Jump to content
IGNORERAD

Ta med bärbar dator till Thailand?

Guest Lappen

Recommended Posts

Guest wille

Att wille tycker det är bra att det finns massor av backup-program för PC, förstår jag inte.

Tycker att ett inbyggt, som backar automatiskt, när det behövs, är kanon.

Kan ju vara värt att påpeka att det funnits inbyggt i Windows sedan 2000!

Har inga synpunkter på huruvida det är bättre eller sämre än Apple utan konstaterar bara.

Dela på andra sajter

• Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• pigge01

5

• andrejsdenruskige

4

• peerhan

4

• erik-sson

3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Lappen

Har inga synpunkter på huruvida det är bättre eller sämre än Apple utan konstaterar bara.

Men ändå säger du att jag har fel när jag säger att min upplevelse av TM är bättre Windows motsvarighet?

Dela på andra sajter

OK.

Jag har en burk med Windows XP 5.1 servicepack 3.

Hur får jag igång den automatiska backupen ?

Saknar den verkligen. Kör nu BFI Backup, när jag kommer ihåg det.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

OK.

Testa sök på google.

Dela på andra sajter

Ett sido spår.

Fungerar en mac.

Som Amiga eller PC

När det gäller avstängning?

Amigan var suverän spara sedan kunde man bryta strömmen klart

Datorn avstängd bara att starta nästa gång inga skador

Eller tappade filer.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Guest wille

OK.

Har ingen koll på XP men har kört det i Win 2003, Vista och nu Win 7. Antar att man kan hitta en förklaring till hur man gör via Windows hemsida. Hittade denna guide vid snabb sökning http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/maintain/backupfiles.mspx

Dela på andra sajter

Guest wille

Men ändå säger du att jag har fel när jag säger att min upplevelse av TM är bättre Windows motsvarighet?

Försökte i senaste inlägget mest undvika den off topic diskussion som du nyss påpekade var olämplig för mig som moderator att hänge mig åt och uppmanade mig att föra i PM.

Men för enkelhetens skull kan vi säga att jag har fel, som regel med endast ytterst få undantag.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nej, du säger så här

"Ja jag anser att det är något specifik hur just Time Machine fungerar kontra Microsoft´s lösning.

Det är först nu med Win 7 som man fått en lösning som man överhuvudtaget kan snacka om användarvänligt.

Tidigare med Win XP eller Vista var man tvungen att använda ett tredjeparts program för att det skulle fungera något sånär"

Bara för att det inte funkar exakt som TM så behöver det inte vara helt åt helvete.

Och att installera ett tredjepartsprogram är väl inte hela värden för den delen heller.

Själv använder jag TM på min TC och tycker att det är smidigt.

Föredrar Mac alla dagar i veckan (utom när man behöver excel).

Men du är på gränsen till Mac-taliban!

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ett sido spår.

Fungerar en mac.

Som Amiga eller PC

När det gäller avstängning?

Amigan var suverän spara sedan kunde man bryta strömmen klart

Datorn avstängd bara att starta nästa gång inga skador

Eller tappade filer.

pigge01

Jag förstår inte riktigt vad du menar?

Har aldrig haft en Amiga så vet inte om den stänger av sig på annorlunda sätt.

Men som med min MacBook Pro så stänger jag aldrig av den utan bara slår igen locket.

Sen när jag lyfter på locket x-antal timmar senare går den igång direkt.

Det är nästan så att den blir segare om man stänger av den och sen startar upp den.

Det finns en rörelsesensor i datorn som känner av hur mycket den rör sig för att förhindra att hårdisken går sönder.

Dela på andra sajter

Testa sök på google.

wille skrev

Har ingen koll på XP men har kört det i Win 2003, Vista och nu Win 7. Antar att man kan hitta en förklaring till hur man gör via Windows hemsida. Hittade denna guide vid snabb sökning http://www.microsoft...ackupfiles.mspx

Sight, automatic :fan1::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nej, du säger så här

"Ja jag anser att det är något specifik hur just Time Machine fungerar kontra Microsoft´s lösning.

Det är först nu med Win 7 som man fått en lösning som man överhuvudtaget kan snacka om användarvänligt.

Tidigare med Win XP eller Vista var man tvungen att använda ett tredjeparts program för att det skulle fungera något sånär"

Bara för att det inte funkar exakt som TM så behöver det inte vara helt åt helvete.

