Jump to content
IGNORERAD

Jobba på en Thai restaurang?


hamnoi

Recommended Posts

Hej. Frugan har precis börjat jobba på en Thai restaurang och jag undrar om det är fler här som har flickvän/fru/ eller pojkvän :crazy: som jobbar eller har jobbat på en Thai restaurang???? Allt verkar vara seriöst på frugans ställe med avtalsenlig lön,scheman osv. Men man har ju hört en del om att dom kan vara "jävliga" mot varandra,inte betalar ut lön eller rätt lön ,ringer in dom med kort varsel mm. Frugan har fått en 6 månaders visstids anställning som förmodlingen aldrig kommer att bli en tillsvidare anställning men men man kan ju inte få allt. . Hon har bott här i lite över 2 år nu och har bara läst på sfi innan(precis klar med d-kursen) och det är hennes första avlönade jobb här ..:great: . Jag är jävligt glad o få lite stöttning i ekonomin ( är inte mångmiljonär/högavlönad som 50% av er här):ironi: . Nackdelen är att jag nu blivit "hemmafru" :whoco5: .. Jobbar 7-16,hämtar grabben i skolan,Lagar mat, Lek,Läxor,Bad mm. Men det kanske kallas o vara pappa :sFduh::giggle: . Frugan jobbar 10-22 5-6 dagar i veckan så det blir inte mycket samliv men det blir väl bättre.. Skulle vara intressant att höra om era erfarenheter /synpunkter :great: . Hoppas på lite respons både seriöst o skoj(tål pikningar o tykna kommentarer med)...:crazy: .. MVH HEMMAFRUN I GBG

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    16

  • Kenneth4618

    4

  • Avregistrerad clion

    3

  • GammalDansken

    3

Mest aktiva i denna tråd

Hon kanske får ta med sig lite beg. ris hem iallafall. :whistle:

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta till vara kvalitetstiden med din son för de växer fort de små liven och sen vill de inte vara med pappa , för då är det tjejer som gäller för dem :whistle:

Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kanske får ta med sig lite beg. ris hem iallafall. :whistle:

Kom du från en annan tråd nu :giggle: ?. Dom har mest take away så det blir inte så mycket begagnat ris till mig.:na: . men dom hade en kund som kom in dagen efter och ville ha tillbaka pengarna för att maten inte var god..men han hade ätit upp allt kvällen innan :whoco5::whoco5: . Kanske samma gubbe som ville ha doggybags ris???:crazy:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Kom du från en annan tråd nu :giggle: ?. Dom har mest take away så det blir inte så mycket begagnat ris till mig.:na: . men dom hade en kund som kom in dagen efter och ville ha tillbaka pengarna för att maten inte var god..men han hade ätit upp allt kvällen innan :whoco5::whoco5: . Kanske samma gubbe som ville ha doggybags ris???:crazy:

Om man inte kan få med mat från en take away, "doggy bag" eller ej, då kommer hon inte att ha jobb så länge.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte kan få med mat från en take away, "doggy bag" eller ej, då kommer hon inte att ha jobb så länge.

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHHHHHHHH. Mycket wiskey nu :crazy: ?? Skrev om en annan tråd med föregående skrivare... SE "Varning för phi phi i stockholm". Inte restaurangen hon jobbar på::;)

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHHHHHHHH. Mycket wiskey nu :crazy: ?? Skrev om en annan tråd med föregående skrivare... SE "Varning för phi phi i stockholm". Inte restaurangen hon jobbar på::;)

Kombination av de två trådar innebar större krav än jag trodde.

Glöm det, även om du själv efterlyste annat än seriösa svar på en diffus fråga.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kanske får ta med sig lite beg. ris hem iallafall. :whistle:

Gärna!!! :whoco5:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kombination av de två trådar innebar större krav än jag trodde.

Glöm det, även om du själv efterlyste annat än seriösa svar på en diffus fråga.

Oja ..Oserösa svar får man räkna med, Men jag förstod inte ditt skämt :av-109998: . Får väl ta på mig skiten själv eftersom jag lägger ut en halvseriös tråd på fredag kväll när 99% är halv saltade här på forumet :ironi: . :drinks::wai: MVH GBG

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Oja ..Oserösa svar får man räkna med, Men jag förstod inte ditt skämt :av-109998: . Får väl ta på mig skiten själv eftersom jag lägger ut en halvseriös tråd på fredag kväll när 99% är halv saltade här på forumet :ironi: . :drinks::wai: MVH GBG

Att antyda att undertecknade skulle vara påverkad är dumt.

