Jump to content
IGNORERAD

Barnrabatter?


Fenrisulven

Recommended Posts

Fenrisulven

Letar biljetter till slutet på året..men överallt så har dom tagit bort rabatter för barn? man ska fortfarande ange hur många barn och ålder på dom,men de gör ingen skillnad på slutpriset? nån mer som märkt detta fenomen som blir väldigt kostsamt för oss som reser med ett par ungar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fenrisulven

    8

  • GammalDansken

    7

  • Mankan

    7

  • Sam sip sam

    5

Mest aktiva i denna tråd

Om ett barn använder en plats,varför skall det då ha rabatt ? Jag har själv en baby men om ett år måste han

ha ett eget säte och för mej är det naturligt att det måste betalas för, tänker jag fel ?

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Fenrisulven

nja nu var de ju inte det jag frågade om men,barnrabatter finns ju överallt i världen och researrangörerna kommer nog å mista en hel del barnfamiljer som inte har råd att åka.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

nja nu var de ju inte det jag frågade om men,barnrabatter finns ju överallt i världen och researrangörerna kommer nog å mista en hel del barnfamiljer som inte har råd att åka.

Är det inte endast flygbiljetten som inte rabatteras.

Uppehälle på destinationerna är väl ofta billigare - det går t.ex. att få in en extra säng utan större påslag

och i restaurangen kan du få "barnportion"

Barnen slipper dessutom betala inträde på många ställen.

Det går ju inte att komma ifrån att på flyget måste även de små av säkerhetshänsyn ha en egen stol.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

LillaVickevire

Reser barn och ungdomar med egen stol på bussar och tåg får de rabatt. Det borde gälla flyget också.

You wanted the best, You got the best, The hottest man in the world... LillaVickevire!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går ju inte att komma ifrån att på flyget måste även de små av säkerhetshänsyn ha en egen stol.

Beror på hur små dom är.

Dom minsta använder inte egen stol.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Om ett barn använder en plats,varför skall det då ha rabatt ? Jag har själv en baby men om ett år måste han

ha ett eget säte och för mej är det naturligt att det måste betalas för, tänker jag fel ?

mvh

Tanken är väl att barnen inte har ngn egen ekonomi och därför är det en hel massa inrättningar som museer, simhallar, bussar, tåg, hotell mm som har barnrabatter eller fritt inträde för barn, så även flyget.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tanken är väl att barnen inte har ngn egen ekonomi och därför är det en hel massa inrättningar som museer, simhallar, bussar, tåg, hotell mm som har barnrabatter eller fritt inträde för barn, så även flyget.

/mvh

Så i praktiken får dom som reser utan barn betala barnrabetten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Så i praktiken får dom som reser utan barn betala barnrabetten

Som samhället i stort då - de utan barn betalar deras utbildning etc. via skattesedeln. Eller yngre bekostar pensionärsrabatter på SJ eller vad helst man kan komma på. Rimligt men kanske inte rättvist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hela är ganska enkelt , det kostar X kronor att skicka ett flyg från t.ex Arlanda till Bangkok, hur skall flygbolaget finansiera

detta ? Jo man tar betalt av passagerarna . Så man tar X och dividerar på antal säten och vips har man kostnad pr passagerare.

Men se det går inte när familjen Svensson skall ut o åka för dom är vana med att få rabatterade buss o tågresor, o då vill dom ha

det på flyget med. Kollektivtrafiken i Sverige är delvis skattefinansierat så det är något helt annat

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag inte märkt. Kollade med finnair nu för skoj skull..GBG-BKK Tur-retur vuxen 7146sek barn tom 11år 5971sek. Vad det gäller rabatter för barn så brukar ju inte dom dricka upp 20% av bijettpriset på flygresorna :whistle::ironi: ...Mer rabatter till barn :wai:

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Som samhället i stort då - de utan barn betalar deras utbildning etc. via skattesedeln. Eller yngre bekostar pensionärsrabatter på SJ eller vad helst man kan komma på. Rimligt men kanske inte rättvist.

Ja den jämförelse stämmer ju inte riktigt , där får dom utan barn tillbaka det när dom blir sjuka och äldre för då får andras barn ta hand om dom

utan barn stannar samhället ,

ps jag har haft mkt nytta av barnrabatter på flyg genom åren ds

Ändrades av LeifArne
Link to comment
Dela på andra sajter

men överallt så har dom tagit bort rabatter för barn? man ska fortfarande ange hur många barn och ålder på dom,men de gör ingen skillnad på slutpriset?

