Jump to content
IGNORERAD

Varning för fiskmassage!


Jive

Recommended Posts

Ni har kanske sett de här "massageställena", där man stoppar ner fötterna i ett akvarium med småfisk, som äter dött skinn på foten.

Enligt ett nyhetsreportage idag på thaiTV, så finns det en stor infektionsrisk med denna "massage".

Flera fall har rapporterats, där personer drabbats av svåra infektioner efter fiskmassage.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    7

  • pigge01

    3

  • Tallviking

    2

  • mamma bäng fan pappa käng

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag var också lite skeptisk första gången man såg en fisk massage och har aldrig testat. Dessutom så stoppar man ju fötterna i samma vatten som någon annan och då borde dessutom finnas en smittorisk.

Kanske storleken på fisk avgör också...

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Ni har kanske sett de här "massageställena", där man stoppar ner fötterna i ett akvarium med småfisk, som äter dött skinn på foten.

Enligt ett nyhetsreportage idag på thaiTV, så finns det en stor infektionsrisk med denna "massage".

Flera fall har rapporterats, där personer drabbats av svåra infektioner efter fiskmassage.

Tack för det, tänkte testa det innan jag åkte hem, men nu blir det inget med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har kanske sett de här "massageställena", där man stoppar ner fötterna i ett akvarium med småfisk, som äter dött skinn på foten.

Enligt ett nyhetsreportage idag på thaiTV, så finns det en stor infektionsrisk med denna "massage".

Flera fall har rapporterats, där personer drabbats av svåra infektioner efter fiskmassage.

Detta låte inte bra!

Har du en länk som styrker detta?

Hälsar

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var också lite skeptisk första gången man såg en fisk massage och har aldrig testat. Dessutom så stoppar man ju fötterna i samma vatten som någon annan och då borde dessutom finnas en smittorisk.

Kanske storleken på fisk avgör också...

Man kan ha småsår på fötterna som man inte är medveten om, eller nonchalerar och dessa sår är tydligen öppna dörrar för bakterier.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Living on the edge ... :)

post-5592-0-30902000-1299589275_thumb.jp

post-5592-0-30902000-1299589275_thumb.jp

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är det vi kallar doktors fiskar så är det faktiskt tom rekomenderat för sådans som mig med psoreasis att bada med dessa då de äter upp den döda huden och utsöndrar ett ensym som gör att huden läker.

Länk till wikipedia : Eng http://en.wikipedia.org/wiki/Doctor_fish

hittar tyvärr inget vettigt på svenska.

Vet att det förekommit att man använt andra fiskar då dessa är dyra, svåra att sköta och kan vara svåra att få tag på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört att för de som är riktigt wild an cracy så finns det en tuffare variant med små gulliga pirayafiskar :whistle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Om det är det vi kallar doktors fiskar så är det faktiskt tom rekomenderat för sådans som mig med psoreasis att bada med dessa då de äter upp den döda huden och utsöndrar ett ensym som gör att huden läker.

Länk till wikipedia : Eng http://en.wikipedia.iki/Doctor_fish

hittar tyvärr inget vettigt på svenska.

Vet att det förekommit att man använt andra fiskar då dessa är dyra, svåra att sköta och kan vara svåra att få tag på!

Vad jag har hört så förökar sig inte dessa fiskar i fångenskap utan måste oimportras från Turkiet. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har kanske sett de här "massageställena", där man stoppar ner fötterna i ett akvarium med småfisk, som äter dött skinn på foten.

Enligt ett nyhetsreportage idag på thaiTV, så finns det en stor infektionsrisk med denna "massage".

Flera fall har rapporterats, där personer drabbats av svåra infektioner efter fiskmassage.

Detta är ju helt underbart :av-109998: Infektionsrisk, jo det kan jag tänka mig.

Likväl förstår jag varför man måsta ha badmössa på sig vid de flesta offentliga simbassänger i Thailand.

Men att jag som inte har hår på huvudet ha denna badmössa på huvudet har jag lite svårt att förstå :sFduh:

Ser ju ut som jag redan har en på huvudet :whistle:

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låte inte bra!