Jag är så nära man kan komma på att vara nykterist utan att vara det.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Att antyda att undertecknade skulle vara påverkad är dumt.

Jag är så nära man kan komma på att vara nykterist utan att vara det.

Nja har inte antytt något om dig jag räknar in dig i dom 1%;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kom du från en annan tråd nu :giggle: ?. Dom har mest take away så det blir inte så mycket begagnat ris till mig.:na: . men dom hade en kund som kom in dagen efter och ville ha tillbaka pengarna för att maten inte var god..men han hade ätit upp allt kvällen innan :whoco5::whoco5: . Kanske samma gubbe som ville ha doggybags ris???:crazy:

Ja han komm från off tropictråden grinig som fan så tat lungt me han

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej. Frugan har precis börjat jobba på en Thai restaurang och jag undrar om det är fler här som har flickvän/fru/ eller pojkvän :crazy: som jobbar eller har jobbat på en Thai restaurang???? Allt verkar vara seriöst på frugans ställe med avtalsenlig lön,scheman osv. Men man har ju hört en del om att dom kan vara "jävliga" mot varandra,inte betalar ut lön eller rätt lön ,ringer in dom med kort varsel mm. Frugan har fått en 6 månaders visstids anställning som förmodlingen aldrig kommer att bli en tillsvidare anställning men men man kan ju inte få allt. . Hon har bott här i lite över 2 år nu och har bara läst på sfi innan(precis klar med d-kursen) och det är hennes första avlönade jobb här ..:great: . Jag är jävligt glad o få lite stöttning i ekonomin ( är inte mångmiljonär/högavlönad som 50% av er här):ironi: . Nackdelen är att jag nu blivit "hemmafru" :whoco5: .. Jobbar 7-16,hämtar grabben i skolan,Lagar mat, Lek,Läxor,Bad mm. Men det kanske kallas o vara pappa :sFduh::giggle: . Frugan jobbar 10-22 5-6 dagar i veckan så det blir inte mycket samliv men det blir väl bättre.. Skulle vara intressant att höra om era erfarenheter /synpunkter :great: . Hoppas på lite respons både seriöst o skoj(tål pikningar o tykna kommentarer med)...:crazy: .. MVH HEMMAFRUN I GBG

Frugans syster har en Thaitakovay restaurang

Och ja har samma bekymmer som du .kommer hem vi halvtiotiden

Så till slut fick jag sätta ner foten

numera jobbar hon på ett Hotell i Gbg och kommer hem vid halv sexsnåret

men hämta barn å fixa mat mm kommer man nog inte i från :sFduh:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja han komm från off tropictråden grinig som fan så tat lungt me han

Jag med..

Annars till TS,,så länge din gumma trivs där så är det väl ok,,,visst thaiare(o inte ni självhjälpare nu)kan va hårdare mot varann emn brukar va ett litet test om dom passar in,,,funkar det inte så gå vidare..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

hämta barn å fixa mat mm kommer man nog inte i från :sFduh:

Nej det hör liksom till att ta hand om och ge dom mat dom små liven, :friends:

det är ett av livets små glädjemoment, observa att detta var inte ironiskt menat

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Tack för responsen..både serösa och oseriösa ;) Nu e frugan hemma o wiskeyn urdrucken :crazy: så det är natti natti . Hoppas på fler svar imorgon. Kör hårt gubbar :drinks: . MVH GBG :wai:

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Att jobba 12 timmar om dagen 5 -6 dagar i veckan låter lite mycket tycker jag, speciellt om det är schemalagd tid

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jobba 12 timmar om dagen 5 -6 dagar i veckan låter lite mycket tycker jag, speciellt om det är schemalagd tid

mÅSTE VARA SKITJOBBIGT!! :whistle:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Tja en normal arbetsvecka ska väll vara 40 timmar, sedan om man vill jobba mer är en annan sak

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Reagerade också på arbetstiden. Känns som en mastig arbetsvecka.

Min fru arbetade också en del på olika Thairestauranger de första åren hon bodde här.

Men hon tröttnade på taskiga arbetstider,dårliga löner och inga riktiga anställningskontrakt.

Hon utbildade sig, och jobbar numera som undersköterska.

Personligen hade jag kollat upp en utbildning istället. Frugan fick hyffsat bra bidrag från CSN under sin utbildning.