Och att installera ett tredjepartsprogram är väl inte hela värden för den delen heller.

Själv använder jag TM på min TC och tycker att det är smidigt.

Föredrar Mac alla dagar i veckan (utom när man behöver excel).

Men du är på gränsen till Mac-taliban!

Ja hur det fungerar för mig är väl ändå en användarupplevelse och jag tycker TM är den bättre än vad jag hittills upplevt.

Den första raden du citerar är lite felformulerad men det trodde jag framgick i diskussion men Wille?

Om du läser igen vad jag skrivit så har jag aldrig påstått att någon teknik är bättre än den andra för det har jag inte kunskap att bedöma.

Men jag kan bedöma hur den fungerar att arbeta med och om det är lätt att ställa in...ja nu behöver man inte ens det men skulle det finnas mappar man vill excludera finns den möjligheten.

Nej det är inte hela världen att installera tredjeparts program men om det finns ett som är inbyggt i OP:et som fungerar bra så varför krångla till det.

Mac-taliban?? Vad är det egentligen?

En person som utför attentat på PC-användare eller?

Allvarligt så använder jag PC mer än Mac eftersom allt på jobbet är PC miljö.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja hur det fungerar för mig är väl ändå en användarupplevelse och jag tycker TM är den bättre än vad jag hittills upplevt.

Den första raden du citerar är lite felformulerad men det trodde jag framgick i diskussion men Wille?

Om du läser igen vad jag skrivit så har jag aldrig påstått att någon teknik är bättre än den andra för det har jag inte kunskap att bedöma.

Men jag kan bedöma hur den fungerar att arbeta med och om det är lätt att ställa in...ja nu behöver man inte ens det men skulle det finnas mappar man vill excludera finns den möjligheten.

Nej det är inte hela världen att installera tredjeparts program men om det finns ett som är inbyggt i OP:et som fungerar bra så varför krångla till det.

Mac-taliban?? Vad är det egentligen?

En person som utför attentat på PC-användare eller?

Allvarligt så använder jag PC mer än Mac eftersom allt på jobbet är PC miljö.

Mac-taliban är den sådan som du som tror att ALLT som Apple gör är bättre än Windows/Linux eller valfritt OS och försvarar det med näbbar och klor.

Ditt bästa verktyg i striden verkar vara ögonbindeln. Du vägrar att se eller tro på att något annat kan funka om det inte är Apple som har tillverkat mjuk/hårdvara.

Ditt korståg går ut på att konvertera alla Win användare och du är mäkta stolt över att du kör Mac och tror att du är lite speciell och bättre än MS användarna.

Själv så tycker jag att windows är mycket omständigare, men jag saknar även vissa saker från Windows ibland. Just nu kan jag på rak arm inte komma på något som jag saknar.

Skulle jag rekommendera en dator till någon så skulle jag säga Apple så länge dom inte håller på med Cad program eller andrawindowsspecifika grejer.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Mac-taliban är den sådan som du som tror att ALLT som Apple gör är bättre än Windows/Linux eller valfritt OS och försvarar det med näbbar och klor.

Ditt bästa verktyg i striden verkar vara ögonbindeln. Du vägrar att se eller tro på att något annat kan funka om det inte är Apple som har tillverkat mjuk/hårdvara.

Ditt korståg går ut på att konvertera alla Win användare och du är mäkta stolt över att du kör Mac och tror att du är lite speciell och bättre än MS användarna.

Tack för att du klargjorde att jag inte är någon Mac-taliban :great:

Eftersom jag arbetar med PC 8h/dag och vet att Mac inte skulle fungera alls så skulle det rimma illa att försöka förneka faktum.

Själv så tycker jag att windows är mycket omständigare, men jag saknar även vissa saker från Windows ibland. Just nu kan jag på rak arm inte komma på något som jag saknar

Det enda jag saknar är 100% kompatibilitet med vissa filformat.

Skulle jag rekommendera en dator till någon så skulle jag säga Apple så länge dom inte håller på med Cad program eller andrawindowsspecifika grejer.

CAD finns men vet inte hur det fungera.

Så nej jag är ingen Mac-taliban utan jag har både PC och Linux hemma här.

En NAS med Linux står i garderoben och tror inte att Mac skulle kunna göra en smidigare och mindre resurskrävande än vad den är.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...