Har du en länk som styrker detta?

Hälsar

pigge01

Jag vet inte hur man gör när man länkar till ett nyhetsinslag på TV.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur man gör när man länkar till ett nyhetsinslag på TV.

Ok!

Du kunde nämt att du sett detta på TV. :)

Det hade varit bra.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok!

Du kunde nämt att du sett detta på TV. :)

Det hade varit bra.

pigge01

Läs mitt första inlägg lååååångsamt!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs mitt första inlägg lååååångsamt!

Ursäkta mig!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mig!

pigge01

Det är helt ok, Pigge.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

FINNS NOG MYYYYCKE VÄRRE STÄLLEN ATT FÅ INFEKTION PÅ ÄN I ETT AKVARIUM :av-109998: .SÅ JA TROR NOG ICKE DE E SÅ FARLIGT ATT DOPPA TÅRNA..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat en gång och det kittlade rejält.sen hade jag ett myggbett lite högre upp på ankeln som dom smaskade i sig skorpan på, så blodet forsade

när jag tog upp fötterna...Inte så fräscht med andra ord vare sig för mig eller dom som kom efteråt...

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Smart affärside då arbetskraften är i princip gratis, men själv föredrar jag kvinnlig massage framför ett stim med fiskyngel.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Smart affärside då arbetskraften är i princip gratis, men själv föredrar jag kvinnlig massage framför ett stim med fiskyngel.

Börja inte med ålderssyndrom nu igen.

Fiskarna är vuxna

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

bullerobang

Att det skulle förekomma en infektionsrisk i dessa akvarier är väl inte helt omöjligt, men att det skulle vara farligt att stoppa ner föterna o låta fiskarna äta lite tror jag inte är en större risk än mycket annat som man gör eller rör vid. Med tanke på att man även kan drabbas av mycket alvarliga infektionerom bara man tex ligger på sjukhus (sjukhussjukan).

Så det som inte dödar det härdar

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

HC, Svager HC och jag testade detta i Pattis, alla lever savitt jag vet, alltsa ar det inte farligt!

Finns massa andra satt att bli sjuk pa i LOS, liksom i manga andra lander. Kondom hjalper for vissa typer av massage, aven dar kan forekomma en viss fisklukt... ;)

Se inte farorna, se mojligheterna, och lev livet. Skal :drinks:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var också lite skeptisk första gången man såg en fisk massage och har aldrig testat. Dessutom så stoppar man ju fötterna i samma vatten som någon annan och då borde dessutom finnas en smittorisk.

Kanske storleken på fisk avgör också...

Underbart! :giggle:

Stoppar fötterna i samma vatten som någon annan...smittorisk....kanske storleken på fisk avgör.... :D

Vi pratar Pattaya, och ett problem som uppstår när faranger stoppar sina fötter i samma akvarie som andra tidigare gjort, dessutom luktar det fisk ... :whistle:

Man får vara försiktig var man stoppar sina fötter i denna stad, eller kanske rädslan för vad som är farligt är "typ" selektiv, men som sagt, man skall vara försiktig med sina fötter. ;)

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kör själv med piraya-bad. Dom tar bort det mesta av överflödig hud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Underbart! :giggle:

Stoppar fötterna i samma vatten som någon annan...smittorisk....kanske storleken på fisk avgör.... :D

Vi pratar Pattaya, och ett problem som uppstår när faranger stoppar sina fötter i samma akvarie som andra tidigare gjort, dessutom luktar det fisk ... :whistle:

Man får vara försiktig var man stoppar sina fötter i denna stad, eller kanske rädslan för vad som är farligt är "typ" selektiv, men som sagt, man skall vara försiktig med sina fötter. ;)

Gäller väl även den fullpackade stranden i Pattaya och Jomtien om man lyssnar på tidigare trådar om kvaliteten på vattnet där :whistle:

Inte bara fötter som är problemet då dessutom utan andra kroppsdelar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...