller tsunamin i dagsläget.

Detta jag säger är det jag har hört på tv och läst på nätet.

Bara åk du,det hade jag gjort. Man kan inte gå o oroa sig om vad som kan hända imorgon.Man kan lika gärna ha otur och bli påkörd av en lastbil när man är på väg till jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Solbrändheten får Du nog skaffa själv.vindriktningen SO just nu (och kommer så att förbli en längre tid enl. TMD) vilket innebär att USA blir första buffert och där räknar man med att det kommer att märkas enbart mättekniskt till 99% säkerhet.

Den ev. härdsmälta Du hittar här kommer Du att finna centralt placerad ganska nära livremmen.Välkommen till LOS Gubben

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Ja, vinden sas mest ha blåst åt NordÖst d v s bort från Thailand.

Däremot sas tidigt att det finns en risk att tsunamin kan träffa Thailand längst söderut. (Men det ligger ju mycket emellan Japan och Thailand, så träffar den, så är den rimligtvis mycket försvagad.)

Filipinerna ligger ju mycket närmare. Därifrån har flera sagt att de klarat sig där det fanns tillräcklig risk för att de skulle rekomendera att man åkte därifrån (t ex Cebu), men ingen av dem hade hört nyheter om hur det gått på nordostkusten av öarna närmast Japan.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, tack för alla svar.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...