Hon utbildas sig till undersköterska samtidig som hon läste Svenska-nivåerna efter SFi.

Har personligen svårt att se en framtid i att jobba på någon av stadens Thairestauranger.Särskillt om det förväntas att hon ska jobba 50-60 timmar i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Reagerade också på arbetstiden. Känns som en mastig arbetsvecka.

Min fru arbetade också en del på olika Thairestauranger de första åren hon bodde här.

Men hon tröttnade på taskiga arbetstider,dårliga löner och inga riktiga anställningskontrakt.

Hon utbildade sig, och jobbar numera som undersköterska.

Personligen hade jag kollat upp en utbildning istället. Frugan fick hyffsat bra bidrag från CSN under sin utbildning.

Hon utbildas sig till undersköterska samtidig som hon läste Svenska-nivåerna efter SFi.

Har personligen svårt att se en framtid i att jobba på någon av stadens Thairestauranger.Särskillt om det förväntas att hon ska jobba 50-60 timmar i veckan.

Håller med Mitt ex gick den vägen och läste till undersköterska

Och frugan verkar va inne på den linjen nu också

om inte annat så sliter det jäkligt på deras axlar och rygg med all bäddning

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

:wai:

Reagerade också på arbetstiden. Känns som en mastig arbetsvecka.

Min fru arbetade också en del på olika Thairestauranger de första åren hon bodde här.

Men hon tröttnade på taskiga arbetstider,dårliga löner och inga riktiga anställningskontrakt.

Hon utbildade sig, och jobbar numera som undersköterska.

Personligen hade jag kollat upp en utbildning istället. Frugan fick hyffsat bra bidrag från CSN under sin utbildning.

Hon utbildas sig till undersköterska samtidig som hon läste Svenska-nivåerna efter SFi.

Har personligen svårt att se en framtid i att jobba på någon av stadens Thairestauranger.Särskillt om det förväntas att hon ska jobba 50-60 timmar i veckan.

Jo det är tufft för henne men det är mycket utav tiden det är lugnt på jobbet med .Det går inte i 100 hela tiden. Vad det gäller lönen så är både hon och jag nöjda med tanke på att hon inte har någon erfarenhet.. Trots helg/kvällsarbete så e det ok...Ser väl inte någon framtidskarriär i det heller men det funkar nu... Vad det gäller utbildning så har vi sökt en hel del senaste året.Samma svar varje gång...OBEHÖRIG..:whoco5: . Frugan har bara 6-års skola från Thailand och jag min dumme :sFduh: o ärliga idi*t :suicide: har skrivit detta sedan dag ett i alla handlingar med start på ut-ansökan. Verkar helt omöjligt o komma in på något trots SFI studieväglerarens löften om att det inte är några problem.. Det ska jag fixa säger han...visst :sFduh: . Annars hade det varit att föredra ...tror hon skulle få mellan 6800-6900 utan lån för studierna. Men jag hoppas hon trivs med jobbet och att vi båda orkar ha det så här ett tag så kan vi söka skolar till henne senare. Kanske lite arbetslivserfarenhet kan hjälpa. Eller så får hon väl börja med grabben i grundskolan för o få sin kompetens :ironi: . Tack för dina synpunkter..MVH GBG

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja en normal arbetsvecka ska väll vara 40 timmar, sedan om man vill jobba mer är en annan sak

Vet det . ligger väl själv på 37-38 timmmar :giggle: i min 40 timmars vecka. Men det verkar vara standard på thairestauranger och frugan har inga problem med det just nu i varje fall. Sa till henne att inte jobba så mycket ...hon svarade: Hemma jobbade jag minst 12 timmar 6 dagar i veckan ,inga problem... Ok vad ska jag säga..Hon jobbade i en Fisknäts fabrik och där kunde cheferna komma en timma innan hemgång o säga att dom skulle jobba över...:crazy: Det var väl iofs 6-8år sedan. Men jag vill inte tjöta/gnälla för mycket om det när hon är så stolt och glad för sitt nya jobb :great: ..MVH GBG :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tänk på att anmäla henne till f-kassan och a-kassa. Men det visste du säkert. Lycka till med allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att anmäla henne till f-kassan och a-kassa. Men det visste du säkert. Lycka till med allt.

Tack..:great: F-kassan fixat för något år sedan. A-kassan inskickat och väntar på svar. Har tyvär slut på +...var lite generös igår :giggle::drinks: .. MVH GBG :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...