Tror jag inte, var har du sökt?

Kollade precis på flygstolen det är ca 25% på barn upp till 11-12 som tidigare, det är ju på priset innan flygskatter...

25.000 med "Araberna" var ju ett rätt bra pris för 2 vuxna/2barn 14 december...

Dock så hade ju tex Thai 67% rabatt innan det är kanske det du tänker på..

Link to comment
Dela på andra sajter

Likväl som för er som reser med barn söker er till bolag med bra barnrabatter. Borde väl jag som inte reser med barn söka mig till bolag som inte har barnrabatt. På så sätt slipper jag ju betala för andras barn. Det låter ju bra.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fenrisulven

kanske har tittat på fel sidor då.thaiair brukar ju alltid ha rabatter för barn,men ser inte de nu...

Å till er alla barnhatare.undrar vem som ska torka röven på er när ni ligger på långvården å skiter på er?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

kanske har tittat på fel sidor då.thaiair brukar ju alltid ha rabatter för barn,men ser inte de nu...

Å till er alla barnhatare.undrar vem som ska torka röven på er när ni ligger på långvården å skiter på er?

Den dagen kommer ordet solidaritet åter att ingå i deras vokabulär.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Enligt den info jag har är barnrabatterna upp till en viss ålder pga att barnen väger mindre=mindre bränsle åtgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Enligt den info jag har är barnrabatterna upp till en viss ålder pga att barnen väger mindre=mindre bränsle åtgång.

Då vill jag ha rabatt för frun.

Hon väger mindre än vissa McDonaldsgödda barn.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Då vill jag ha rabatt för frun.

Hon väger mindre än vissa McDonaldsgödda barn.

:great: .Samma här. Jag väger väl nästan dubbelt mot frugan 79kg/41kg o pojken väger bara 20 så vi borde bara betala för 2 enligt kilopriset..eller t.o.m för 1 om man jämför med vissa man har hamnat brevid på flyget :whistle: .

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker faktiskt inte att små barn och deras föräldrar skall ut och flyga utan stanna hemma eller resa runt i Skandinavien

Finns så mycket roligt de kan hitta på för barnen i Sverige om man jämför med Thailand.

Men i stället släpar de i väg barnen på långa flyg resor som till Thailand enbart för sitt eget höga nöje skulle utan att tänka på vad som är bäst för barnet.

Det finns naturligt vis de barn som har släkt i Thailand men då kan lika gärna de komma till Sverige.

Om vuxna hade fört ett sådant väsen som vissa barn gör hade de aldrig fått lov att flyga.

Enligt mig och frugan borde de betala det dubbla

Ändrades av Wikileaks
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker faktiskt inte att små barn och deras föräldrar skall ut och flyga utan stanna hemma eller resa runt i Skandinavien

Finns så mycket roligt de kan hitta på för barnen i Sverige om man jämför med Thailand.

Men i stället släpar de i väg barnen på långa flyg resor som till Thailand enbart för sitt eget höga nöje skulle utan att tänka på vad som är bäst för barnet.

Det finns naturligt vis de barn som har släkt i Thailand men då kan lika gärna de komma till Sverige.

Om vuxna hade fört ett sådant väsen som vissa barn gör hade de aldrig fått lov att flyga.

Enligt mig och frugan borde de betala det dubbla

Idi*ter finns det tydligen gott om.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Jag tycker faktiskt inte att små barn och deras föräldrar skall ut och flyga utan stanna hemma eller resa runt i Skandinavien

Finns så mycket roligt de kan hitta på för barnen i Sverige om man jämför med Thailand.

Men i stället släpar de i väg barnen på långa flyg resor som till Thailand enbart för sitt eget höga nöje skulle utan att tänka på vad som är bäst för barnet.

Det finns naturligt vis de barn som har släkt i Thailand men då kan lika gärna de komma till Sverige.

Om vuxna hade fört ett sådant väsen som vissa barn gör hade de aldrig fått lov att flyga.

Enligt mig och frugan borde de betala det dubbla

Jag hoppas du skämtar ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu handlade det om barn rabatter.

Jag skojar inte men tog väl i när jag skrev det dubbla.

Om man skulle ha besserwisser rabatter nej det tycker jag inte i stället skull man självklart ha det dubbla priset för sådana besservissrar som TV.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...